K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2011, 11:11   #231
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg er også tildels enig med Vovse, men spørgsmålet er om Frk. Norden rent psykisk kan leve med at være på ledighedsydelse og den "jagt" fra kommunens side der kan være i det? Man vil vel stadig føle sig som "jaget vildt", så derfor er det værd at tage kampen op frem i mod sdp. forlængelse.

Lægepapirerne skal naturligvis også entydigt pege på ftp. hvis arbejdsprøvningen ender ad denne vej, det er jo et must herfor !!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 14:09   #232
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg følger altså med i alle jeres kommentarer - det er SKØNT I gider bruge tiden på støtte, gode råd og kærlig sparken i røven...

Jeg er bare "lidt" slidt lige for tiden, så jeg venter til efter mødet i morgen, med at svare tilbage på alting. Så kan det også være jeg er blevet lidt klogere....
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 19:25   #233
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Vil lige sparke ind med kommentaren ift. "ymerparagraffen" - ja, det er en klassisk ymer det her! Og sådan set det der er meningen, selvom vi i dette tilfælde måske nok mener, at afklaringen skulle kunne klares på 26 uger!

Om du skal klage eller ej kan jeg ikke svare på, men synes kun du skal gøre det, hvis du har energien og synes det handler om princippet.
For udfaldet i sidste ende bliver nok ikke så anderledes, og du kan som sagt altid søge på det foreliggende, hvis du ender med at blive "syltet" på ledighedsydelse.
Jeg tror ikke jeg ville klage hvis det var mig - mest fordi jeg er bekymret i fald du får medhold - og der så sker "et eller andet" - sådan at du ikke vil nå at være afklaret indenfor de 26 uger, og at du så på en eller anden måde ender uden for ymeren... For nu her har du i hvert fald et anstændigt forsørgelsesgrundlag, og det hjælper i hvert fald ikke på presset og stressen af have en volddårlig økonomi...

Men som sagt, gør hvad mavefornemmelsen siger!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 21:13   #234
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg er også tildels enig med Vovse, men spørgsmålet er om Frk. Norden rent psykisk kan leve med at være på ledighedsydelse og den "jagt" fra kommunens side der kan være i det? Man vil vel stadig føle sig som "jaget vildt", så derfor er det værd at tage kampen op frem i mod sdp. forlængelse.
Selv hvis FrkNorden vælger at anke sdp-stoppet, og får forlænget sdp efter stk. 4, så er der stadig en (stor) risiko for, at hun ender ud med en fleksvisitering, og alt hvad der følger med.

Som Andersine også skrev:
"For udfaldet i sidste ende bliver nok ikke så anderledes, og du kan som sagt altid søge på det foreliggende, hvis du ender med at blive "syltet" på ledighedsydelse."

Jeg har selv prøvet at være oppe mod kassetænkning/skjult dagsorden/rævekagebagning (kald det hvad du vil), når først kommunen har taget en beslutning, som ikke direkte er i strid med loven, så kan vi råbe, skrige og skabe os lige så tosset som det passer os, for det er sådan det bliver. Desværre.

Jeg husker ikke lige FrkNordens helbredsproblemer, men jeg har svært ved at forestille mig, at hun har uanede ressourcer.
Derfor råder jeg som jeg gør.

Jeg forstår så udmærket FrkNordens frustrationer, jeg har selv været der, bortset fra, at jeg var på kh under hele forløbet.
Det er meget frustrerende når både den ene og den anden snakker fleks, når man selv ved, at det er totalt urealistisk.

Ved slutmødet i forb. med min sidste afprøvning forklarede min konsulent systemets opbygning, for chefen og min kontaktperson i virksomheden.

Først prøver man om borgeren kan klare en revalidering.
Hvis dette ikke lykkes går man til næste trin, som er fleks.
Hvis dette heller ikke lykkes går man til det sidste trin, som er fp.

For mit vedkommende er både reva og fleks forsøgt, meget bogstaveligt, og med "lidt" syltning imellem.
Så efterhånden har jeg fået indtryk af, at mange kommuner tager det meget bogstaveligt, at reva og fleks skal være udelukket før der kan tilkendes fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 22:17   #235
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen igen, Vovse du har nok ret, Frk. Norden bør nok forblive på ledighedsydelse indtil videre. Jeg håber så bare at hun selv kan styre arbejdsprøvningen så hun ikke i uendelighed skal ligge på sofaen når hun kommer hjem.

Jeg husker kun min egen arbejdsprøvning og hvordan jeg havde det når jeg kom hjem og jeg ønsker ikke for nogen at have det sådan..

Jeg kan se hvad I siger, men håber som sagt så bare, at Frk. Norden er i stand til, at slå klamperne i når der bliver brug herfor. Bla. fra Cleo herinde kan vi læse den hårde kamp hun og andre har i fleks systemet, det er hård kost.

Jeg håber dælme ikke min egen kommune ryger i kasse tænkning, for så er jeg da færdig som "gårdsanger".

Frk. Norden, jeg tror at vi alle ved at du følger din tråd og at du ikke kommentere, men tager rådene for og i mod til dig. Det er helt fint, se hvad mødet i morgen bringer, held og lykke hermed.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 07:00   #236
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jamen igen, Vovse du har nok ret, Frk. Norden bør nok forblive på ledighedsydelse indtil videre. Jeg håber så bare at hun selv kan styre arbejdsprøvningen så hun ikke i uendelighed skal ligge på sofaen når hun kommer hjem.
Det håber jeg virkelig også, men det er jo uanset om hun er på ledighedsydelse eller sdp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 07:40   #237
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Frk Norden kan nå de 13uger, som reva støtter op om, inden forlængelsen på 24uger.

En praktik, kommer kun på tale, hvis man taler fleks. Er konklusionen Førtidspension, bør de 13uger være nok som afklaring.
Og der står du bedre med forlængelsen af sygedagpengene.

Tror ikke på at du kan havne på kontanthjælp nu.

Men er spændt på hvad der kommer ud af mødet, idag.
Du kan sagtens trække beslutning om at klage sygedagpengestop 14 dage endnu. Så vil du have lidt mere tid, til at se hvordan afklaringen går, og hvor det bærer henad.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 19:01   #238
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
håber det møde gik ok idag...
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 18:31   #239
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Hej igen....

Hmm... Man kan vist godt sige min sag har taget en uventet drejning. Siden jeg fik det brev ang fleks bevilling i lørdags har jeg været ude i noget af en rutchebanetur med flere op og nedture end jeg havde regnet med... Især det sidste døgn har krævet meget følelsesmæssigt...

Well... Snakkede i mandags med ham IT gutten ang det brev - og han fik endda en kopi af det. Han læste det og var inde og finde andre fleks bevilligede i systemet - og der er åbenbart ikke så meget at komme efter. Han gav mig ret i at det sparrer penge for kommunen, men at det selvfølgelig gøres i "god tro" om at sikre min forsørgelse. Alt andet i brevet skal jeg i princippet bare se bort fra i øjeblikket. Jeg fortalte jo at jeg følte jeg havde fået lagt et ubeskriveligt pres på mine skuldre, pga denne visitation, hvortil han sagde at det mente han ikke var nødvendigt! Efterfølgende prøvede jeg at lægge brevet lidt fra mig og tænker på at jeg jo har NÆSTEN 4 uger tilbage hvis jeg vil klage over stoppet!

Tirsdag skulle jeg jo til den her rundbordssamtale/team møde. DRØNNERVØS sidder jeg pænt på min plads og venter. Blir hentet over 20 minutter for sent, så neglene var ret flossede... På vejen til mødelokalet forklarer min jobkonsulent hurtigt hvad der skal ske - og hun tager fat i min arm, og siger det hele nok skal gå! Kommer ind i rummet og der sidder IT gutten, en psykolog, en fysioterapeut og så sociallægen. Det var ikke ham jeg havde regnet med - han havde tydeligvis ferie.

Min jobkonulent starter med at fortælle hvad de har snakket om til deres "for-møde"... Altså mine diagnoser, min historik og min indsats på reva... Jeg husker ikke så meget af det, for som altid går der en klap ned, når jeg er til sådan noget "officielt" noget! De andre fortæller hurtigt hvad deres rolle i dette egentlig er. Det virkede meget tilforladeligt det hele... Men jeg RYSTEDE! Og tårene sad på lur hele tiden. Og så skete der det der fuldstændig har væltet min verden det sidste døgn....

De mener ikke jeg skal ud i længerevarende afklaring - og slet ikke at jeg skal ud i ekstern praktik... De mener tværtimod min afklaring skal stoppe inden for kortere tid... FORDI de vil anbefale mig til førtidspension!!!! Jeg hørte ikke så meget mere - andet end lidt støj og nogle få ord ind i mellem og jeg græd og græd.... Bare at sidde og skrive dette, får mig til at græde igen....

De mener jeg har prøvet SÅ mange gange at begå mig på arbejdsmarkedet. Ca. 18 job på lidt over 10 år, mener de taler sit helt klare sprog. De mener at mine diagnoser hver især er slemme - men at dem alle sammen fælles er ødelæggende, hvis man samtidig skal klare sig i et hårdt arbejdsliv. De mener at jeg skal satse på at få lidt kvalitet i mit liv frem for disse evige kampe. Og de mener at jeg fortjener ro i mit liv.

Jeg blev overrasket, usikker, nervøs, frustreret, ulykkelig og en MASSE andet!! Jeg har slet ikke ord for alle de følelser jeg har gennemlevet siden da. De vil gerne følge mig hele linien ud, så i morgen skal jeg til møde med min jobkonsulent om hvordan det videre skal forløbe. Hun vil også snakke med mig om hvad jeg evt kan få brug for for at forlige mig med at det faktisk er sådan det skal ende...

Vi snakkede om det her med at jeg KUN er 35. At jeg vil tjene penge, kunne rejse og være "normal" ude i samfundet - og at jeg nu pludselig føler mig afvist. Jeg ved ikke hvorfor, men da de sagde alle de her ting, kunne jeg ikke lade være med at nævne at jeg da gjorde det godt i IT, og mødte til tiden... Og sådan "små positive ting". Og det fik jeg ros for - men som de siger er jeg under ingen omstændigheder i nærheden af noget der ville kunne bruges i et fleksjob.. Det var som om jeg havde brug for at finde ting der kunne retfærdiggøre at jeg da ikke bare skulle "afvises"... (Afvist er måske et forkert ord, men det er vist lidt den følelse jeg har gået rundt med siden igår)

Så blev der snakket om lidt af hvert - husker det ikke. Jeg husker de spurgte mig om der var noget jeg ville spørge om eller snakke om... Men jeg sagde nej. Kunne slet slet slet ikke få styr på noget som helst - og jeg bare græd og rystede... De takkede for mødet og ønskede mig al held og lykke - og lovede at de var med mig hele vejen og ikke "bare" slap mig nu, og så forventede at jeg bare kom videre...

Jeg var nødt til at få min jobkonsulent til at følge mig helt udenfor. Jeg skulle have luft og var ved at besvime, så jeg kunne ikke gå selv.... Puuuh ha....

Jeg fik mig samlet og kom ind for at lukke computeren ned. Jeg kunne ikke blive der og det vidste de selvfølgelig - og regnede de også med. Satte mig ned og så kom tårene igen... Og så tog jeg lige 10 minutter på den måde med skiftevis tårer, ro, tårer, ro.... Jeg besluttede mig for at gå hjem - jeg turde ikke kravle på cyklen...

Da jeg kom hjem, stor hylede jeg ÉN gang til... Og så kastede jeg op... Og igen... ØV!!! Brugte lige et par timer på at PRØVE at finde mig selv... Og så ringede jeg til mig mor... Og hun blev SÅ glad... Eller lettet... Og hun syntes det var den bedste nyhed for mig... Og som hun sagde, havde vi jo snakket om det en del - lige som jeg har vendt det herinde med jer... Men ÉN ting er at snakke om det... En anden ting er, at det pludselig blir sådan. Jeg har ikke selv noget valg, blir ikke selv spurgt - men får af vide, at SÅDAN er tingene... Som skrevet før - jeg føler mig AFVIST!

Jeg er godt klar over der er mange muligheder for at lave lidt/leve lidt/arbejde lidt osv når man er fp'er... Men lige nu føler jeg, at jeg blir helt udelukket af alting... Hvordan skal jeg nogensinde gå ud og retfærdiggøre mit liv over for den skeptiske del af min NÆRE familie? Over for gamle venner? Nye venner? En evt kæreste? Jeg har pludselig ikke meget at byde på (i mine øjne) og jeg ender som en crazy cat lady (nu eeeelsker jeg mine katte, men de KAN jo ikke give mig alt hvad jeg har brug for.....)

Nu skal jeg til møde i morgen og så må jeg prøve at følge med i hvad hun siger, så jeg ikke sidder med så mange løse ender... Og så må jeg finde ud af hvad der skal ske... Ved jo at ALTING tager tid - og fordi de anbefaler noget er det ikke sikkert det blir resultatet... Men den tid - det problem... Jeg har SÅ mange andre følelser lige nu, som jeg er nødt til at prøve at håndtere.

Skal til psykiateren på mandag. Overvejer om jeg skal maile ham deres beslutning. De vil også skrive til ham, så alle "arbejder sammen" om dette... Jeg ANER ikke hvad jeg skal give mig til... Idag har jeg haft min onsdagsfri og jeg har tilbragt både nat og dag, som om jeg har de ledeste tømmermænd... Altså rigtig dårlig og urolig søvn. Og dagen er og har bare været tung, grå og... Tjaaa.....

Og så har jeg været nede og aflevere ansøgningsskema til ledighedsydelse, så jeg er sikker på en indtægt. Ang klagen af sygedagpenge stoppet?? Jeg aner det ikke... Kan jeg ikke tænke på lige nu... Jeg er dødforvirret....

TUSIND tak for alle jeres forslag/tanker om stop af sygedagpenge/fleks visitation de sidste dage - jeg har som jeg skrev ét eller andet sted, læst dem - men har været nødt til lige at tage time out...
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 19:39   #240
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det er jo kun positivt nyt og det du osse selv har været inde på mange gange, var løsningen for dig.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til næste skridt klaus boje Din historie 3 01-07-2013 14:11
Så kom jeg et skridt videre med min Diagnose KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 2 24-05-2012 12:30
Nået et skridt videre MissChar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2011 08:32
Hvis disse tal er rigtige. mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 06-03-2011 10:39
Så fik jeg endelig den rigtige ... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 1 06-10-2008 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension