K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2012, 13:37   #11
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Regeringen har bestemt ikke været god til at forklare, hvorfor de gerne vil have folk til at arbejde mere. Lige som så meget andet, de ikke formår at forklare... Men her er et link til en tekst, der måske kan forklare det lidt (specielt side 2):

http://samfundsfag-abc.dk/index.php/...l=&limitstart=

Må indrømme, jeg blev faktisk lidt ked af det, da treparten kulsejlede. Fordi alternativet til at arbejde lidt mere eller opgive en helligdag kan gå hen og blive meget værre... Og fordi jeg tænkte "Åh, nej! Går det nu galt for dem IGEN...?!"

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 18:27   #12
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Halse jeg vil så gerne komme med en positiv bedømmelse af dit indlæg men jeg ved ikke hvor jeg kan gøre det.
Karo, du trykker på hjertet nederst, ude til venstre, miderste ikon, og udfylder!

Vupti, så har du bidraget til god omdømme af Halse :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 19:38   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tak for forklaringen Carmen ;-) det er nemlig lige sådan man kan gøre det...

Mon ikke det meste af det der er gået galt for S og SF hedder Margrethe Vestager...

De (S og SF) er åbenbart så ivrige efter at sidde som regering at de lader hende bestemme næsten alt...

Hun er ihvertfald den store grund til at mange ting som har været lovet før valget ikke har kunne gennemføres efter valget....millionærskat osv...

Men der er jo nok en straf på vej til dem i form af flygtende medlemmer og stemmer....

Man kan vel ej heller bebrejde de flygtende noget....for dem der har stemt på S og SF de har jo bestemt ikke fået det de er blevet lovet efter valget...

Det kan undre en at de S og SF ikke tager dette meget mere alvorligt end de gør....men de regner jo nok med at folk er så tilpas dumme at de nok skal komme tilbage og stemme på dem næste gang...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 20:02   #14
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg tror desværre også MV bærer en stor del af skylden for, at det er gået regeringen dårligt. Hun ville have en rød regering, men føre blå politik. Har stadig billedet af håndtrykket med Barfoed på nethinden. Og læg lige mærke til, hvordan hun holder sig ude af ballade, men altid er lige i baggrunden, når nogen bliver interviewet som senest med kommuneaftalen...

Læste også forleden, at de radikale er dét regeringsparti, der har fået flest krav opfyldt. Det skulle heller ikke undre mig, om hun havde en finger med i spillet, da treparten blev opgivet.

Egentligt synes jeg, der er blevet gennemført nogle gode ting på det sidste: fattigdomsydelserne blev afskaffet, der en vedtaget en afbureaukratisering inden for beskæftigelsesområdet, der skulle gøre livet lettere for de arbejdsløse, og nu oprettelsen af Offerfonden. Det ville de blå nok ikke have gennemført...

Det der gør mig allermest "ondt" af det, regeringen har lavet er forslagene til fleks/ftp-reform og skattereformen. Alene det, at de kan tænke på, at tage penge fra de svage grupper til at financiere topskattelettelser, gør jeg kraftigt overvejer at sætte mit kryds andetsteds næste gang.

Men måske de to reformer nu også falder til jorden, nu treparten ikke blev gennemført...?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 20:20   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg tror desværre ikke man skal vente sig ret meget mere af den regering...de skal op ad hatten med noget specielt el.er det slut..

de har mistet folket,de har været utroværdige og ikke været gode til at forklare folk hvad de REELT ville og HVORFOR..og det siger jeg ikke kun fordi jeg tilhører den blå blok - men fordi det er facts..tænk den dårligste meningsmåling siden 1898...16 procent af vælgerne..det er en katastrofe for dem..'

og nu tvivler jeg på enhedslisten kan stå imod til efteråret og holde på deres krav..gør de det - ja så bliver der valg.

og alt er blevet dyrere..meget dyrere end det var ved blå blok og det er folk også bitre over..og alt deres kiksstart snak..det de har lavet er en stakket frist og ikke rigtige arbejdspladser..de rigtige flygter ud af landet pga noxafgifter,afgifter og løninger..

og så er der endnu færrere til at betale for vores velfærdssamfund..

jo indrømmet jeg satser på valg i 2o12

stribe ftp 2o10
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 20:32   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kender flere som satser på et valg til efteråret...

Et valg hvor man kan få smidt Margrethe Vestager ud af regeringen og give S, SF og El over 90 mandater så de kan komme tilbage til at fører rød politik...som de burde...

For selv om der skulle komme et valg til efteråret...tja så betyder det jo ikke nødvendigvis at det bliver en blå regering der kommer til...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 20:41   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
nej intet er sikkert - heller ikke at blå blok vil vinde-----------men men ingen kan lyve sig fra at pt er chancen meget meget stor..det er trods alt dk største parti venstre..
men vil gi dig ret i - at kigger man med røde briller har mv ødelagt alt for meget for regeringen..

jeg må indrømme at jeg ikke ka forstille mig samme regeringen vinde et valg iår ..uden radikale..

det tro´r jeg ikke der er mange der tror på..

selvom jeg er blå havde jeg håbet at den nuværende regering ville ha gjort noget mere for de svage i samfundet - det havde man ligesom forventet

men hvis man lytter til debatten,aviserne,eksperterne - ja så ser det meget sort ud for thorning og co
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 07:02   #18
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Frygter også blå blok ville vinde. Og så får vi Løkke som statsminister igen... Og stjøsenderen som beskæftigelsesminister... Og hjorten med skjorten som finansminister... Uh, får helt kuldegysninger ved tanken...!

Forstår så heller ikke helt tanken bag, at folk (jf meningsmålingerne!) nu flygter til venstre: Det var ikke bedre under blå bloks regeringstid, og hvis man ønskede en socialdemokratisk regeringsstil og stemte rød ved sidste valg, hvorfor så stemme blå nu...?!

Synes de røde skulle blive bedre til at forklare sig, til at sælge varen! Og så værne om de svage og føre en "social velafbalanceret skattepolitik"!

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 12:04   #19
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Uanset hvad får vi en blå regering efter næste valg, jeg tvivler ihvertfald på EL opnår 90 mandater alene....
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 12:45   #20
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Frygter også blå blok ville vinde. Og så får vi Løkke som statsminister igen... Og stjøsenderen som beskæftigelsesminister... Og hjorten med skjorten som finansminister... Uh, får helt kuldegysninger ved tanken...!
Jeg har det lige sådan.
Udenset hvordan den nuværende regering klarer sig nu så os de svage, syge og gamle burde holde fast ved den regering dog uden den klods om benet som MV er.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sidste chance: Bydelreporter kurset, for sidste gang. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 12-08-2013 13:46
Min sidste dag :) Helle Smith Dit og Dat 23 03-08-2010 13:17
"Sidste chance for de sidste" zuza Politik og Samfund 0 10-03-2008 11:48
Sidste nyt.... Brittaf Jeg har fået job. 3 05-03-2008 20:54
Udryd taberne og betal mindre i skat Antoniette Dit og Dat 11 06-11-2007 11:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension