K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2012, 22:09   #1
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Gældsanering?

Om 14 dage går mit hus på tvang.
Jeg kunne ikke følge med regningerne, da jeg blev syg.
Det er skide hårdt

Og jeg ender med en gæld på 1,2 million
Hvis man bliver fp, mon der så er mulighed for gældsanering?

Kan ikke se migud af det.
I beløbet er der INTET forbrugsgæld, billån, su lån eller andet. Det er ren hustab.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2012, 22:19   #2
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Som husejer, er der altid risiko for nedsat pris ved salg. Om du så kan søge gældsanering pga det, ved jeg ikke. Hvis du får det igennem, vil du også komme til at betale en del selv, typisk x tusinde/mdr i fx 5 år, men så er gælden også væk. I den tid gældssaneringen står på, må du heller ikke stifte ny gæld.

Du er lige nu teknisk insolvent. Dvs. du har mere gæld i huset, end det er værd ved handel. Det er der mange andre tusinde danskere der også er og tallet vokser hver dag.

Alternativt, kan du erklære dig helt insolvent. Som førtidspensionist har du lavindkomst og kan ikke betale din gæld. Gælden vil stadig være der, men der er ikke så meget at gøre. Du kan så ikke eje noget hus eller lign. og vil blive kaldt i fogedretten engang i mellem.

Der er ingen nem løsning på dit problem, desværre.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2012, 23:21   #3
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
du kan godt søge gældssanering.. hvad du kommer til at betale i 5 år er afhængig hvad indkomst er ...og selvfølelig dine alm udgifter
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2012, 23:47   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Åh nej, det var da en kedelig situation! de andre har kommet med de gode tips, så jeg kan kun sige at de har ret, og ellers tilbyde en krammer

Jeg bliver altid helt dårlig når jeg læser om tvangsauktion og den slags, hvor må det bare være hårdt

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 11:15   #5
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Du kan her læse om hvordan du gør:

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/g...ssanering.aspx

Kilde: domstol.dk
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 11:30   #6
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
puha det er hårdt - har du et andet sted at bo? er du flyttet?

Gældssanering kan være meget kringlet og det kan være meget nemt.

En vigtig detalje er, at du ikke må begynde at afdrage på gælden vedr huset.

Du skal selvfølgelig vedkende dig at du skylder pengene, men ikke indgå afdragsordning. Henvis til at du som FP'er ikke har mulighed for at afdrage. ikke engang 1 kr! det er ret vigtigt!

Hvis/når du bliver indkaldt til fogedretten kan du bede om at blive erklæret personligt insolvent.
Det "holder" i et halvt år og i løbet af det halve år er du så "fredet" i forhold til dine kreditorer.
Og du har mulighed for at bruge det halve år på at få overblik over din økonomi.
Og evt starte en gældssanering op.

Der er mange gode informative sider på internettet om netop gældssanering. Og du behøver ikke at få en dyr rådgiver ind over. Der bliver afsat en hjælper til dig i statsforvaltningen, som kan hjælpe dig med det formelle og med at få udfyldt ansøgningen korrekt. Og det er det de er ansat til.

Men først og fremmest, føler med dig og håber at du har et nyt godt sted at bo nu.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 15:28   #7
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Tak for de gode råd

Nogle gange skal man godt nok kæmpe hårdt, og en ulykke kommer jo sjældent alene

Men jeg har nogle søde forældre, som har købt et lille hus på en dejlig grund, hvor jeg nu sidder til leje. Ved ikke hvad jeg ville have gjort uden dem. Så bolig og stabilitet for ungerne er der styr på. De har deres hjem her nu, og mærker ikke at vores gamle hjem går på tvang - heldigvis. Det er vigtigt for mig, at der er tryghed og stabile rammer for mine børn. Og det giver mig ro i hjertet at dette er på plads.

Men for ***** det er hårdt at gå på tvang. Jeg er ikke FP endnu, men regner med at blive det. Prøver at være positiv i disse tider

Jeg er led og ked ved at ende med denne gæld. Flov over at jeg ikke kan betale den.
For seriøst, hvordan skal jeg som syg person uden arbejdsevne betale 1,2 million tilbage, som banken nu har sat til 18%

Om så jeg gav dem alle mine penge hver måned, så mig og ungerne døde af sult, så kunne jeg ikke engang betale renterne.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 16:09   #8
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Den høje rente er formodentlig sat efter at banken ikke regner med at få deres penge, men den er godtnok høj.

Sidst redigeret af Papaya; 03-06-2012 kl. 16:10. Årsag: stavefejl
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 18:30   #9
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Jamen hvorfor sætter de den så højt?

Hvis de gør det, fordi de ikke regner med at få sine penge? Det forstår jeg ikke
Vil du forklare det måske
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 18:43   #10
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Om at komme på ftp og søge Gældssanering

spild ikke tiden på grublerier over renten - der er lys for enden af tunnellen Lady ;-)

I din nuværende situation og med udsigt til FTP, skal du nok få en gældssanering - og der ER mulighed for at få gælden slettet helt, hvis ens økonomi er stram nok.
(Enlig forsørger på FTP med et par børn er et godt udgangspunkt.)

Papirerne man får tilsendt af Retten der behandler ansøgningen, er skåret ud i pap.


De er venlige men holder sig til de nedskrevne regler.

Tungen lige i munden og bud efter papirerne, så er der rolig nattesøvn forude.

Hvordan jeg kan udtale mig så skråsikkert? - jeg fik selv en sanering, på et beløb på 'kun' godt 200.000, da jeg kom på ftp - beløbet var bolig/privat uddannelses-relateret.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gældsanering nille60 Alt det andet 8 13-10-2009 12:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension