K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2012, 15:39   #11
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
...hvor det bliver rigtig svært og få pension kun med psykiske ting

..... For mig lyder det bare som om du har opgivet
- så faldt der da en dom og to her!
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 16:20   #12
redy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2012
Lokation: kbh
Indlæg: 87
Styrke: 13
redy er ny på vejen
hej med dig,
man kan altid prøve at søge,og så
se hva der sker !
mvh
redy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 17:03   #13
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Den sidste samtale jeg var til, sagde min jobkonsulent at han ville få min sagsbehandler til at visiterer mig til flexjob, så de er klar over der er noget.

Men jeg kan bare ikke fungere mere, tanken om at jeg skal ud igen stresser mig og jeg bliver dårlig (ikke fungerende).

Om jeg har givet op? Det kunne man godt sige, jeg har igennem de sidste 11 år sprunget ud og ind gennem systemets døre og lige meget hjælper det, utallige af jobs, jeg holder bare ikke til mere, jeg har en hverdag som også skal fungere og der skal intet til før så slår det mig ud af kurs.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 18:00   #14
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg tror vi er rigtig mange, der er ved at give op efter mange år i centrifugen

Jeg har været i systemet siden fejloperation i 95 - afbrudt af et par ansættelser i fleksjob, som jeg har måtte sygemeldes fra (sidste gang pga. arbejdsskade)

Jeg er osse totalt ved at opgive ind i mellem - jeg er dog så "heldig" at der i min psykriatiske speciallægeerklæring står at at jeg ikke må arbejdsprøvet og jeg venter nu på de sidste papirer fra smerteklinik.

Måske du osse vurderes så dårlig, at du ikke kan arbejdsprøvet - det hedder kontraindiceret.

Har du fået lavet psyk. speciallægeerklæring og hvad siger den. Har du en opdateret ressourceprofil? og har du nogen der kan støttedig i denne kamp

Ellers må du finde dine kræfter frem og presse på for udredning - er du på kontanthjælp kan du søge en § 17, på det foreliggende grundlag - ikke at jeg tror den går igennem,det vil dog blive klart, hvad der mangler i din sag
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 18:58   #15
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Der er bare ikke megen retfærdighed til.

Min psykiater bad mig sygmelde mig, da han kunne se at min tilstand er blevet værre.

Jeg kontaktede kommunen og sygmeldte mig, men det kunne jeg ikke, jeg SKULLE aktiveres trods jeg sagde at psyk. bad mig sygmelde, men der måtte min fagforening ringe og fortælle lidt om loven, heller ikke de kunne komme igennem til ham (min sagsbehandler).

Han skulle jo bruge noget fra min psyk. ellers ville han stoppe min udbetaling! Det skal lige siges at jeg er ny i denne kommune.

Dette fik han fra psykiateren " Ovennævnte pt. har de psykiske lidelser Attention Deficit Disorder, emotionelt ustabil personlighedsstruktur og
periodiske depressioner. Aktivering på nuværende tidspunkt vil markant forværre patientens psykiske tilstand
og bl.a. betyde risiko for et psykotisk gennembrud. Der kan indhentes yderligere oplysninger ved behov. "


Så ringede han så og undskyldte!!! Men hvorfor skal man så langt ud?

Og hver gang der kommer brev fra kommunen, så får jeg psykoser og bliver helt ude af mig selv, jeg kan bare ikke tåle ret meget!?!
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 19:13   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
"Aktivering på nuværende tidspunkt vil markant forværre patientens psykiske tilstand"

Kære rené,

Vi er mange i dette system der ikke tåler ret meget. Bare her i påsken hvor alt vedr. børn og aktiviteter bliver ændret, kan slå mange af os ude af kurs.

Som andre skriver, så er det vigtigt at du forfølger den behandling du kan få og afklaring ved kommunen. Er du på kh. kan du jo søge en §17 og se om du har heldet med dig, men ellers er der ikke meget andet at gøre end at forfølge kommunens planer, så meget du nu kan, alternativt kan det bliver svært at opnå et permanent forsørgelses grundlag for dig.

Mht. den øverste sætning, så ligger der ingen kontraindcidering af evt. arbejdsprøvning heri. "På nuværende tidspunkt" forhaler processen for at du ikke skulle komme i arbejdsprøvning og er derved lig med afslag på en §17 og blot tillæg til en §18.

Jeg nægtede selv at gå i arbejdsprøvning nr. 2, men min psykiater, mente at det var "bedst" jeg gjorde det. Nu er det så definitivt slut med det, ikke 3 vilde heste vil kunne få mig overtalt hertil, men man må altså være overbevisende ellers holder det ikke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 19:24   #17
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Ja det er self. rigtig, men jeg får det ikke bedre og burde have fået stillet en diagnose for mange år siden.

Men sådan er det ikke, diagnosen er først lige "kommet" men symptomerne har været der "altid".

Jeg har været i terapeutisk behandling hen over 1,5 år, det var godt mens det stod på, men faldt hurtigt til jorden.

Min medicin virker heller ikke helt optimalt, så der går sikkert længe før der er afklaring i min sag.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 19:38   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kunne det tænkes at du pt. er inde i en depressions periode lige nu? Det lyder som om at du er sikker på at intet vil lykkedes.

Det er herre svært at være i afklaring med det system vi har idag, mit "held" er så at jeg ikke kan få kontant hjælp, men modsat skal jeg så forfølge min afklaring såvidt muligt, hvis jeg ønsker et forsørgelsesgrundlag og det gør jeg jo.

Jeg har været ved ca. 40 psykolog behandlinger og det er jeg indtil videre færdig med. Jeg giver dig ret i at behandlingen ved psykiater, ofte blot er en sludder for en sladder og udskrivning af medicin. Det vi mener med at forfølge behandling osv. er i forhold til afklaring den helbredsmæssige situation for dig.

Såfremt du vil forfølge en evt. indstilling til pension ved kommunen, så må du bede dem om at afklare dig helbredsmæssigt, såvel som arbejdsmæssigt. Jeg startede min afklaring i 2008 og blev sidste år indstillet til pension, da man mente at min sag var klar dertil. Det mente pensionsnævnet så ikke, de vil gerne have en arbejdsprøvning på et center, så dette har jeg fornyligt været i. Nu håber jeg på genindstilling til pension i år, men det holder hårdt hele tiden at jage en afklaring. Min forrige sagsbehandler mente også at jeg var for "dygtig" til pension, med alle de mails jeg fik skrevet til hende og kommunen. Vi er ski for mange der er for dygtige til pension, men vi er jo nødt til at jagte en afklaring når helbreddet ikke er til andet.

Så rené hvis du vil have din ret, så er der ikke andet for end af klø på og efterspørge afklaring.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 19:42   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
- så faldt der da en dom og to her!
sådan set ikke, det er bare sandheden, i stedet for at sige systemet er uretfærdigt og det er kommunen som har skylden

når jeg skriver bedømmer jeg alså udfra hvad der er realistisk og kan derfor virke hård.

systemet er hårdt og sådan er det nu engang

men når alle på kommunen med lægekonsulenten og sagsbehandler
ikke har søgt en §18 så er det fordi der ikke er fastslået med syv tommer søm
at der ikke er nogen behandlingsmuligheder og stærk nedsat funktionsevne
at der ikke er nogen arbejdsevne

samt en der ikke foreligger en kontraindcidering af evt. arbejdsprøvning
ergo vil en §17 være spild af tid

skal selv snart i arbejdsprøvning og det bliver rent overlevelse i 4 uger
men det er nu en gang kommuen der skal vurdere min arbejdsevne og ikke lægerne
derfor vil de fleste læger heller ikke skrive kontraindcidering af evt. arbejdsprøvning

ellers er jeg helt enig med Enteneller

Sidst redigeret af MTVRV1; 09-04-2012 kl. 19:48.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2012, 01:17   #20
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
jo jo Mtv og EE men en § 17 kan jo være med til at man kommer videre i sin sag, dermed ikke sagt at den kører igennem.

<<<<jeg synes bare det var lidt hårde ord, husk nu på mange er meget sårbare når de spørger om hjælp herinde.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension