K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2012, 15:53   #11
Vibæk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Vibæk er ny på vejen
Hej alle
Jeg under mig over at man skal være i A-kasse for når man er i flexjob, kan man ikke få en rød øre fra A-kassen.= spild af penge.
Det var hvad jeg fik at vide da jeg fik mit flexjob for 4 år siden, jeg betalte i 8 mdr. inden jeg selv fandt ud af det.

Jeg fik at vide af min fagforening at man godt kunne betale til a-kasse hvis nu man en dag kom tilbage på fuld tid, Øhh hvis jeg kunne komme tilbage på fuld tid, ja så kunne jeg ikke have fået flex.

Sidst redigeret af Vibæk; 28-02-2012 kl. 15:57.
Vibæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 15:54   #12
benzon
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2011
Indlæg: 29
Styrke: 13
benzon er ny på vejen
Jamen altså nu har jeg lige fundet en artikel på Jyllands Posten som forklare lidt om flex

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2708186.ece

Citat:
Få timer kan også bruges

Regeringen ønsker at bevare fleksjobordningen, fordi den sikrer mange mennesker adgang til arbejdsmarkedet på trods af, at de har en nedsat arbejdsevne og ellers kan have svært ved at finde et arbejde. For dem ville alternativet ofte være en førtidspension.

Men fleks-ordningen skal skrues sammenb på en ny måde, mener regeringen.

Det skal være mere attraktivt for virksomheder at ansætte mennesker i et fleksjob, selvom det i en periode kun drejer sig om få timer om ugen.

Tilskudsordningen skal laves om, så de største tilskud fremover gives til fleksjobbere med de laveste lønninger og den mindste rest af arbejdsevne.

I dag er det dem med høje indtægter i forvejen, der får de største fleks-tilskud.

Kun midlertidig fleks

Regeringen vil også ændre det forhold, at man kan gå i årevis på et fleksjob. Nu skal det være midlertidigt. Som udgangspunkt højst fem år ad gangen, hedder det i oplægget.

Det er 11 år siden, at førtidsordningen sidst blev reformeret. Nu lægger regeringen op til, at de nye principper og regler reelt fører til en omstilling. Det skal ske ved at inddrage kommunerne i forbindelse med forårets økon omi-forhandlinger med KL.

Nyt for fleksjobbere bliver, at de skal kunne forsikre sig mod ledighed, så princippet om ret og pluigt også gælder fleksjobbere på dette område, skriver regeringen.
benzon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 15:56   #13
Anita23
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Anita23 er ny på vejen
Flexjob og nye regler

Hej
Jeg har været på flexjob siden 2004, arbejder 22 timer ugentlig.
Jeg er 51 år.
Hvad skal der evt ske for mig frem ad rette for at, jeg ikke kommer ud for noget, i forhold til de måske nye regler.
Jeg er medlem af en fagforening, skal jeg nu melde mig i A-kassen, som nogle skriver om ?
Øhhh håber nogle kan tyde den nye situation beder. Tak
Anita23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 15:57   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vibæk Se meddelelser
Hej alle
Jeg under mig over at man skal være i A-kasse for når man er i flexjob, kan man ikke få en rød øre fra A-kassen.= spild af penge.
Det var hvad jeg fik at vide da jeg fik mit flexjob for 4 år siden, jeg betalte i 8 mdr. inden jeg selv fandt ud af det.
Dog er jeg i fagforening.
Det er jo så dét de vil lave om på nu.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 15:57   #15
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Fleksjob ordningen bliver midlertidig med - vist nok - 5 år af gangen.....

Det første fleksjob er midlertidigt, efter nummer 2 fleksjob bliver ordningen permanent.

Hvis du er visiteret fleks nu, så fortsætter du med det, men hvis din situation forandre sig, så gælder ovennævnte regler igen.

Altså hvis du arbejder nu, så er det fint. Min holder du op, så skal du have 2 jobs inden det igen bliver permanent.......

Hvis du er visiteret men endnu ikke har haft et fleksjob, så skal du have to jobs inden det igen bliver permanent....

Du skal også melde dig ind i A kassen....

Har jeg forstået det korrekt???


Så jeg forståede på tv2news at det blive til nye flexvisiterede ikke til os som er allerede visiterede til flex..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 15:59   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er ingen forskel på ''gamle'' og ''nye'' mere Dobar, det er dét der er pointen - alle er ens nu
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 16:02   #17
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Der er ingen forskel på ''gamle'' og ''nye'' mere Dobar, det er dét der er pointen - alle er ens nu
hmmm vi kan se hvad de andre mener..
da der bvev lavede også reform tidligere det er stadig mennesker som arbejder i flex men arbejdsgiver få 100 % refusion fra staten på den tidspunkt da de ændrede så arbejdsgiver får mindre refusion fra staten men de som var allerede i den gammle ordning de forsætte .. og arbjdsgiver modtager stadig 100 % refusion fra staten..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 16:03   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anita23 Se meddelelser
Hej
Jeg har været på flexjob siden 2004, arbejder 22 timer ugentlig.
Jeg er 51 år.
Hvad skal der evt ske for mig frem ad rette for at, jeg ikke kommer ud for noget, i forhold til de måske nye regler.
Jeg er medlem af en fagforening, skal jeg nu melde mig i A-kassen, som nogle skriver om ?
Øhhh håber nogle kan tyde den nye situation beder. Tak
Så vidt jeg forstår, så sker der ikke noget så længe du arbejder. Det er først hvis du mister jobbet, at du så skal ''begynde forfra'' som alle andre fleksjobbere.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 16:03   #19
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
@Ninja
Man skal bare huske på, at rigtig mange pensionsselskaber
følger kommunens tilkendelse af førtidspension,
altså kan man risikere, at man ikke får TAE,
med mindre pensionsselskaberne ændrer reglerne.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 16:07   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
hmmm vi kan se hvad de andre mener..
da der bvev lavede også reform tidligere det er stadig mennesker som arbejder i flex men arbejdsgiver få 100 % refusion fra staten på den tidspunkt da de ændrede så arbejdsgiver får mindre refusion fra staten men de som var allerede i den gammle ordning de forsætte .. og arbjdsgiver modtager stadig 100 % refusion fra staten..
Nu slutter de høje refusioner. Jo højere uddannelse du har, jo mindre kan du tjene.
Jo færre timer som ufaglært, jo bedre indtjenings muligheder.

Med ny reform får arbejdsgiverne KUN tilskud for de timer folk arbejder.

Alle der er i job nu fortsætter bare derud af, men mister de jobbet, begynder de forfra igen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye kh reform, hvad nu?? Sille81 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 27-05-2013 21:05
Lidt Nyt reform flex og førtidspension dobar Politik og Samfund 1 28-02-2012 15:47
Fakta om regeringens 16 intiativer vedr reform om flex og pension. supersus Politik og Samfund 3 23-02-2012 00:58
førtidspension og flex reform MTVRV1 Politik og Samfund 4 01-01-2011 22:34
NY REFORM om flex og fp annagw Politik og Samfund 0 01-12-2010 22:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension