K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2010, 09:43   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
8 danske krigsveteraner bor i de danske skove!

Undskyld jeg spørger, men der der ikke noget HELT GALT i den måde vores elskede soldater bliver modtaget med, når de kommer hjem fra tjeneste??

Yvonne Tønnesen fra Livlinen i Hærens Konstabel- og Korporalforening har kendskab til otte tidligere soldater, som er flyttet permanent i skoven. De bor bl.a. i Munkebjerg Skov ved Vejle, Frijsenborgskovene ved Hammel, Rold Skov i Himmerland og Marselisborg Skov ved Århus.

http://www.bt.dk/danmark/otte-danske...-bor-i-skovene

Det må da halte et sted med både psykologbehandling, terapi mm, hvis krigsveteraner ligefrem må melde sig ud af samfundet og bosætte sig i skovene.

Igår, eller her forleden, læste jeg om soldater der fuldstændig blev overset når de vendte hjem fra tjeneste - flere med psykotiske symptomer og/eller andre psykiske overbelastninger, overladte til sig selv, eller kun meget sporadisk modtager lidt hjælp som ikke er opfølgende.

''Oplevelserne som dansk soldat i krig kan være så voldsomme, at ikke færre end 11 hjemvendte soldater inden for de seneste to et halvt år har taget deres eget liv. Det skriver fyens.dk.

http://www.bt.dk/danmark/11-krigsvet...gaaet-selvmord

Hvor ér det dog trist læsning!

Sorry, men jeg blev lige nødt til at få lidt luft....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 09:59   #2
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Det er da meget godt at der kommer fokus på hvordan vi behandler syge mennesker i Danmark.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 14:42   #3
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
det mærkelige er, vi ynder og læne os op af amerikanske, undersøgelser etc etc... der er soldater helt tilbage fra vietnam-krigen, der endnu bor i små lejre i skovene, netop fordi de ikke kan finde sig tilrette i det samfund de vendte hjem til........

en anden ting jeg syntes der slet ikke er OBS nok på, er... har vi styr på hvor mange der kommer hjem med et problem vedr: stoffer...?????? (de lever lige pt ved verden førende opiumsleverandør)

syntes ikke rigtigt vi høre noget derom, og jeg ved (af erfaring fra egen fam da min mors ene fætter kom hjem fra "nam". var han på center for afvænning, og hele famillien stod klar til og bakke op om ham, da han blev udskrevet...

han "trives" den dag i dag, ganske udmærket ... men går dog stadig til møder 4-6 gange om året..... de er en 15 20 stk som mødes, og hvad der tales om, kommer ikke uden for dørene........

jeg tror ... hvis vi ikke skal have folk hjem med MEGA problemer, skal der tages meget mere hånd om sagerne, end de gør nu.....

jeg mener hvis der allerede er hjemvendte soldater, med slige problemer, er det da bedre og forebygge på kasernene inden afgang, frem for og skulle opsøge mennesker der nu er meget langt nede i et sort hul......

kun godt der kommer obs på sagerne nu...( bedre sent en aldrig)

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 15:00   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hvis problemet er som en eller anden psykolog sagde i radioen, at de ikke kunne håndtere krav og mistænkeliggørelse om de nu også var syge
så burde der plantes rigtig meget skov i dette land
det oplever de fleste fra systemet i gennem mange år
synes nu er det alså gået for vidt med soldater
forsvaret skal tage sig af dem og ikke kommunerne.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 15:52   #5
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
tjaaaa det er i hvertfald forsvaret der som arbejdsgiver har ansvaret skulle man da tro....

så det må vel være der ansvaret må en eller anden måde skal placeres..

men fra andre situationer, har vi jo observeret hvor svært det er og placerer en bussemand på lamettabefængte skuldre....

mvh eders ace dk...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 10:07   #6
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Ja hvor er det trist at vi I danmark behandler alle syge så grimt om det så er soldater eller lign. en syg er en syg i min verden og vi har alle lige meget ret til den behandling vi har behov for høj som lav. Og jeg tænker soldater i skoven.. og andre syge der ender som narkomaner, hjemløse osv. fordi de ikke kan klare at være en del af systemet, hvilket vi alle desværre nok kender til. Godt der fokus lige i forhold til soldaterne, men der burde være fokus på hele systemet, da der jo ikke kun er soldaterne det får en dårlig behandling. og jeg vil gå så lang som at sige jeg går ikke ind for særbehandling uanset titel.. Jeg er sikker på at mange andre i systemet også har overvejet selvmord, og at statestikken for selvmord sandsynligvis er større hos dem i systemet end dem der ikke er en del af systemet. trist trist..
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 13:52   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig Bassemanden!

Jeg tænker bare mere i retning af, at soldater bliver direkte syge af det arbejde de har udført bla via krige politikerne har givet grønt lys for. Og så viser det sig, at politikerne ikke engang har gidet gøre sig den ulejlighed, så disse syge mennesker får den hjælp de behøver, når arbejdet er fuldført.

At samfundet generelt er blevet både betændt og sygt kan vi kun være enige om. Lige som jeg også godt ved, at der går mange syge rundt på gaderne bærende på forfærdelige skæbner fordi DE heller ikke kan få den korrekte hjælp.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 14:19   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tja... vi har jo haft/har en ligestillingsminister.

Målet er opnået.

ALLE behandles lige dårligt... undtagen de rigeste 20 procent.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 03:02   #9
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Jeg giver vores soldater den fulde opbakning, det skal der absolut ingen tvivl være, men hvad med den der f.eks. sidder i banken og bliver røvet? har den person ingen rettigheder til at blive ordenligt behandlet værdigt? komme hurtigt til?

eller den der knokler i et dårligt lønnet arbejde der får en sindslidelse??

Kan I huske den unge soldat, hvis mor der var ulykkelig fordi han havde ringet efter politiet som så havde skudt sønen? han sad på et tidspunkt på skadestuen og ventede.... og til sidst opgav han det. hvorfor?

jeg har da selsv siddet med min mor på den psykiatriske skadestue og vente... i omkring 1½ -2 timer før end der kom en læge for at se på min mor, hvorefter hun blev sendt hjem, da hun ikke så syner eller hørte stemmer, forrige gang hed det sig at årsagen var at hun ikke så blå mænd og grønne kvinder???!!!

hvis ikke lægen kan klare sagen er der ingen til at tag over eller hvis det sker i weekenden, det mest latterlige jeg har været udsat for var at psykiatrisk hospital fortalte at jeg skulle ringe 112 hvis den var gal, det har jeg gjort een gang, betjenten ville havde min mor indlagt, hvordan? spurgte jeg, de har sagt de sidste 5 - 6 gange at hun ikke var syg nok ( hun var ikke truende over for andre og ja hun talte om at tag sit eget liv men stod ikke med en kniv) og jeg fortalte at det var sociale problemer så hun ville tag kontakt til den socialehotline, ja go´dav do det viste sig at denne var kun til børnefamilier. SÅ jo jeg forstå da minitæret men man glemmer den menige??
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 08:48   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Alle skal behandles ens.

Om det er soldaten, politibetjenten, sygeplejsken, pædagogen, togføren osv.

Problemet er jo, at det psykiaske system, herunder sygehusene IKKE er på finasloven, men alene betales via satspuljerne. Altså den % alle offendtlige ydelser, ikke stiger for den enkelte.

At soldaterne har lært overlevelse i naturen, er til ders fordel, ellers ser vi nok mange hjemløse i by-livet, som har nøjagtig de samme problemer.

Jeg kan ikke se noget argument for at soldaterne skal have særbehandling i forhold til andre grupper.

En synes at det må være hæren der skal tage sig af dem?
Men hvem skal tage sig af de arbejdsskadede fra politiet, sygeplejsken, pædagogen, osv?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det Danske Velfærdssamfund Mogens1973 Politik og Samfund 5 08-11-2011 09:30
Den danske lovgivning zuza Politik og Samfund 8 02-07-2010 08:57
Velkommen i det danske system sniffeline Politik og Samfund 7 08-03-2010 01:32
Dumpekarakter til den danske velfærd Odenseaneren Politik og Samfund 8 25-05-2009 08:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension