K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2013, 14:17   #1
djsmiley
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
djsmiley er ny på vejen
må kommbunen nægte en bolig

hej
har en veninde som står til at skulle skilles og det er hende der skal fraflytte da lejligheden er en han købte før de lærte hinanden at kende.

den kommune hun bor i har overtaget licitering af alle boligselskaber og de siger hun ikke engang kan blive opnoteret til en bolig da hun er på kontanthjælp. hun har ingen gæld til kommune og hun er ligeglad med hvad hun får bare hun får noget at bo i men kommunen har sagt hun SKAL søge i en anden kommune er det noget de bare siger og håber på hun makker ret og søger væk eller er der hold i deres udtalelse.

mvh smiley
djsmiley er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 14:32   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, det er rigtig nok, kommunen hjælper ikke mere med den slags, med mindre man har et barn og virkelig er på skideren - men også i det tilfælde, er der lange ventetider.....

I ''gamle dage'' - for ca 10-15-20 år siden var det anderledes, men det var boligmarked også.....

Der er dog boligselskaber der har lejligheder til omgående leje, men lejlighederne ligger typisk steder alle andre flygter fra. Men er man i nød, så må adressen jo være mindre vigtig....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 14:33   #3
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Hun skal i hvert tilfælde ikke overveje at flytte Næstved, med mindre hun har et godt telt og termoundertøj.

http://www.sn.dk/I-telt-foran-kommun...artikel/163630

Teltet var slået op foran kommunen i et halvt år inden det forsvandt. Om det var fordi kommunen rent faktisk anviste en bolig til Jens Wagner, eller om de bare kørte hans telt og ejendele til forbrændingsanlægget står hen i det uvisse.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 14:40   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man skal også tænke lidt logisk - der er omkring 14.500 skilsmisser om året i Danmark og 40% af alle ægteskaber ender i skilsmisse rent statistisk.

Kommunen kan jo ikke gøre noget som helst for at hjælpe alle de mennesker der pludselig mangler en bolig....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 14:44   #5
djsmiley
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
djsmiley er ny på vejen
som sagt de vil ikke engang lade hende blive opnoteret på alm venteliste fordi hun er på kontanthjælp kommunen står for ventelister på alle lejemål i kommunen som ikke er privat
djsmiley er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 14:56   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bedste råd er - gå uden om kommunen, og bliv skrevet op i div boligselskaber......præcis som alle andre.
Det er der ingen der vil nægte vedkommende.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 15:04   #7
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
det underligt for da jeg gik fra min kæreste og stod uden bolig hjalp min kommune mig med at finde en bolig, og jeg har ingen børn. Er åbenbart forskel på hvor flinke de er
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 15:07   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er fordi du fejler noget psykisk Nensypigen og på tidspunktet var en gammel kending og langt i din udredning, og at det er vurderet at du skal bevilges bolig, for ikke at gå helt ned med flaget. Det er helt normalt i alle kommuner...

Men almen skilsmisse og kontanthjælp er ikke nok for kommunen, for at gå ind og hjælpe. Det skal være grelt!
Og så skal kommunen iøvrigt også have ledige lejligheder på hånden, det er så ikke alle kommuner der har det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 15:13   #9
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Kommunen kan jo ikke gøre noget som helst for at hjælpe alle de mennesker der pludselig mangler en bolig....
Jeg tror nu mere det er viljen end evnen det kniber med fra kommunernes side. Når den politiske prioritering er, at de rigeste skal forgyldes, må man "selvfølgelig" indføre besparelserne i den anden ende af skalaen. Sådan er det jo.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 15:16   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, og borgere som Lars Barfoed må jo heller ikke sidde på en trappesten.....uden bolig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nægte samtykke? malofa Spørgsmål ang fleksjob 15 05-03-2012 21:53
Nægte en bisidder MissSwitchie Spørgsmål ang fleksjob 9 03-03-2011 09:04
kan kommunen nægte mig ferie lya_hansen Spørgsmål ang fleksjob 7 06-08-2010 12:31
Kan man nægte en undersøgelse? ayla Spørgsmål ang fleksjob 28 29-04-2009 17:28
Kan kommunen nægte en ny rådgiver??? Trigger Dit og Dat 6 07-01-2009 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension