K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2013, 08:43   #1
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Nye regler Flexjob ledig

kan man forklare lidt omkring nye regler til flexjob..

skal ledig flexjobber blive tilmeldt på jobnet aktiv jobsøgende og skal vi søge 2 job om ugen

håber at nogen kan forklare lidt omkring det

tak for svar
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 09:04   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er forskelligt for hver kommune, tror alle skal være tilmeldt jobnet, hvilket jo er helt fint.
I Herning kommune skal vi lige nu have min 10 ansøninger ude hele tiden, hvilket er ret presset, for hvor skal man søge, så det kommer helt an på hvor du bor, det er op til hver kommune at lave deres regler, for de ledige
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 09:12   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Man skal have CV på jobnet, ellers lukker ydelsen, sådan er systemet sat op.

Det er en individuel vurdering hvormange stillinger man skal søge.

Man syntes jeg skrev rigeligt, men mine ansøgninger er også af en meget høj kvalitet, hvilket selvfølgelig også giver flere samtaler hos arbejdsgivere på sigt.

Jeg skrev ca en ansøgning/måned.

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det er forskelligt for hver kommune, tror alle skal være tilmeldt jobnet, hvilket jo er helt fint.
I Herning kommune skal vi lige nu have min 10 ansøninger ude hele tiden, hvilket er ret presset, for hvor skal man søge, så det kommer helt an på hvor du bor, det er op til hver kommune at lave deres regler, for de ledige
Kommunen skal ikke lave egne regler, kommunen skal lave en individuel vurdering.. hvilket bla vurderes i forhold til skånebehov...10 halvhjertede ansøgninger, for det bliver det når der bliver sat sådan et tal på, forslår ingen steder hen... det er jo bare at gener folk... både ansøger og arbejdsgiver.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 09:29   #4
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
mener at lov skal være ens i hele landet i alle kommuner.

jeg har CV på jobnet og jeg havde den hele tiden også under gammle regler men er ikke tilmeldt som jobsøger og ved ikke skal være tilmeldt.

på sidste møde sagsbehandler sagde at jeg skal oprette CV men sagde ikke noget at jeg skal være tilmeldt som jobsøge

hvis man blive tilmeldt mener så skal man søge 2 job om ugen og skal bækrefte den eller forsår jeg forkert.

jeg går til samtale i jobcenter hver 3 mdr. i de sidste gang jeg søgte på 1 sted job og sagsbehandeler sagde det er ikke nok skal søge flere men hun sagde ikke hvor mange ..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 10:03   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
mener at lov skal være ens i hele landet i alle kommuner.

jeg har CV på jobnet og jeg havde den hele tiden også under gammle regler men er ikke tilmeldt som jobsøger og ved ikke skal være tilmeldt.

på sidste møde sagsbehandler sagde at jeg skal oprette CV men sagde ikke noget at jeg skal være tilmeldt som jobsøge

hvis man blive tilmeldt mener så skal man søge 2 job om ugen og skal bækrefte den eller forsår jeg forkert.

jeg går til samtale i jobcenter hver 3 mdr. i de sidste gang jeg søgte på 1 sted job og sagsbehandeler sagde det er ikke nok skal søge flere men hun sagde ikke hvor mange ..
Man skal have et søgebart CV på jobnet og det skal være søgebart,du før jobcentret til at hjælpe dig ,det dem der ordner det sådanne at du ikke skal søge 2 job om ugen og heller ikke skal lokke på en gang om ugen.
På jobnet er der også et tlf nr man kan ringe og få hjælp på.Jeg bruger det oftes når nogle eller nogt har sat mit cv som værende ikke søgebart.de anbefaler at man ikke ind jævnligt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 10:48   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
mener at lov skal være ens i hele landet i alle kommuner.

jeg har CV på jobnet og jeg havde den hele tiden også under gammle regler men er ikke tilmeldt som jobsøger og ved ikke skal være tilmeldt.

på sidste møde sagsbehandler sagde at jeg skal oprette CV men sagde ikke noget at jeg skal være tilmeldt som jobsøge

hvis man blive tilmeldt mener så skal man søge 2 job om ugen og skal bækrefte den eller forsår jeg forkert.

jeg går til samtale i jobcenter hver 3 mdr. i de sidste gang jeg søgte på 1 sted job og sagsbehandeler sagde det er ikke nok skal søge flere men hun sagde ikke hvor mange ..
Der står ikke noget om det i loven om hvormeget man skal søge da det er en individuel vurdering.
Vejledningen siger blot at man skal søge et passende antal jobs... underforstået at man kun søger jobs som er relevante.

Idet man kun har tilmeldt CV skal man ikke søge 2 job via jobnet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 10:52   #7
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Ah okey jeg oprette CV på jobnet
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2013, 09:42   #8
tinkerbell34
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
tinkerbell34 er ny på vejen
tidbegrænsning for bevillliget fleksjob

hejsa. jeg har en kæreste der har fået bevilliget fleksjob for ca. 2 år siden efter de gamle regler jo så. han er nu kaldt til møde for at revurdere hans fleksjob, da man skal ta alle sager op igen her i 2013 efter de nye regler er trådt i kraft. Mit spørgsmål er, Kan de godt allerede ta det fra ham igen? han er ledig fleksjobber skal dertil siges. Synes har set man efter de nye regler har fleksjob i 5 år ad gangen.
tinkerbell34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2013, 10:41   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tinkerbell34 Se meddelelser
hejsa. jeg har en kæreste der har fået bevilliget fleksjob for ca. 2 år siden efter de gamle regler jo så. han er nu kaldt til møde for at revurdere hans fleksjob, da man skal ta alle sager op igen her i 2013 efter de nye regler er trådt i kraft. Mit spørgsmål er, Kan de godt allerede ta det fra ham igen? han er ledig fleksjobber skal dertil siges. Synes har set man efter de nye regler har fleksjob i 5 år ad gangen.
Hvis han ikke er blevet "bedre" end da han blev bevilliget fleks, så sker der intet.

Medmindre at han ikke søger/ siger ja til tilbudte fleksjob efter reglerne ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2013, 13:40   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Alle er på nye regler..... hvis de ikke er i job.

Citat:
Oprindeligt indsendt af tinkerbell34 Se meddelelser
hejsa. jeg har en kæreste der har fået bevilliget fleksjob for ca. 2 år siden efter de gamle regler jo så. han er nu kaldt til møde for at revurdere hans fleksjob, da man skal ta alle sager op igen her i 2013 efter de nye regler er trådt i kraft. Mit spørgsmål er, Kan de godt allerede ta det fra ham igen? han er ledig fleksjobber skal dertil siges. Synes har set man efter de nye regler har fleksjob i 5 år ad gangen.
Enhver ledig er på de nye regler.
Alle har de sidste år skulle revurderes efter 12 måneders ledighed, det er der intet nyt i.

Finder kommunen at man ikke længere er til rådighed for fleksjob, så skal kommunen finde ud af hvad man så skal.
Hvad der skal ske finder man ud af ved revurderingen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledig i flexjob pr. 01.01.2013 tumnus Spørgsmål ang fleksjob 5 01-11-2012 17:10
Er deer regler for hvad de må sende ledig fleksjobber ud i??? lillesine Spørgsmål ang fleksjob 6 27-03-2012 19:13
ang. ledig og flexjob mediagirl Spørgsmål ang fleksjob 2 23-09-2011 13:32
Flexjob Ny regler?? dobar Fremtiden for fleksjob og førtidspension 6 25-05-2011 20:07
Nye flexjob regler ?? stina2630 Spørgsmål ang fleksjob 49 27-02-2010 07:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension