K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2009, 22:07   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
både godt nyt og intet nyt

Tordag var jeg til møde med min nye sagsbehandler og endelig en hvor jeg føler at hun tager min sag alvorlig og ikke stiller spørgsmål om jeg er syg. Hun er faktisk itvivl om jeg skal visiteres til fleksjob eller om jeg skal visiteres til pension. Hun vil ikke starte noget op af nogen art af arbejdsprøvning førend at hun har fået psykiateres speciallægeerklæring og den er blevet vurderet af lægekonsulenterene. så lige nu har jeg da ror for at skulle til de møder og kan bruge min energi på at få en hverdag til at bare fungere lidt med min familie.
Men jeg tænker også hvad der skal ske hvis jeg ikke bliver godkendt til fleks eller pension jeg kan kun få sygedagpenge indtil januar 2010 og den speciallægeerklæring er først færdig omkring lige inden juleferien og hvis de så vil have mig til at skal køre med bus hverdag til arbejdsprøvning som koster 34kr hver vej og jeg ingen penge kan få hvordan kan man så køre med bussen ???
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 22:59   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
..........har du ikke en gammel tråd, dette mon kan komme ind under?
Jeg er helt lost mht hvor det er du er i sagen, og hvor det er du er på vej hen, og har pt ikke overskud til at søge dine gamle indlæg.

Dog skulle der være en mulighed for at de kan hjælpe dig mht transporten.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 23:37   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vil sige som helene gammel tråd

men vil også lige sige at hvis kommunen erkender at du er for syg til det ordinære marked (som de jo gør ) så er der mulighed for at du kan forlænges efter den nye § 27 stk 4 så det ser ikke så sort ud

(som skrevet så kan jeg heller ikke huske din sag så derfor er det med § 27 stk 4 med forbehold for evt andre forlængelser osv )
  Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 21:16   #4
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Smile godt og dårligt 2

Jeg er strtet med en ny sygemelding pr 3-7-09 og jeg har gået raskmeldt siden 1-3-09 har haft et vikariat på 3 mdr med 22 timer om ugen det kunne jeg ikke klare og blev sygemeldt af egen læge den 3-7-09 er startet hos psykiater pga angst og depressioner. Jeg har fået ny sagsbehandler på jobcenteret/kommunen og jeg føler at hun forstår mig hvilket er dejligt men jeg føler også at min egen sagsbehandler eller hvad jeg skal kalde hende som jeg har med fra min fagforening modarbejder mig lidt og det jobcenteret siger. Jeg syntes at den plan som jeg har fået lavet er god og en jeg føler jeg har det godt med men min sagsbehandler fra min fagforening er ikke tilfreds og jeg ved fra min mor som har kørt en pensionsssag i 7 år hun havde også hjælp fra samme fagforenings sagsbehandler og dengang modarbejdede hun også det kommunen sagde og fik ødelagt min mors sag for hun sagde til kommunen at det bare var fordi min mor ikke ville arbejde hun fejlede ikke noget trods alle læger siger at hun ikke kan opereres for hende diskus det er for farligt, skal jeg melde ud at jeg ikke ønsker hjælp af min fagforrening eller skal jeg beholde hende og blive ved med at tage fagforeningen med til møde på jobcenteret,???
Hvordan finder man sine gamle indlæg??? er lidt dum til det computerskidt
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 22:15   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
de gamle indlæg kan du finde ved at klikke på dit profil navn så kan du finde dine indlæg der,ved at klikke på inddlæg der....
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 11:53   #6
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
opringning af min sagsbehandler hun vil ikke ændre min sag!!

Hej igen lige en hurtig opsumering til jer alle, Jeg gik første gang sygemeldt med depression og angst fra febuar 2008 til febuar 2009 derefter blev jeg raskmeldt da jeg syntes jeg var ved at være klar igen og kommunen ville dengang ikke give min nogle skånehensyn til en mild opstart de forlangt at jeg skulle ud i 37 timer trods min læge sagde jeg ikke kunne klare 37 timer, så jeg valgt at raskmelde mig det kunne jeg lige så godt gøre jeg gik på fagforeningen og a-kassen og gik så ledig indtil i slutningen af april 2009 der fik jeg et vikariat på 3 mdr inden for min uddannelse og det var dejligt da jeg så kunne blive opdateret inden for min uddannelse og det var min gamle elevplads der ringede og tilbød mig jobbet på 3 mdr med 22 timer om ugen og jeg var klar for det kan man da kalde en mild opstart, det hele gik også godt de første par uger men så begyndte det at blive svært for mig at komme på job jeg var helt brændt ud når jeg kom hjem og hvis ikke min mand,søster og mor havde været der til at hente og bringe børn for mig havde jeg ikke kunnet gennemføre de 3 mdr på 22 timer men jeg havde lovet at hjælpe i 3mdr og jeg er den typer der holder et løfte. efter de 3 mdr talte jeg igen med min læge som jeg også havde talt med under min 3 mdr i job og læggen sagd ejeg skulle sygemeldes og søge om fleksjob det blev jeg så i juli 2009 og siden har det været op og ned skift af sagsbehandlere og stop af sygedagpenge uden jeg fik brev om det de ringede at de havde stoppet min sygedagpenge og jeg skulle komme til møde så fik jeg en ny sagsbehandler og hende har jeg lige talt med idag mandag den 2-11 da jeg har lavet en ny ressourseprofil og sendt ind til hende men de vil ikke have en ny ressourseprofil hun siger de skal bruge den der blev lavet første gang jeg gik syg tilbage i febuar 2008 og det syntes jeg er længe siden og min depressione er bestemt ikke bedre og jeg er starttet hos psykiater og hun har sendt speciallæge papir ind til min sagsbehandler om at de ikke må sende mig ud i nogen form for arbejdsprøvning førend allertidligst i april, maj 2010 idag fik jeg så oplyst over telefonen at de skulle til at lave et møde jeg skulle kom til med henblik på arbejdsprøvning og et brev jeg har fået vedr sygedagpeng står der at de vil stoppe igen til december kan/ må de det når min psykiater skriver at jeg ikke må sendes ud nu men skal vente til foråret og må de bare bruge mine gamle papir og min gamle sagsbehandlers papir fra 2008 ?
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 13:26   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ved ikke helt om jeg forstår din indlæg korrekt men jeg tager lige de ting ud der falder mig i øjnene ..

Du skriver at du havde aflevereret en ny ressourceprofil men at de ikke ville tage den fordi de skulle bruge den gamle ...

Det har din sagsbehandler ret i , de skal bruge den gamle men den skal være opdateret ellers kan de ikke træffe en beslutning efter den ...
For mig lyder det ikke som om den er opdateret og derfor kan de jo ikke lige sende dig besked om at de stopper dine sygedagpenge i december ..

Ang arbejdsprøvning

Du skriver
Citat:
jeg er starttet hos psykiater og hun har sendt speciallæge papir ind til min sagsbehandler om at de ikke må sende mig ud i nogen form for arbejdsprøvning førend allertidligst i april, maj 2010 idag

De kan godt vælge at sende dig i arbejdsprøvning alligevel men du kan selvfølgelig klage over det, desværre er kommuner ret beset ligeglad med hvad special læger skriver , men hvis jeg var dig så ville jeg med det samme sætte mig ned og få skrevet den samtale med sagsbehandler ned og så sende en mail afsted til hende med det samme om hvorvidt du har forstået hende rigtigt sådan at du får det på skrift for der er nogle gevaldige huller i det du her fortæller ..

Så skriver du ...

at de vil stoppe dine sygedagpenge i december har du fået det i brev og hvad er svar tiden for indsigelser ...

Og ikke mindst hvad er begrundelsen ?? kan du ikke lige skrive det så skal jeg finde de § du kan gøre indsigelse efter ..

Men i det hele taget så lyder det du skriver noget rodet ..
og som om der foregår et eller andet helt underligt på din kommune og i din sag ...

For det første så har du en sygemelding og du har kun været på sygedagpenge siden Juli 09 ? derfor skriv lige hvad grunden er til at de vil stoppe dine sygedagpenge her ...

For det andet så må de ikke stoppe dine sygedagpenge når der ikke er lavet en opdateret ressourceprofil

For det tredje ..

Du skriver at du er igang med at søge fleksjob .. og i følge den nye del af loven så kan de heller ikke stoppe dine sygedagpenge der da det i sig selv giver ret til en forlængelse en forlængelse som du slet ikke har brug for endnu ...

Citat:
16. I § 27, stk. 1, indsættes efter nr. 3 som nyt nummer:

»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«

Det med din sagsbehandler og arbprøvnig den skal du gøre indsigelser mod men det er noget møj at tale med dem i telefon for du har ikke noget dokumentation og det jeg ikke kan lade være med at tænke på er om ikke det du skal er det nye der er kommet i henhold til sygedagpengeloven (aktivering af syge med 10 timer om ugen ) for at kommunen kan få 65 % refusion og hvis ikke de har dig ude i 10 timer om ugen så får de kun 35 % refusion ...


prøv lige at svar på mine spørgsmål her så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig med at sætte et brev sammen sådan at du får det hele med til din sagsbehandler og så skal du forlange at få det hun siger på skrift og ellers må man jo se om du kan have misforstået hende .

Men ikke mindst hvad skriver de som grund til at de stopper dine sygedagpenge det er vigtigt at du får lavet indsigelser der, det kan godt være med i brevet til din sagsbehandler men det er også vigtigt at du får lavet et brev helt specifikt til at klage over varslet stop af sygedagpenge
  Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 14:37   #8
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
grunden til de vil stoppe mine sygedagpenge

Hej og tusinde tak for hjælpen ja min sag er et stort rod og grunden til de stopper mine sygedagpenge er pga varighed da jeg første gang gik sygemeldt gik syg i 52 uger og nu har de så forlænget indtil december og vil derefter stoppe mine sygedagpenge pga varighed og hvis jeg ingen penge får kan jeg jo ikke møde til min arbejdsprøvning, så de kan finde ud af om jeg er berettiget til fleksjob. jeg fik et brev efter de havde forlænget mine sygepenge første gang hvor der stod at de stopper igen til december da de ikke kan forlænge mere siger de og jeg er ikke sikker på at jeg kan få kontant hjælp pga min mands løn så det hele ender nok med jeg igen må melde mig ledig og tage et job så længe jeg kan klare det bare for at få lidt penge at leve for.
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 11:47   #9
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
kommunen vil sende mig i arbejdsprøvning og stoppe mine penge

Jeg har lige fået brev fra min sagsbehandler på kommunen de stopper mine sygedagpenge pr 31-12-09 og vil sende mig i arbejdsprøvning til december for at få afklaret om jeg kan godkendes til fleksjob eller pension men først går vi/jeg efter fleksjob men jeg kan jo ikke komme frem til den arbejdsprøvning hvis jeg ingen penge får og kommunen skriver de ikke kan forlænge mere i mine sygedagpenge §27,2,2 så hvordan vil de så finde ud af hvad der skal ske med mig i fremtiden jeg er nu tvunget til at finde at job og melde mig ledig for jeg kan ikke leve uden penge og jeg kan ikke få kontanthjælp så valget er at gå fra hus og hjem bo på gaden med mand og 3 børn eller finde et job og der er valget ikke så svært heller have tag over hovedet end at bopå gaden også må jeg håbe på at jeg finder et job og kan klare det uden at begå selvmord til sidst for min angst og depression er opad gående pt og min psykiater har skrevet til kommunen at de ikke må sende mig ud i noget førend om 4 mdr pga stor selvmordsrisiko. så jeg måtte først start i arbejdsprøvning til foråret hvad pokker skal jeg gøre ???
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 14:44   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Jeg har lige fået brev fra min sagsbehandler på kommunen de stopper mine sygedagpenge pr 31-12-09 og vil sende mig i arbejdsprøvning til december for at få afklaret om jeg kan godkendes til fleksjob eller pension men først går vi/jeg efter fleksjob men jeg kan jo ikke komme frem til den arbejdsprøvning hvis jeg ingen penge får og kommunen skriver de ikke kan forlænge mere i mine sygedagpenge §27,2,2 så hvordan vil de så finde ud af hvad der skal ske med mig i fremtiden jeg er nu tvunget til at finde at job og melde mig ledig for jeg kan ikke leve uden penge og jeg kan ikke få kontanthjælp så valget er at gå fra hus og hjem bo på gaden med mand og 3 børn eller finde et job og der er valget ikke så svært heller have tag over hovedet end at bopå gaden også må jeg håbe på at jeg finder et job og kan klare det uden at begå selvmord til sidst for min angst og depression er opad gående pt og min psykiater har skrevet til kommunen at de ikke må sende mig ud i noget førend om 4 mdr pga stor selvmordsrisiko. så jeg måtte først start i arbejdsprøvning til foråret hvad pokker skal jeg gøre ???
Synes du skal klage over, at de stopper dine sygedagpenge, når de IKKE har afklaret dig efter § 28 OG, at de ellers har vurderet, at du skal i arbejdsprøvning. De burde kunne afprøve dig videre på forlængelse af sygedagpenge efter § 27 stk. 4, hvor de kan yderligere vurdere dig, om du skal i fleksjob eller på førtidspension.

Netop § 27 stk. 4 er jo helt ny. Se her: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Nævn lige eller skriv en klage til dem og skrive nøjagtig det, der står i § 27 stk. 4..............

Heidien har også henvist til det.
Hvorfor mon de mener, du ikke kunne vurders ud fra stk. 2 er ligemeget, de skal se på alle punkter i § 27, om der er noget der, du kan komme på forlængelse af sygedagpenge. Og her mener vi jo her, at du skal videre afklares efer § 27 stk. 4.

De MÅ bare ikke sætte dig på "kontanthjælp" bare for at få afklaret dig, om du skal i fleksjob eller på førtidspension. Derfor § 27 stk. 4 er MEGET vigtig!



Klag endelig !

Sidst redigeret af curls; 11-11-2009 kl. 14:47.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har jeg mulighed for at søge førtidspension når jeg både er fysik og psykisk syg?? Frk følsom Nyttigt at vide for Førtidspensionister 15 30-05-2012 20:54
Sjællandske: Jeanette både for syg og rask? buster Politik og Samfund 2 29-03-2011 09:54
Både Socialdemokraterne og SF går frem ! 1970girl Politik og Samfund 0 28-01-2011 11:45
jeg er både lykkelig og ked af det Ole-Oliver Dit og Dat 7 27-02-2009 22:09
både §17 og §18 baldur At søge førtidspension 3 27-01-2009 16:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension