K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2009, 14:37   #51
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Held og lykke med det Helenekr.

Jeg krydser fingre det sidste stykke.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 14:44   #52
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nej, de er ikke så hurtige i København..
Jeg var også ved at gå til af ventetiden..

Du får sikkert først et brev, når de har behandlet din sag..

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 14:59   #53
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hmmm, jeg fik ressourceprofilen til partshøring, og fik i den forbindele 8 dage til at komme med kommentarer. Men da jeg ikke have kommentarer til den, gav hun den så videre til visitationsteamet d 30 April. Der er så der sagen ligger nu.....

Jeg har ikke fået nogen dato på noget, og når jeg ringer siger de forskellige bare, at de løbende behandler sagerne, og at jeg nok skal få brev, og at der ca et 1-2 måneders ventid i visitationsteamet lige i øjeblikket. Surt, når man ENDELIG er kommet så langt. Men ok, det er Københavns kommune.....det fortæller jo det hele!!
Husk, at HVIS du ikke er blevet informeret om din ret til at tale med en representant fro pensionsudvalget inden den endelige afgørelse, så er afgørelsen rent faktisk ugyldig... det er lovpligtiget, at din kommune oplyser dig om den mulighed. Det stor skrevet ind i loven om social pension.

Citat:
§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om afslag på førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ved konkret angivne arbejdsfunktioner enten umiddelbart eller ved en nærmere angivet indsats, jf. § 16, kan blive selvforsørgende.

Stk. 3. Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgørelsen vedrører, have tilbud om i et møde at udtale sig over for den eller de personer, der skal træffe afgørelsen.

Sidst redigeret af Razmo; 11-05-2009 kl. 15:02.
  Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 15:14   #54
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg regner da også med jeg får muligheden.
Har på fornemmelsen at de graver ned i bunken, får fat i min sag, finder en dato for partshøring og behandling, og så kører det pr automatik.....

Det eneste min sagsbehandler har oplyst mig er, at jeg kan anke afgørelsen. Tak for kaffe.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 15:16   #55
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hej Fjolle

Har pensionsnævnet så oplyst, hvilke behandlingsmuligheder
de mener der evt. er?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 15:29   #56
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 17
popcorn er ny på vejen
Nej, den har ikke været i pensionsudvalget endnu.
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 15:33   #57
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
så har mor her været til partshøring...som har fyldt min hjerne hele wekenden da jeg kan blive ved med læse den profil om og om igen for evt fejl og indput jeg kunne komme med....!!
spurgte om min jobsagsbehandler ikke skulle komme med hendes vurdering da jeg følte hun faktisk selv mente jeg skulle søge,men denne sagsbehandler konculent(aktør) mente ikke hendes udtalelse behøves da hun selv som hun sagde hvis hun mente jeg ikke skulle have den kunne skrive hun ikke mente jeg skulle......fortalte mig hun havde haft en sag om en mand som hverken gad det ene eller det andet og bare troede han kunne få pension der havde hun skrevet hun ikke mente han var berretiget pension......upppsss sagde jeg troede ikke du havde sådan en magt og så grinte hun lidt og sagde hun ingen magt havde på den måde men at hun godt kunne skrive sådan...følte nu ikke hun ville skrive sådan i min,tror hun sagde hun godt kunne forstå jeg havde brug for en pause(genvurdering§20) spurgte om de kunne finde på sige jeg skulle i behandling i 1 år eller 2 i stedet for og det kunne de faktisk godt finde på sagde hun....... sidder tænker hvor meget hun egentligt har og skulle have sagt i min sag....man ved aldrig..!!
føler jeg havde et godt men hurtigt møde og hun tog pænt i mod de ting jeg havde fundet som min jobsagsbehandler ikke havde hevet frem til min sag....derfor som de fleste herinde siger en god ting få aktindsigt fra mange år tilbage så man selv kan kigge det igennem ..spurgte til hvornår min sag kom op og der sagde hun at hun ville prøve få de sidste ting skrevet ind i denne uge og jeg skulle så underskrive og sende det tilbage og så ville den komme op sidst i maj,start af juni...så nu kan man bare vente..det faktisk en ulidelig ventetid selvom man nu har gået i flere år uden vide en skid,men nu det er kommet så langt bliver ventetiden værrebliver rastløs og tænker så min hjerne den vrider sig...hun sagde derudover hun ikke havde haft en sag hvor hun fik så mange mails og indput så sent som i min sag..sagde til hende der ikke kom flere indput da jeg var nød til lade være grave mere i det eller blev jeg syg i hovedt af det....

Sidst redigeret af pruttenQ34; 11-05-2009 kl. 15:37.
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 16:03   #58
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Prutten,

Tak for din kommentar til mit seneste indlæg omkring mit liv og levne, det har været rart at får vendt det lidt herinde og det ser da ud til at mange har noget at sige.

Jeg vil til dig i din sag sige at der er da ingen tvivl om at din sagsbehandler har stor indflydelse på din sags udfald. Det er jo hendes eksamens opgave for dig som klient, så hvis hun syntes at du skal have pension er jeg sikker på at det kommer til at veje tungt i afgørelsen !!.

Min sagbehandler har sagt til mig og min bisidder at de klart vil anbefale at jeg indstilles til pension, så jeg krydser fingre for at det lykkedes så jeg kan koncentere mig om "alt det andet".

Held og lykke med din sag, se at få slappet af ind i mellem. Prøv bare at sidde uden nogen form for lyd, bare sidde helst stille med lukkede øjne og lyt til dit åndedræt og mærk dit liv og din krop. Det er fedt og en form for meditativ tilstand, det er så rart og faktisk en stor del af min "medicin".

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 17:17   #59
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
tak enteneller*SSSS*
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 21:59   #60
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hej Fjolle
Jeg kom til at skrive pensionsudvalget, det var en fejl!
Jeg går udfra det er visitationsudvalget, der har hjemsendt
sagen til kommunen, men er de ikke kommet med forslag til
yderligere behandling?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem bestemmer johnny53 Spørgsmål ang fleksjob 14 04-05-2013 23:22
Rehabiliteringsmøde og udfaldet af dette?! capi Spørgsmål ang fleksjob 4 21-04-2013 21:05
Hvem bestemmer mand Alt det andet 4 24-02-2012 09:44
Til jobsamtale hos visitationsteamet mukke Spørgsmål ang fleksjob 0 08-06-2009 17:00
Hvem bestemmer løn? Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 10 22-01-2009 09:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension