K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2015, 17:19   #81
Dynam
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2015
Indlæg: 39
Styrke: 9
Dynam er ny på vejen
Det ved jeg ikke. Som sagt så har min læge skrevet at jeg har fået det dårligt af de tiltag som der er blevet foretaget af jobcenteret og at det er urealistisk at starte med uddannelse.

Jeg bestiller en tid hos min læge igen eftersom han var bekymret sidste gang jeg talte med ham.

Jeg ved ikke om det er godt med et resourceforløb, men hvis det kan løse problemet med min nuværende situation så ville det måske være en god midlertidig løsning.

Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive i en klage til borgmesteren så jeg har fået mine forældre til at hjælpe mig med det.
Dynam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2015, 18:18   #82
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Hej Gisne.
Har læst din henvisning til dynam om LÆ 165.
Jeg har lidt svært ved at se hvor der står at det er den eneste attest hvor egen læge må opfordre til pension. Som jeg ser den attest er det mere en attest, der henviser til støtte og hjælpemidler. Jeg har flere gange slået den op og intet sted kan Jeg tyde, at lige netop den attest kan bruges som anmodning til pension?
til dig Dyman. Ved for lidt om asbergers, men ved dog at det er en sygdom, som kan have mange grader, som de fleste andre diagnoser. Er det muligt for dig evt. at få din læge til at skrive at du har den i så svære grad at arbejde er udelukket?
Håber andre herinde ved lidt mere.
Det kan man bla. Læse om i Dansk selskab for almen medicin, som under afsnittet om " hvad har sagsbehandleren brug for fra lægen" læse. http://vejledninger.dsam.dk/funktion...apitel&cid=669


Her står også netop at kun igennem LÆ165 kan lægen fremsende forslag til sagsbehandling, og det er nævnt mange gange af phhmw herinde at man netop skal huske at bruge LÆ165

Det har aldrig været lægens kompetance at udtale sig om ens arbejdsevne og selv om de ofte gør det, så overser jobcenterne det lige så ofte til borgernes store frustration, netop fordi man ikke bliver oplyst om jobcenterets vs. Lægens forskellige kompetanceområder
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2015, 19:00   #83
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Jeg har nu læst det link du sendte, og jeg kan stadig ikke se, at præcis den lægeattest giver lægen ret til at anmode om pension. Linket er et link til funktionelle lidelser og jeg har læst at netop opfordring til pension må lægen ikke, da det kan give patienten falske forhåbninger.
Kan du være lidt mere specifik i din henvisning?

I min kommune er der ingen skranke. Man skal vente til en af SB kommer ud på gangen, og være hurtig til at stoppe vedkommende. Landets største kommune
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2015, 19:40   #84
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
ved lidt research fandt jeg dette, som beskriver hvad LÆ165 kan indeholde, måske det kan bruges

http://www.kl.dk/ImageVaultFiles/id_...-_april_20.PDF
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2015, 15:59   #85
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
LÆ 165

Tak, det er det tætteste jeg har set i forhold til lægens beføjelser.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2015, 16:03   #86
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
I min kommune er der ingen skranke. Man skal vente til en af SB kommer ud på gangen, og være hurtig til at stoppe vedkommende. Landets største kommune
Jeg bor netop i Københavns kommune, som er landets største.
Jeg har da mødt masser af skranker, i alle relevante forvaltninger !
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2015, 19:27   #87
MyKjaer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
MyKjaer er ny på vejen
Når du søger FP efter § 17.2, så skal du inden at du gør det indhente følgende:
Aktindsigt fra samtlige hospitaler, egne læger, speciallæger, ja alt lægesystem som du har været i berøring med hele dit liv.
Aktindsigt fra samtlige kommuners afdelinger, som du har været i berøring med i hele dit liv.
Statuserklæringer fra samtlige skoler og bosteder, som du har været i berøring med i hele dit liv, hvis disse kan fremskaffes.

Dvs ikke kun den nuværende kommune, læge eller hospital. Al denne aktindsigt, er dit grundlag for at søge om fortidspension.

Du laver en erklæring om hvorfor du mener, at du er berettiget til førtidspension.

Så sender du hele papirmængden som bilag til din ansøgning, for det du selv kan søge om, det er på foreliggende grundlag, og når du selv fremsender al dokumentation til vurdering af foreliggende grundlag, så er der meget stor sandsynlighed for at FP bliver tilkendt.

Jeg ved at det er en stor opgave, men jo mere du selv dokumenterer, jo bedre. For kommunen har kun indsamlet, det de har fundet nødvendigt for din sag i Jobcenter.

Tilkendelse af FP til 18 - 39 årige:

FP kan tilkendes, hvis det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at arbejdsevnen ikke kan forbedres.

Betingelser: At borgerens arbejdsevne er varigt nedsat og at nedsættelsen er af et sådant omfang, at den pågældende uanset mulighederne for at modtage støtte - herunder ved beskæftigelse i fleksjob - ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.

Borgeren skal være dansk statsborger, eller have haft fast bopæl i DK i mindst 10 år mellem det fyldte 15. år og ansøgningstidspunktet.

PS, De modregninger som der er foretaget grundet udeblivelse fra og afbud til møder i Jobcenter, "uden rimelig grund", dem skal du klage over, da du er psykiatrisk patient og må derfor ikke modregnes, da det at du er psykisk syg, som udgangspunkt er rimelig grund.
MyKjaer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2015, 22:27   #88
Dynam
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2015
Indlæg: 39
Styrke: 9
Dynam er ny på vejen
Jeg har modtaget en respons fra ham som arbejder med pension og ydelser som modtog min ansøgning om førtidspension.

Jeg har fået at vide af ham, at han for længst har haft sendt min ansøgning til min sagsbehandler, men min sagsbehandler siger at han ikke har modtaget min ansøgning. Så det er noget bøvl.

Men ham fra pension og ydelser sagde at han beklagede fejlen og at han har sendt min ansøgning om førtidspension til jobcenteret igen, og så håber han at der kommer gang i min ansøgning. Godt nok.

Sidste gang jeg var til møde hos min sagsbehandler spurgte jeg omkring min ansøgning om førtidspension, og min sagsbehandler sagde at han havde modtaget min ansøgning men at det ikke var hans opgave, og derfor sendte han den tilbage igen. Så min sagsbehandler lyver altså når han siger at han ikke har modtaget min ansøgning.

Med hensyn til resourcerforløb, så forstår jeg godt at man skal arbejdsprøves, men det er svært at blive arbejdsprøvet når jobcenteret ikke engang er begyndt at behandle min sag.

Jeg har også modtaget en opdatering fra ankestyrelsen, som siger at de har nedtrappet ventetiden på sagen med uddannelseshjælp fra 7 måneder til 5 måneder, men det er stadigvæk for lang tid for mig at gå rundt i usikkerhed og jeg får det dårligere for hver dag.
Dynam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2015, 09:05   #89
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dynam Se meddelelser
Hvem skal jeg klage til?
Andre har svaret på dette, men jeg vil lige skrive noget helt generelt om klager o.l.

Hvis man vil klage over sin sagsbehandler skal man sende klagen til jobcenterchefen.
Man skriver simpelthen "Til jobcenterchefen" øverst

Derudover et det vigtigt, at det fremgår tydeligt, at det er en klage, ellers lander den hos sb, og ikke hos jobcenterchefen.
Man starter f.eks. med at skrive "Klage over ....................".


Hvis man skriver noget til kommunen, og man ikke kender navnet på personen, eller afdelingen, som skal have den, så lad være med at skrive "Til ...........", men skriv istedet tydeligt hvad det handler om, f.eks. "Ansøgning om førtidspension", eller "Klage over manglende udbetaling af kontanthjælp" eller hvad det nu kan være.
Det skal være sådan, at uanset hvem der får brevet i hånden, så kan vedkommende ikke være i tvivl om hvad det handler om, og dermed hvilken afdeling der skal have det.
Når man er ansat i forvaltningen er det sådan, at hvis man får en henvendelse, som ikke er til én selv, så har man pligt til, at sørge for, at den kommer til rette vedkommende.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Dynam Se meddelelser
Jeg har modtaget en respons fra ham som arbejder med pension og ydelser som modtog min ansøgning om førtidspension.

Jeg har fået at vide af ham, at han for længst har haft sendt min ansøgning til min sagsbehandler, men min sagsbehandler siger at han ikke har modtaget min ansøgning. Så det er noget bøvl.
Uanset hvad man afleverer til kommunen, så er det sindssygt vigtigt, at man beder om en kvittering på, at de har modtaget det.


At have en sag kørende i kommunen kan nærmest sammenlignes med en retssag.
Der er nogle procedurer der skal overholdes, og dokumentation er nærmest altafgørende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2015, 23:33   #90
Dynam
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2015
Indlæg: 39
Styrke: 9
Dynam er ny på vejen
Jeg har klaget både til jobcenterchefen og til sagsbehandler og begge er ligeglade, så det må være på tide at gå videre med sagen, eftersom der ikke rigtigt sker så meget og ventetiden hos ankestyrelsen er ulidelig.

Jeg har kigget rundt på nettet og fandt en artikel som også omhandler en sag om fejlvisitering. Jeg har også fundet en video med flere som er blevet fejlvisiteret, så det er tilsyneladende helt normal praksis for jobcenteret og kommunerne at fejlvisitere unge med sociale problemer og psygisk syge og bagefter sætte dem ned på en fattigdomsydelse.

Jeg ved ikke hvorfor jeg er blevet blandet ind i det her uddannelsescirkus, men min sagsbehandler begyndte på et tidspunkt at bombardere min eboks med jobsamtaler, og gav mig en sanktion og fratog min kontanthjælp fordi jeg blev stresset af alle jobsamtalerne og måtte melde afbud til nogle af dem. Jeg blev så indkaldt til jobcenteret og fik startet min kontanthjælp op igen, men bagefter har min sagsbehandler så omvisiteret mig til uddannelsesparat og frataget min kontanthjælp endnu engang.

Min læge har så skrevet til jobcenteret at det er en fejlvurdering og at jeg skal bruge fred og ro omkring mig, men både sagsbehandler og chefen for jobcenteret er ligeglade og truer mig med sanktioner istedet.

Jeg har fået det meget dårligt og jeg er begyndt at blive alvorligt stresset til dagligt. Så jeg ved ikke hvor langtid jeg kan køre sagen på egen hånd, men jeg vil prøve at skrive en klage til borgmesteren.

Hvis borgmesteren ikke tager min klage alvorligt hvad gør man så?
Dynam er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension