K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2015, 11:19   #91
Dynam
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2015
Indlæg: 39
Styrke: 9
Dynam er ny på vejen
Så fik jeg skrevet en klage til borgmesteren.

Jeg har også modtaget en indkaldelse til en jobsamtale med en ny sagsbehandler, og jeg har fået at vide af ham som modtog min ansøgning om førtidspension at jeg skal tage min ansøgning om førtidspension op med den nye sagsbehandler.

Det eneste problem jeg har med det foreslag er at det er umuligt at dokumentere en samtale, og de gange hvor jeg har været til jobsamtaler har jeg ingenting fået ud af det, og mine sagsbehandlere har heller ikke foretaget sig noget konstruktivt ved samtalerne, så jeg er bare gået tomhændet derfra igen.

Jeg er bange for at det bare bliver endnu en samtale hvor min sagsbehandler bare vil sylte min sag ...
Dynam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2015, 11:38   #92
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Nu du har ansøgt om førtidspension skal du og sagsbehandleren udfylde den indledende del af rehabiliteringsplanen, som skal med til rehabiliteringsmødet. Og sagsbehandleren skal igang med at indsamle de papirer der skal med.

Du kan se hvordan planen I skal udfylde ser ud her (åbner en Word fil). Den kan se lidt forskellig ud fra kommune til kommune, men overordnet er den som den i linket.

Så mødet skulle kunne blive ret konstruktivt. Og du skal møde op og deltage i udfyldelse af planen for at komme videre i din ansøgning om førtidspension.

Tag en bisidder med som kan tage noter og støtte dig. Du kan også indformerer sagsbehandleren om at du optager mødet for at kunne huske hvilke aftaler I har lavet. Du kan optage med din mobiltelefon.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2015, 12:38   #93
Dynam
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2015
Indlæg: 39
Styrke: 9
Dynam er ny på vejen
Akvamarin, skal jeg selv tage det skema med, eller er det min sagsbehandlers opgave at sørge for at have det fremlagt til mødet?
Dynam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2015, 12:39   #94
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis man optager mødet, behøver man ikke nødvendigvis oplyse det.
Hvis man oplyser det, sker der ofte en af to ting:
1: de nægter at sige noget, og aflyser mødet
2: de påstår at man ikke må optage

Der sker selvfølgelig også til tider en tredje ting, nemlig at sagsbehandleren bare siger: "helt fint, det gør du bare".

MEN kort sagt: du må gerne optage samtalen uden at oplyse at du optager, så længe du selv deltager i samtalen.

Mange sagsbehandlere opfører sig forresten ekstremt eksemplarisk hvis der er en bisidder med, så den kan klart anbefales.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2015, 19:29   #95
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dynam Se meddelelser
Akvamarin, skal jeg selv tage det skema med, eller er det min sagsbehandlers opgave at sørge for at have det fremlagt til mødet?
Sagsbehandleren har det. Det kan som sagt se lidt forskelligt ud. Det i Kbh kommune ser for eksempel en lille bitte smule anderledes ud.

Sagsbehandleren vil nok foreslå du får det tilsendt med email. Så kan du sidde derhjemme og udfylde det du magter. Det er lidt op til dig. Lad dig ikke presse hvis sagsbehandleren siger du selv skal udfylde det og maile det til hende/ham. Det behøves du ikke. Som der står skal det udfyldes SAMMEN MED borgeren.

Første gang magtede jeg det slet ikke i første omgang. Men da så sagsbehandlere gik i gang kunne jeg godt se at det vist var sikrest at jeg selv udfyldte så meget jeg kunne. Så det var lidt frem og tilbage. Jeg udfyldte noget, sagsbehandleren noget og vi rettede til.

Anden gang jeg skulle i rehab teamet havde jeg mere overskud og udfyldte det sammen med en jobkonsulent hos anden aktør, som kommunen havde hyret i en måned til at lave skemaet sammen med mig.

Jeg har hørt at i andre kommuner er det en kontormedhjælp/studerende, der hjælper en med at udfylde det. Det kan være en stor hjælp, men det kommer selvfølgelig an på kemien og samarbejdsvilligheden.

Det vigtige er, at det er det skema der præsenterer dig for rehab teamet og som primært vil være det de træffer afgørelse på baggrund af - sammen med den samtale de har med dig til mødet. Men skemaet er nok det vigtigste. Så mega vigtigt du tager medansvar for udfyldelsen, så du får det med du mener er vigtigt.

Mht til optagelse af mødet så synes jeg at det er bedst for samarbejdet at man siger at man optager. Man kan jo eventuelt meddele det på forhånd så det er afklaret før mødet. Som andre siger har man ret til det, og jeg tror faktisk de nu om dage er ret vant til det.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2015, 21:32   #96
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Min sagsbehandler fortalte at der var vigtigt at give et nuanceret billede af sin egen situation.

Fx. Selv om alle papirer i min sag pegede på pension og det også endte med det, var det vigtigt også at skrive om positive ting ifht. Mit tidligere arbejde, studier, frihedsinteresser. Altså både hvad jeg kunne, hvad jeg godt kunne lide ved det og hvad der var svært/eller hvad jeg ikke kunne længere.

Ved at skrive både positive og negative ting i de forskellige felter i skemaet, blev det samlede billede mere nuanceret og gav et bedre billede af mig og min situation.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2015, 07:54   #97
Dynam
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2015
Indlæg: 39
Styrke: 9
Dynam er ny på vejen
Godt, så ved jeg hvad mødet skal handle om, så det ikke bare bliver til endnu et møde uden indhold. Jeg er ved at finde ud af hvordan man optager en samtale med min mobiltelefon.
Dynam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2015, 11:53   #98
Dynam
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2015
Indlæg: 39
Styrke: 9
Dynam er ny på vejen
Jeg har været til samtale med min sagsbehandler, som siger at det er min læge som skal udfylde et skema til rehabiliteringsteamet, og ikke ham?
Dynam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2015, 12:14   #99
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er forkert

Din sagsbehandler og dig skal udfylde det forberedende skema sammen

Din læge skal lave LÆ265 efter en undersøgelse/aftale med dig (først når det forberedende skema er lavet og alt ligger klar, da LÆ265 kan blive for gammel)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 07:35   #100
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dynam Se meddelelser
Jeg har været til samtale med min sagsbehandler, som siger at det er min læge som skal udfylde et skema til rehabiliteringsteamet, og ikke ham?
Kors for en sagsbehandler du har.

Skemaet skal udfyldes af dig og sagsbehandleren. Som tidligere sagt kan det se sådan her ud. http://star.dk/~/media/STAR/Files/In...ema%20doc.ashx

Som du kan se står der først i skemaet "Udfyldes af sagsbehandleren sammen med borgeren".
Print det ud og tag det med op til sagsbehandleren.

Men nu din sagsbehandler talte om den erklæring lægen skal udfylde. Har han så allerede anmodet lægen om den. Eller var det noget han gav dig ansvar for at fremskaffe?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension