K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2013, 08:56   #1
Mk89
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
Mk89 er ny på vejen
Ny kontanthjælpsreform - vil den på virke os?

Hej alle brugere på K10

Jeg søger hjælp, da jeg ikke rigtig kan finde ud af, om den nye reform kommer til at påvirke os - hvis den gør, hvilke grad det så vil være i.

Vores sitiuation:

Min kæreste er 21 år, og på kontanthjælp vurderet ikke arbejds dygtig pga. Psykiske problemer. Hun er derud over gravid, og er sat til den 24 januar.

Jeg er 24 (bliver 25 til april 2014), læser til programmøre og derfor på su.

Normalt ville hun jo få udbetalt omkring 10.000 når hun har født, men vil hun stadig dette efter den nye reform? For som jeg læser det, vil alle unge under 30 blive sat til su satsen, som ikke er i nærheden af det beløb hun skulle have.

Har jeg forstået det korrekt, eller vil denne regel ikke gælder for hende, da hun er vurderet ikke arbejds dygtig, pga. Specielle problemer.

Jeg ser frem til at få nogle svar.
På forhånd tak.
Mk89 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2013, 10:13   #2
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Der står at dem der vurderes ikke uddannelses eller arbejdsparate får den samme Sats som før..

Men, så skal du måske tænke over hvor mange en sagsbehandler vil lade være uarbejds dygtig, når kommunen kan spare halvdelen af pengene væk ved at kalde hende fit for fight..

Det er op til den enkelte SagsMishandler at vurderer det..

Umiddelbart burde hun få de samme penge, ellers skal i klage og sende hendes papirer til kommunen, husk ALTId at optage samtaler med kommunen og Få på skrift hvis i spørger om noget, så kan i smide det i hovedet på dem at de selv har sagt hun er uarbejds dygtig....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 00:45   #3
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
tja hvodan med de nye regler om ægtefælleforsørgelse /samlivsforsørgelse- har du orienteret dig om det nye tiltag for mennesker der lever sammen?
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælpsreform, gensidig forsørgerpligt... Apollonia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 25-05-2013 10:37
Den nye kontanthjælpsreform Limana Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 12-05-2013 12:02
Kontanthjælpsreform - ulovlig? Nucca Politik og Samfund 6 27-04-2013 19:26
Ny kontanthjælpsreform i morgen Carina Spørgsmål ang fleksjob 31 07-03-2013 23:40
kontanthjælpsreform nensypigen Politik og Samfund 12 12-10-2012 17:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension