K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2007, 22:19   #1
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Har fået svar fra Karen Jespersen

Hun har skrevet;

Kære Lena
Har du prøvet at bede Socialministeren om en vurdering (førtidspensionsreglerne hører under socialministeriet)? Du kan også prøve at henvende dig til en gratis og meget kvalificeret rådgivning med socialrådgivere (Settlementet i København). De kender de konkrete regler og eventuelle fortilfælde. Deres direkte nummer er 33279613.
Mange hilsner Karen

......

Jeg svarer;

Hej Karen
Jeg har haft dialog med Eva Kjer Hansen. Desværre er lovgivningen åbenbart skruet sådan sammen, at ministerierne ikke har nogen bemyndigelse til at håndhæve loven, hvilket som borger er dybt frustrerende, når kommunen bevidst og arrogant gradbøjer loven efter forgodtbefindende.

Har talt med socialministeriet så sent som i dag, som siger at vejledning omkring sociallægers rolle alene er vejledning, og at det er borgmesteren jeg skal henvende mig til. Problemet er bare, at det har jeg gjort siden marts måned uden resultat af betydning for sagen.

Mit håb er at ramme ind i en ansvarsbevidst politiker der på tværs af ministerier og ordførerskaber mv. tør stille sig op og sige "hvad sker der her". Det der har rystet mig allermest er hverken det faktum at jeg bliver vurderet på et andet menneskes lægepapirer, den arrogante sagsbehandling eller den bevidste overtrædelse af loven, men at det sker for danskere rundt om i landet HVER ENESTE DAG!!!!

Til orientering vedhæfter jeg min klage til Odense Byråd i håb om, at du vil bruge 5 min. på at læse den igennem.

Jeg har fulgt dine svar som brevkasseredaktør på Familie Journalen, og synes at dine svar har været gode og relevante, men......... At følge loven og benytte gældende ankeinstanser virker bare ikke i det virkelige liv, hvor arrogante sagsbehandlere/borgmestre ikke efterlever regelsættene, og de ved, at ministeren ikke kommer efter dem

Afslutningsvis skal jeg sige, at jeg er overbevist om, at jeg vil få medhold i mine klager, om ikke før så når jeg kan skrive til ombudsmanden (hvilket først kan ske når alle ankemuligheder er udtømte, for mit vedkommende om anslået 2-3 måneder, hvilket vil sige over 1 år efter sygedagpengeophør).

Jeg er heldig!!!! Jeg har en god forsikring, der udbetaler mig tabt arbejdsfortjeneste hver måned. Derudover er jeg gift og min mand er i fast arbejde. Endelig har vi ikke et hus til 2 mio, så det bliver ikke mig der går fra hus og hjem, selvom jeg ikke har fået penge fra det offentlige i 12 måneder. MEN.... Der er mange andre der bliver hårdt ramt. Småbørnsfamilier der må gå fra hus og hjem, og også ofte fra hinanden, for når krybben er tom.............

Tro ikke det er uden omkostninger for de børn, hvor mor eller far rammes af sygdom/ulykke. I disse stresstider, kan selv udeforstående se, hvilket pres det er for en ægtefælle, som i forvejen arbejder 37 timer om ugen, samtidig at skulle sørge for alt fysisk i hjemmet bagefter arbejdsophør.

Jeg håber ovenstående har sat et par billeder igang på din nethinde, og takker for at jeg måtte bruge 5 min. af din tid.

Med venlig hilsen

Lena Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2007, 14:51   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er en artikel om Lena i ude og hjemme,
Jeg sætter lige artiklen ind her, jeg har fået tilladelse til det af Lena


  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Karen Jespersen Færselsuheld Lægekonsulenternes Rolle 4 05-03-2009 10:30
Karen Jespersen Maj-Britt Alt det andet 3 20-06-2008 08:47
Brevstorm Karen Jespersen ! Stella Politik og Samfund 8 16-04-2008 11:06
Føj for pokker !!!!!! Karen Jespersen. Stella Politik og Samfund 3 20-03-2008 01:35
Kom på banen Karen Jespersen!!!! lena Politik og Samfund 2 21-10-2007 16:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension