K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2011, 22:46   #1
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
Beregning af boligsikring

Som førtidspensionist modtager jeg boligsikring efter reglerne for førtidspensionister.

En ting jeg har undret mig over omkring det brev man får fra kommunen, med hvor meget man får i boligsikring, er oplysningerne i brevet.

I brevet er det oplyst, at beregningen er foretaget ud fra årsindtægten, lejlighedens størrelse, huslejen (alle med beløb) samt om der er vedligeholdelse og hvordan lejligheden opvarmes etc.

Ud fra dette kommer de så frem til det beløb man skal have, og det kan man klage over inden 4 uger.

Men her er det mit spørgsmål kommer ind i billedet.

Hvordan kan man klage over noget, når man ikke kan se hvordan de er kommet frem til beløbet? Jeg kan jo ikke se udregningen.

Har alle i andre også kun fået et brev med disse oplysninger, uden hvordan de er kommet frem til beløbet?

ikke at de har lavet fejl i det beløb man skal have - men synes bare det er underligt - for de kan jo lige så godt skrive 1082 kroner istedet for 1682 kroner. Jeg kan jo ikke tjekke om det beløb jeg får er rigtigt.

Skal jeg gå på borgerservice og få et udskrift at udregningen?
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 23:02   #2
tuja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2011
Lokation: Region Sjælland, øst
Indlæg: 2
Styrke: 0
tuja er ny på vejen
Tjek af beregning

Det er da en meget god ide at ringe til boligstøtte sektionen, eller hvad den nu hedder og få oplyst, hvordan de kommer frem til det beløb, som du får.
Du kan som minimum kun blive klogere. Det er da en meget god ting.
tuja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 00:01   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af falentin Se meddelelser
Som førtidspensionist modtager jeg boligsikring efter reglerne for førtidspensionister.

En ting jeg har undret mig over omkring det brev man får fra kommunen, med hvor meget man får i boligsikring, er oplysningerne i brevet.

I brevet er det oplyst, at beregningen er foretaget ud fra årsindtægten, lejlighedens størrelse, huslejen (alle med beløb) samt om der er vedligeholdelse og hvordan lejligheden opvarmes etc.

Ud fra dette kommer de så frem til det beløb man skal have, og det kan man klage over inden 4 uger.

Men her er det mit spørgsmål kommer ind i billedet.

Hvordan kan man klage over noget, når man ikke kan se hvordan de er kommet frem til beløbet? Jeg kan jo ikke se udregningen.

Har alle i andre også kun fået et brev med disse oplysninger, uden hvordan de er kommet frem til beløbet?

ikke at de har lavet fejl i det beløb man skal have - men synes bare det er underligt - for de kan jo lige så godt skrive 1082 kroner istedet for 1682 kroner. Jeg kan jo ikke tjekke om det beløb jeg får er rigtigt.

Skal jeg gå på borgerservice og få et udskrift at udregningen?
Der er en beregner lige her:

https://www.borger.dk/selvbetjening/...spx?sbid=56527
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 00:02   #4
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
Tak Ricky - men den viser jo heller ikke hvordan den kommer frem til beløbet - og det var hele min pointe.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 00:14   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af falentin Se meddelelser
Tak Ricky - men den viser jo heller ikke hvordan den kommer frem til beløbet - og det var hele min pointe.
Øhhh ok...

Hmmm... Den har de nok ikke hørt før i ydelses kontoret... Vil gerne høre om du kan få mellemregningen ud af dem
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 00:20   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af falentin Se meddelelser
Som førtidspensionist modtager jeg boligsikring efter reglerne for førtidspensionister.

En ting jeg har undret mig over omkring det brev man får fra kommunen, med hvor meget man får i boligsikring, er oplysningerne i brevet.

I brevet er det oplyst, at beregningen er foretaget ud fra årsindtægten, lejlighedens størrelse, huslejen (alle med beløb) samt om der er vedligeholdelse og hvordan lejligheden opvarmes etc.

Ud fra dette kommer de så frem til det beløb man skal have, og det kan man klage over inden 4 uger.

Men her er det mit spørgsmål kommer ind i billedet.

Hvordan kan man klage over noget, når man ikke kan se hvordan de er kommet frem til beløbet? Jeg kan jo ikke se udregningen.

Har alle i andre også kun fået et brev med disse oplysninger, uden hvordan de er kommet frem til beløbet?

ikke at de har lavet fejl i det beløb man skal have - men synes bare det er underligt - for de kan jo lige så godt skrive 1082 kroner istedet for 1682 kroner. Jeg kan jo ikke tjekke om det beløb jeg får er rigtigt.

Skal jeg gå på borgerservice og få et udskrift at udregningen?
Du skal bare ringe til boligstøttekontor og bede dem om en
specificeret beregning
fra hvilken fremgår alt.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 00:36   #7
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
jeg må vist hellere gå personligt der op. Ringede i august og fik deres mail, og sendte derefter en mail om at jeg gerne ville have en udregning tilsendt. mailede for at have dokumentation for at jeg havde skrevet. nu er vi sidst i november, og har stadig intet modtaget.

Er det ikke bare borgerservice man tager til?
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 08:11   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af falentin Se meddelelser
jeg må vist hellere gå personligt der op. Ringede i august og fik deres mail, og sendte derefter en mail om at jeg gerne ville have en udregning tilsendt. mailede for at have dokumentation for at jeg havde skrevet. nu er vi sidst i november, og har stadig intet modtaget.

Er det ikke bare borgerservice man tager til?
Så sender du da en rykker, med henvisning til din første mail.

Og hvis du ikke får svar på rykkeren, meget hurtigt kan, du klage over manglende svar.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 23:53   #9
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Godt link du er kommet der Ricky M, for jeg har ledt efter "de særlige regler for førtidspensionister efter 2003"

Fandt dog ikke helt grænserne, men med lidt tal leg, fandt jeg ud af at hvis man indbetaler til en rate eller kapitalpension, stiger ens boligsikring også

Tilgengæld er der så måske ingen boligsikring når man bliver folkepensionist.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2011, 20:30   #10
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
skulle vi alle ikke have modtaget en ny beregning over boligsikringen, i forhold til den årlige ændring med indkomst, boligydelse etc. Da boligsikringen er forudbetalt, sulle man så ikke have at vide hvad man får i boligsikring pr. 1.1 2012, eller er det mon først fra 1. februar?
__________________
Førtidspensionist pr. 1. august 2011
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beregning af indkomst john toems Spørgsmål ang fleksjob 3 26-01-2013 00:48
Beregning keld60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-04-2011 13:43
Beregning af FP??? Peppe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-09-2010 22:11
Beregning når man er gift Simmer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 01-10-2009 19:28
Boligsrkring beregning! andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 22-09-2009 17:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension