K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2007, 13:40   #1
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
Er man stavnsbundet som ledig flexjobber

Mit spørgsmål er : Kan jeg flytte til en anden kommune i Danmark,når jeg er på ledighedsydelse som flexjobber.


Hvis det er muligt hvordan bære jeg mig så ad med det,skal jeg søge både min egen og den nye komune om lov.
Og kan jeg være sikker på at beholde min flexjobordning.

Hilsen Dragen
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2007, 13:44   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Er man stavnsbundet som ledig flexjobber

Hej Dragen

Du kan sagtens flytte fra en kommune til en anden når du er visiteret til fleksjob, det du skal gøre er lige som alle andre mennesker i Danmark bare flyt

Dog er det en god ide at du inden du flytter lige kontakter den ny kommune når du ved hvornår du skal flytte, ikke for at bede om tilladelse men for at gøre dem opmærksom på at du kommer og at du er fleksvisiteret , det er nok tildeles mest for lige at give dem tid til at få dine papir fra gammel kommune og for at give dem tid til lige at få bragt orden i din ledighedsydelse og ikke for at få tilladelse :|

man er ikke stavnsbundet fordi man er flekser
  Besvar med citat
Gammel 25-02-2007, 14:06   #3
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: Er man stavnsbundet som ledig flexjobber

Hej Hejdien
Mange tak for dit hurtige svar.
Det lyder jo rigtig godt,men kan jeg så være sikker på at den nye kommune ikke kan tage ordningen fra mig og sætte mig på bistandshjælp.Og står det skrevet i nogen lov ,så jeg kan dokumentere det senere hen.
Ja jeg ved godt jeg spørger om meget,håber det er ok.
hilsen dragenB)
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2007, 23:02   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Er man stavnsbundet som ledig flexjobber

Dette er hvad der står i den nye fleksjobs pjece 16 udgave

Citat:
Flytning til ny kommune

Det er den kommune, hvor personen med nedsat arbejdsevne opholder sig, der har pligt til at sørge for og give tilbud om fleksjob eller økonomisk tilskud til selvstændige erhvervsdrivende.

Men personer, der allerede er ansat i fleksjob, bevarer ret til tilskuddet til fleksjob ved flytning til en anden kommune. Den nye kommune overtager forpligtelsen til at foretage opfølgning af sagen senest 12 måneder efter, at sagen sidst har været vurderet.

Personer, der modtager ledighedsydelse forud for en ansættelse i et fleksjob, bevarer ligeledes retten til at modtage dette ved flytning til en anden kommune. Det samme er tilfældet for personer, der modtager ledighedsydelse mellem to fleksjob og under sygdom eller barsel. Det er dog en forudsætning, at den nye kommune kan godkende visitationen til fleksjob. Man bør derfor i god til før flytning kontakte den kommune, som der flyttes til. Det samme er tilfældet, hvis et fleksjob opsiges på grund af flytning, og personen derfor overgår til ledighedsydelse.
Du kan finde det her: http://www.dch.dk/publ/fleksjob/clean.htm
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2007, 23:12   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Er man stavnsbundet som ledig flexjobber

Jeg har fundet et svar fra Claus Hjort Frederiksen som er fra feb. 2006

Citat:
Beskæftigelsesministerens besvarelse af spørgsmål nr. 86 af 16. februar 2006 fra Folketingets Arbejdsmarkedsudvalg

(AMU Alm. del).

Text Box: Marts 2006 Vores sag 06-159- 0035Spørgsmål nr. 86:

Ministeren bedes kommentere henvendelse af 14. februar 2006 om fleksjob fra K10, jf. alm. Del - bilag 148.



Svar:

K 10 spørger i sin henvendelse af 14. februar 2006, om det er hensigten med reglerne om fleksjob og ledighedsydelse, at personer kan stavnsbindes, så de ikke frit kan flytte kommune.



Hertil kan jeg klart svare, at det ikke er hensigten med reglerne, at personer i fleksjob, og personer der modtager ledighedsydelse, skal stavnsbindes.



Reglerne om fleksjob og ledighedsydelse fremgår af henholdsvis lov om en aktiv beskæftigelsesindsats (LAB) og lov om aktiv socialpolitik (LAS).



Efter § 73 i LAB bevarer personer, der er ansat i fleksjob, retten til tilskud ved flytning til en anden kommune. Ankestyrelsen har i forhold til personer på ledighedsydelse d. 23. november 2005 truffet afgørelse om, at retten til ledighedsydelse forudsætter en afgørelse om visitation til fleksjob i den nye kommune.



Det betyder efter min opfattelse ikke, at retten til ledighedsydelse ikke kan videreføres i tilflytningskommunen. Det medfører dog, at man ved en aftale med tilflytningskommunen bør sikre sig, at retten til ledighedsydelse kan videreføres uændret.



En uændret videreførelse vil forudsætte, at den fleksjobvisiterede i god tid inden flytningen tager kontakt til tilflytnings- eller fraflytningskommunen med henblik på overførelse af retten til den nye kommune. Såfremt der foreligger den lovpligtige dokumentation i sagen hos fraflytningskommunen, vil visitationen i den nye kommune normalt kunne ske uden en omfattende sagsbehandling, idet den nye kommune vil kunne benytte de oplysninger, der allerede er i sagen til brug for visitationen. Ledighedsydelsen vil herefter kunne blive udbetalt i den nye kommune fra tilflytningstidspunktet.



En person, der selv opsiger sit fleksjob i forbindelse med flytning til en ny kommune, vil ikke automatisk miste retten til ledighedsydelse i den nye kommune.



Kommunen skal foretage en vurdering af, om opsigelsen på grund af flytning kan betragtes som om personen er selvforskyldt ledig. I denne betragtning skal indgå, om personen har en gyldig grund til ikke at udnytte sine arbejdsmuligheder. En gyldig grund kan være, at afstanden mellem bopæl og arbejdssted medfører en urimelig belastning af den pågældende på grund af lang transporttid.
Du finder det her: Link til Svar om flytning
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2007, 10:35   #6
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: Er man stavnsbundet som ledig flexjobber

Hej Webmaster
Jeg siger rigtig mange tak for hjælpen,nu vil jeg så prøve at ringe til nogle forskellige kommuner,hvor vi kunne tænke os at bo.
Jeg vender lige tilbage og fortæller hvad , jeg får ud af det.

hilsen
og en dejlig dag
fra
dragen
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2007, 22:07   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Er man stavnsbundet som ledig flexjobber

Ja det kunne bestemt være sjovt at høre hvor "nemt" det er at flytte og få godkendt sin visitation i en ny kommune....så husk endelig at skrive tilbage...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2007, 13:25   #8
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: Er man stavnsbundet som ledig flexjobber

Hej Webmaster
Jeg har bla været inde på Fredericia kommunes hjemmeside.
Og det jeg har forstået er at : Den kommune man evt flytter til som ledig flexjobber,har ret til at revurdere sagen.
Og jeg må sige at det i sig selv,ville give mig STRESS.
Så min beslutning er jo nok at jeg bliver i den kommune hvor jeg er.
Men jeg vil lige prøve at tjekke lidt flere kommuner.
God dag til jer alle
Dragen
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2007, 13:32   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Er man stavnsbundet som ledig flexjobber

hej Dragen

Ja det ville jeg ikke anbefale at udsætte sig selv for medmindre det er yderst nødvendigt at flytte...men efter min mening er man jo så stavnsbundet på en måde...fordi man skal revurderes fordi man flytter til en anden kommune. ..og jeg tror kommunerne vil gøre det !

Sådan en revurdering betyder arbejdsprøvning og kan tage op til 6 måneder....

Så tal lige med en kompetent person i kommunen før du flytter...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledig flexjobber, orlov til udlandet Star Spørgsmål ang fleksjob 3 29-01-2013 00:42
Ledig fleksjobber i det nye år? vanessa Alt det andet 0 11-12-2012 00:53
Satser 2013 ledig flexjobber dobar Spørgsmål ang fleksjob 12 05-12-2012 13:56
ledig fleksjobber Lindblad Spørgsmål ang fleksjob 9 18-11-2012 01:22
Optjente feriepenge - ledig flexjobber Mila Spørgsmål ang fleksjob 13 09-03-2011 23:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension