K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2010, 11:09   #1
Suk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 26
Styrke: 16
Suk er ny på vejen
Afslag på førtidspension på en lørdag

Hej K10-ere.

Som overskriften siger fik jeg afslag på, at min pensionssag kunne overgå til behandling efter reglerne om førtidspension - og så på en lørdag.

Jeg er gået helt i sort og har hverken kunne sove eller spise hele weekenden.

Min sag lå lige til højrebenet, da jeg var indstillet efter §18. Alle mine papirer var i orden - troede jeg. Som andre herinde kan jeg fornemme, at lige meget, hvor god en sag man har, sker der kun kassetænkning i kommunen i øjeblikket.

Min arbejdsprøvning viste at min arbejdsindsats lå på 10-15% af, hvad der var normalt. Jeg kunne kun arbejde omkring 1 - 1½ time pr. dag med store psykiske og fysiske problemer til følge, hvilket jeg også har papirer på.
I deres rapport fra stedet, hvor jeg blev arbejdsprøvet, skriver de direkte, at jeg ikke vil kunne klare et arbejde - heller ikke på det rummelige arbejdsmarked.

Når jeg er så dårlig, er det jo urealistisk at jeg evt. kan klare et fleksjob med de få timer, eller at der overhovedet er nogle, der vil have sådan en som mig.

Jeg lider af både fysiske og psykiske problemer.

Jeg har bedt om aktindsigt i dag og vil selvfølgelig anke sagen, men jeg mangler lidt input til, hvordan jeg skal formulere anken.

Hvordan skal jeg starte brevet og hvad skal jeg tage med. Jeg overvejer at indhente en speciallægeerklæring for egen regning, hvis jeg kan nå det.

Må man det ? Vil meget gerne have den med i min anke.

Har selvfølgelig tænkt på §17 på foreliggende grundlag, men så får jeg ikke min speciallægeerklæring med.

Beklager hvis det er blevet lidt rodet, men jeg kan ikke tænke klart.

Håber på jeres hjælp.
Suk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 11:24   #2
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Ja, jeg er også der, dog med anken der nu går til BA. Min sag var også temmelig tydelig med en koklussion ngra Erhverscenter der sagde, detter er til ftp efter 18, men....

Jeg har taget hele afslaget, delt det op i afsnit, modforklaret alt fra samme papire, og endt med at skrive.
SÅ LÆS DOG KONKLUSSIONEN; PÅ DET I SELV HAR BEDT MIG OM AT GØRE. TAK.


SUk det er et slid, som man bare ikke orker, som syg.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 11:28   #3
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Hej Suk.

Jeg fik også mit afslag op til en weekend...rigtigt øv. Var bare SÅ ked af det hele weekenden, så forstår godt du er trist.

Jeg søgte også en pgf 17, og er nu startet i aktivering, faktisk idag .

Nu frygter jeg da lidt hvad der min bliver resultatet af den aktivering, hvis jeg som du også får afslag på pgf 18.

Take care
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 11:50   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suk Se meddelelser
Hej K10-ere.

Som overskriften siger fik jeg afslag på, at min pensionssag kunne overgå til behandling efter reglerne om førtidspension - og så på en lørdag.
Som jeg læser dit indlæg har du ikke fået afslag på pension, men på at starte en pensionssag, og så vidt jeg husker skal du have et afslag på pension før du kan anke.

Jeg mener, at en anden bruger herinde tidligere har forsøgt, at klage over afslag på at lade sagen overgå til behandling efter reglerne om pension, og fundet ud af, at dette ikke kan lade sig gøre.

Har du lægepapirer som fortæller, at dine lidelser er stationære og at behandlingsmulighederne er udtømte?

Hvis du har det, sammen med resultatet af din arbejdsprøvning, så synes jeg du skal søge om førtidspension i henhold til §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Prøv at få fat i din sagsbehandler, og se om h*n kan oplyse dig om hvorfor de ikke vil starte din pensionssag, så du ved hvor du skal sætte ind.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 11:51   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vil bare lige skrive til dig at du skal huske at kommunen ikke indhenter flere papir hvis og så frem du søger efter en § 17 på forliggende grundlag, men du kan til hver en tid indtil den bliver behandlet selv lægge papir ved, det vil sige at hvis du får lavet en speciallæge erklæring på egen regning så kan du blot sende den til kommunen og bede om at få den lagt ind i din sag...

Når de nu skriver at de ikke vil indstille dig til pension skriver de så ikke hvorfor og hvordan de mener du kan komme tilbage til arbejdsmarkedet det er jo ganske reelt ...

Min veninde fik også den melding at der ikke var nok i sagen til en pension og derfor ville de ikke behandle den som en 18 men de skrev også hvad det var de mente der manglede og hendes sagsbehandler indhentede det og derefter gik den igennem på en 18 så før man kan give dig nogen råd om hvad du skal skrive, så skal der stå noget mere om hvorfor de siger der ikke er nok til en 18 altså hvad er deres begrundelse
  Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 12:10   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg syntes altså også, at det er mærkeligt, at en sådan meddelelse, om at der ikke er nok til at starte en pensionssag, ikke går igennem ens sagsbehandler. Havde vi ikke K10 til at lufte dette så kunne man da hurtigt tro, at det var en afgørelse på ens sag.

Tænk sig, at man så igen skal have fat i sin sbér for at høre hvad der så skal indhentes, det burde være hendes job at undersøge dette også derefter kontakte en for den videre fremfærd af §18.

Men vi skulle jo nødig behandles med fløjls handsker i dette system.

Suk jeg "glæder" mig til at høre hvad det er de mangler i din sag og hvorfor de ikke kan starte en §18 pt.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 12:54   #7
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Suk.

Jeg har hjulpet min tidligere kollega i en sag som din - hvor der blev givet afslag på påbegyndelse af sag om førtidspension - på grund af manglende dokumentation for, at der ikke var nogen restarbejdsevne - selv om min kollega var afprøvet og fundet for dårlig til flex. Hendes sagsbehandler havde indstillet efter §18. Lægepapirer beskrev behandlingsmuligheder som udtømt og lidelsen stationær.

Der må stå i dit afslag, hvorfor der er givet afslag. Der står også, at du har 4 uger til at klage over afslaget, og at det vil blive videresendt til Statsforvaltningen, hvis de ikke ændrer afgørelsen i løbet af 4 uger, fra de modtager klagen.

Godt, du har bedt om aktindsigt - og det skal være de akter, der ligger til grund for afslaget. Hos min tidligere kollega var der rigtigt meget fra hendes sag i kommunen, der ikke var sendt med til pensionsnævnet.

Har du talt med din sagsbehandler, og hvad siger h*n?
Er du på sygedagpenge?
Hvis du er, er der så forlængelsesmuligheder?

Hvis du er interesseret, kan jeg evt. fortælle dig lidt om, hvordan jeg formulerede klagen for min kollega. Sagen endte med tilkendelse af pension tre uger efter at klagen var sendt til pensionsnævnet.

Du kan evt. sende mig en PB, hvis du mener, jeg kan være til nogen hjælp.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 06-09-2010 kl. 12:57.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 13:47   #8
Suk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 26
Styrke: 16
Suk er ny på vejen
Ja, jeg er også der, dog med anken der nu går til BA. Min sag var også temmelig tydelig med en koklussion ngra Erhverscenter der sagde, detter er til ftp efter 18, men....

Jeg har taget hele afslaget, delt det op i afsnit, modforklaret alt fra samme papire, og endt med at skrive.
SÅ LÆS DOG KONKLUSSIONEN; PÅ DET I SELV HAR BEDT MIG OM AT GØRE. TAK.


SUk det er et slid, som man bare ikke orker, som syg
Suk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 14:01   #9
Suk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 26
Styrke: 16
Suk er ny på vejen
Jeg skylder vist en kvajebajer:)

Undskyld - jeg kan ikke finde ud af at slette.
Først vil jeg sige tak for jeres svar allesammen. Det gør godt.

Wodpoulsen:

Jeg har jo også et par konklusioner, der siger ingen arbejdsevne tilbage.

Sendte du de konklusioner med i din anke?
Suk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 14:03   #10
Suk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 26
Styrke: 16
Suk er ny på vejen
Lizzy:

Jeg håber det bedste for dig.
Suk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Støt Buy Nothing Day lørdag den 26. november! nocturne Politik og Samfund 5 27-11-2011 00:35
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
Demonstration i Kbh lørdag 2/4 Tassi Dit og Dat 1 30-03-2011 08:40
Trussel om sygedagpengestop på en lørdag Suk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 07-11-2010 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension