K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2014, 19:49   #1
Sus.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Sus. er ny på vejen
Red face ledighedsydelse kontra udbet. fra forsikring

Hej..
Jeg får fra min private sygeforsikring udbetalt en mdr. erstatning ved tab af erhvervsevne og fritage kontingentbetaling..nu (efter 5 års kamp) er jeg blevet visiteret og godkendt af Kommunen til fleksjob 5 timer ugentligt(var ikke syg nok til førtidspension, mente de, selvom alle læger sagde det modsatte)
men medens jeg venter/søger job, skal jeg jo ha´ledighedsydelse, hvor meget bliver det og har det indflydelse at jeg får den mdr. udbet. fra forsikringen, eller er det ligesom med kontanthjælpen hvor der ikke var nogen indflydelse på udbetaling af kontanthjælp...
Mvh.
Sus. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 22:53   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sus. Se meddelelser
Hej..
Jeg får fra min private sygeforsikring udbetalt en mdr. erstatning ved tab af erhvervsevne og fritage kontingentbetaling..nu (efter 5 års kamp) er jeg blevet visiteret og godkendt af Kommunen til fleksjob 5 timer ugentligt(var ikke syg nok til førtidspension, mente de, selvom alle læger sagde det modsatte)
men medens jeg venter/søger job, skal jeg jo ha´ledighedsydelse, hvor meget bliver det og har det indflydelse at jeg får den mdr. udbet. fra forsikringen, eller er det ligesom med kontanthjælpen hvor der ikke var nogen indflydelse på udbetaling af kontanthjælp...
Mvh.
Forstår ikke lige at du ikke er modregnet udbetaling fra privat sygeforsikring i kontanthjælpen.

Det er normalt kun ved udbetaling af tab af erhvervsevne i forbibdelse med arbejdsskade fra arbejdsgivers forsikring der ikke modregnes.

Når det så er sagt så modregnes der ikke i ledighedsydelsen for udbetaling fra privat forsikring.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 00:34   #3
Sus.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Sus. er ny på vejen
privat er den ikke ... det var jo min arbejdsgiver som tegnede den sundhedsforsikring-hvor de betalte størstedelen til ...og min skade er påført..så derfor får jeg udb..
Sus. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 00:53   #4
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sus. Se meddelelser
privat er den ikke ... det var jo min arbejdsgiver som tegnede den sundhedsforsikring-hvor de betalte størstedelen til ...og min skade er påført..så derfor får jeg udb..
Ok så giver det mening. Og stadig, der modregnes ikke i ledighedsydelsen.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 09:56   #5
Sus.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Sus. er ny på vejen
Smile

Hej dinosaur...
Tak for hjælpen. .
Mvh.
Sus. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 15:06   #6
Sus.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Sus. er ny på vejen
Red face

Hej igen...
Kan nogen fortælle mig under hvilken § altså hvor det står, i den nye reform fra 1/1-2014, at man må få udbet. erstatning for "tab af erhvervsevne" uden det berører ens ledighedsydelse..
Mvh. og god dag
Sus. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 15:45   #7
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
[QUOTE=Sus.;297338]Hej igen...
Kan nogen fortælle mig under hvilken § altså hvor det står, i den nye reform fra 1/1-2014, at man må få udbet. erstatning for "tab af erhvervsevne" uden det berører ens ledighedsydelse..
Mvh. og god dag[/QUOTE

Hvis du googler ledighedsyelse og modregning får du flere resultatet, bla denne:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=133006

Se under paragraf 12 stk. 14.

Hvilken reform henviser du til. Jeg er ikke bekendt med at der er ændret noget siden nov. 2010 hvor ovennævnte trådte i kraft.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 16:49   #8
Sus.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Sus. er ny på vejen
hej...og tak..jeg kigger

det måske kun omkring kontanthjælp/visitering til fleksjob der er kommet ny!!! men tror altså det er omkring det hele...

Mvh.
Sus. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension