K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2013, 16:33   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man skal huske at det er et forum der er åbent for alle...også for folk der ikke altid svare på den mest hensigsmæssige måde...

Nej der er ingen der tænker at du bare vil tømme kassen...og er der nogen der skriver det herinde...så ryger de ud herfra...det er nemlig ikke derfor jeg har lavet dette forum...

Det er lavet for at folk kan få hjælp og ikke for at folk skal dømmes...

Ang din sag...

Det der kan tale imod at du bliver visiteret til fleksjob....det er at du ikke er færdigbehandlet...

Reglerne siger at man skal have en varig nedsat arbejdsevne...

Der er dog lavet nogle nye muligheder inden for fleksjob...hvor de kan visitere folk med en midlertidig nedsat arbejdsevne...men hvordan kommunerne bruger denne mulighed...ved jeg ikke....det er helt nye regler...

Ang timer....så er der ikke noget bestemt time tal man skal over eller under for at få fleksjob....men ens arbejdsevne skal som skrevet af andre...være nedsat med over 50 %...

Da du risikere at ligge på kanten af hvad man vil sige er for meget til fleksjob...ja så risikere du at skulle søge kontanthjælp....hvilket du åbenbart ikke kan få pga ægtefælle...

Det er et dumt system og man kunne sagtens forstille sig at der ville være mange som måske lige ville yde bare lidt mindre så de kommer over på den rigtige side af hvornår de er berettiget til et fleksjob....

Nu ved jeg ikke hvad man har prøvet i din situation....men der findes jo også revalidering feks....jeg ved ikke om det måske kunne være en mulighed for dig....der er jo nok mindre chance for det da du er veluddannet som du skriver...

Der findes også noget der hedder en paragraf 56 ordning....hvor man kan have en vis del sygdom i sit job...uden at man bliver fyret for det...

Men det er måske noget du kan tjekke...det er en ordning man skal have i orden via jobcenteret...

Uanset hvad du gør...så skal du altid huske at i dette system...der skal du sikre dig at du har alt og får alt på skrift....så du altid selv kan dokumentere tingene....

Det er set at ting magisk forsvinder i dette system....eller at der bliver løjet for folk når det sker over telefonen....

Det er årsagen til at vil altid anbefaler folk at undlade at tale i telefon med kommunen og huske at alt skal være på skrift....

Findes det ikke på skrift...ja så kan du roligt regne med at det ikke findes...

Håber det giver mening for dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 16:57   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nej jeg mente faktisk ikke kassetænkning i negativ forstand og heller ikke kassetømning. Jeg håber bare, du alligevel har så meget økonomisk råderum, at der også bliver plads til dig og din familie. Så der ikke skal trækkes for store veksler på lige netop jer. Og alle kommer hele ud på den anden side.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 00:09   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det var måske værd at skrive det så...da det du skrev sagtens og meget nemt kan forståes på en anden måde...

Men fint det blev opklaret...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 09:21   #14
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Hej Webmaster.

Mange tak for dit gode svar.
Jeg kan simpelthen ikke fatte at systemet fungerer som det åbnebart gør. Og jeg kan da slet ikke forstå at disse mennesker kan have et job som åbenbart går ud på at undgå at hjælpe folk.
Jeg tør jo nærmest ikke engang søge rådgivning ved kommunen om det kunne være fornuftigt at søge om fleksjob. man kan jo ikke regne med reel hjælp.

Jeg er efterhånden fuldstændig blank omkring hvad jeg skal gøre. Mine sygedagpenge udløber her til den første, og jeg har endnu ikke været til møde omkring hvad der så sker...

Ved ikke om man må bande her - men jeg får lyst til at råbe F*U*C*K!
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 10:21   #15
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du har ret i, at "kampen" kan være sej. Men opgiv ikke på forhånd. Ikke to sager er ens. Kommunerne er jo - desværre - underlagt den gældende lovgivning. Der sker absolut fejl, men forhåbentlig gør vort klagesystem, at flere øjne ser på en given sag. Håber du har energien. Bed endelig om et møde. Uvisheden kan jo være en meget negativ ting at skulle deale med.

Sidst redigeret af stampe; 20-06-2013 kl. 10:25.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 10:49   #16
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Tak for dit indlæg Stampe.

Jeg vil gerne have et møde og få afklaring, men jeg har det lidt lige som "Alt hvad du siger kan og vil blive brugt imod dig.." Så ved ikke hvad jeg skal sige til dem...
Er det egentlig min jobkonsulent, eller min sagsbehandler som jeg bør tale med?

(har nu den 3. sagsbehandler siden det hele skete for et års tid siden, og det er lidt forfra hver gang..Ny person man skal forholde sig til. Ny person man skal forklare sagen til. Ny person som måler og vejer en og som ser sagen på en ny måde. Ting som den gamle sagbehandler nævnte som en mulighed er nu måske ikke længere en mulighed fordi den anden sagbehandler tolker reglerne på en anden måde)
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 11:01   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du ikke allerede har gjort det, så måske en ide, at bede om aktindsigt i din sag. Så kan du se, hvad der er noteret og ligger i lige netop din sag. Måske et godt udgangspunkt for at komme videre. Du skulle jo få materialet inden for 10 kalenderdage.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 11:29   #18
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Jeg fandt dette indlæg på http://www.detfagligehus.dk/socialte..._fleksjob.html

(håber det er ok at indsætte denne slags herinde..?)

"Uretfærdige regler overfor syge

Det Faglige Hus er opmærksomme på, at kommunerne har øjnet et nyt hul i lovgivningen, som betyder, at mange medlemmer bliver truet på sit forsørgelsesgrundlag.

Hvis du bliver ramt af sygdom, en arbejdsskade eller andet som gør, at din arbejdsevne varigt bliver nedsat, så du reelt kan arbejde mellem 18,5 - 29,5 time, risikerer du at komme i klemme i systemet med store forsørgelsesmæssige problemer til følge.

Kommunernes praksis mht. tildeling af fleksjob er inden for de sidste par år blevet skærpet, således at din arbejdsevne beviseligt skal være nedsat med mere end 50 %, før du kan bevilges et fleksjob. Kommunerne lægger nu meget vægt på hvor mange timer, du reelt kan arbejde.

Hvis din arbejdsevne er nedsat med mindre end 50 %, og du kan arbejde i f.eks. 22 timer om ugen, vil du være henvist at skulle leve af din løn for de 22 timer. Lønnen vil ofte ligge under kontanthjælpsniveauet.

Ved evt. fyring vil du ikke kunne få understøttelse fra a-kassen, da du ikke kan stå til rådighed på hverken del- eller fuldtid, som er henholdsvis 30 eller 37 timer pr. uge.

Ofte vil du ikke have mulighed for at søge kontanthjælp, hvis du har en formue på 10.000 kr. eller derover. Hvis du er gift, og din ægtefælle tjener en ganske normal løn, vil du som udgangspunkt heller ikke være berettiget til kontanthjælp.

Landsformand Johnny Nim har i et brev rejst problemstillingen over for Folketingets beskæftigelsesudvalg. "


Man kan læse om en konkret sag i deres blad - se på side 7:
http://quickpaper.rosendahls.dk/detf...hus/02-12/#/1/

Sidst redigeret af ZikZak; 20-06-2013 kl. 11:34. Årsag: link indsat
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge fleksjob KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 3 27-09-2012 19:09
at søge fleksjob?? Tanjuda Spørgsmål ang fleksjob 7 05-09-2012 12:53
At søge fleksjob Stinnalicious Spørgsmål ang fleksjob 4 08-11-2011 09:37
At søge fleksjob Zweetz Spørgsmål ang fleksjob 5 19-10-2011 10:21
At søge om fleksjob... mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 2 29-09-2011 23:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension