K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2011, 16:06   #11
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
nemlig der er det forslag VK ligger op så kommer DK osv ind til forhandlinger osv så giver lykke sig lidt DK giver sig lidt osv.samme gælder ved det S+SF osv har lagt op til
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 16:36   #12
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hmmm kan ikke rigtig se hvordan de så vil spare 2 mia på den konto, når det i forvejen er nærmest umuligt for yngre mennesker at få bevilget en FP uanset hvor syg/uarbejdsdygtig vedkommende er, hvis undtagelsen i det nye forslag er at åbenlyse tilfælde stadig skal bevilges en FP.

Ja, jeg er godt gram ihu fordi jeg igennem lang tid har siddet med en bruger på denne side som stadig ikke har fået bevilget en FP, selvom vedkommende har flere alvorlige lidelser og en arbejdsprøvning der hedder max 4 timer om ugen og at forværring af tilstanden må påregnes (læs er uundgåelig).
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 17:32   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
nemlig der er det forslag VK ligger op så kommer DK osv ind til forhandlinger osv så giver lykke sig lidt DK giver sig lidt osv.samme gælder ved det S+SF osv har lagt op til
Så nemt er det desværre ikke for løkke , det er alle områder hvor der er forlig og SF S og RV er med i forlig, så man kan ikke bare forhandle med DF ..

DF er ikke med i forlig om feks ftp og fleks ..
Så for at forhandle med DF skal man bryde forliget og det er kutyme at man gør det i forbindelse med et valg ...

Så det skal man nok tage med i overvejelser når man sætter sit kryds og det er VIGTIGT at man lige tjekker hvad er foreslog og hvad er lov og hvad er lovforelsag ..

Og husk at en lov skal behandles tre gange, det vil sige det er ikke noget der kommer til at ske i dag eller i morgen ...

DF er uden for indflydelse i mange af tingene ... og forlig er fast ..
bryder regeringen forlig uden at udskrive valg , vil de for alvor slå fast hvilke fuskere de er .....

HUSK at læs tingene for hvad de er .... 2020 planen er at sammenligne med fair forandring ... altså et oplæg til hvordan regeringen syntes det skal være ikke hvordan det bliver ....
  Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 17:48   #14
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
ja læst begge forslag så må man tage sin beslutning.men ærlig så kan jeg sige det er sgu blevet svært for ved de snakker og snakker røven går.og generalt er det = ved valg at over 50% altid bliver ændre hovsa regne fejl osv osv ok vi gør sådan og sådan sådan har det altid været.så stem hvad en man syntes om ved at læse begge forslag.desvære kan man ikke tage lidt fra SF og lidt fra venstre og list fra social skam man ikke kunne

http://avisen.dk/pia-k-regeringen-fa...je_144868.aspx hvis det passe så fryder det mit sorte hjerte at de får lidt modspil

Sidst redigeret af extra; 12-04-2011 kl. 18:52.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 22:23   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Helt enig extra
  Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 14:12   #16
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
VKO forslag er faldet på gulvet bare rolig her er enda beviset http://gonews.dk.msn.com/indland/gal...ntid=156998431 :
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 19:56   #17
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
VKO forslag er faldet på gulvet bare rolig her er enda beviset http://gonews.dk.msn.com/indland/gal...ntid=156998431 :
ja og se på Brian Mikkelsen.. han gider ikke engang hjælpe en gammel tyk mand med at samle op...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 11:42   #18
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
under 40

Os her på K10 der er en smule inde i, hvordan man får førtidspension, og hvad der skal til, ved at regeringen ikke ved, hvad de har fat i overhovedet.

Regeringen forklare om førtidspensionsreformen at "hvis det er helt åbenlyst, at folk ikke kan arbejde, kan der gives førtidspension også til dem under 40 år.

Sandheden er, at sådan er det allerede. Man får kun førtidspension, når det er helt åbenbart, man ikke kan forsørge sig selv.
Så ændringerne bliver ikke særlig store i realiteten. Men det ved regeringen ikke endnu.

Jeg ville ikke være særlig nervøs, hvis jeg var mellem 18 og fyrre år.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 14:35   #19
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Os her på K10 der er en smule inde i, hvordan man får førtidspension, og hvad der skal til, ved at regeringen ikke ved, hvad de har fat i overhovedet.

Regeringen forklare om førtidspensionsreformen at "hvis det er helt åbenlyst, at folk ikke kan arbejde, kan der gives førtidspension også til dem under 40 år.

Sandheden er, at sådan er det allerede. Man får kun førtidspension, når det er helt åbenbart, man ikke kan forsørge sig selv.
Så ændringerne bliver ikke særlig store i realiteten. Men det ved regeringen ikke endnu.
jah ar aldrig være elt af få en FP og det er sådan set også helt ok efter min mening.skal jo ikke være let så alle barek an få og så måske nogen der ikke burte få FP fik den.

Citat:
eg ville ikke være særlig nervøs, hvis jeg var mellem 18 og fyrre år.
tja ærligt overvejer jeg kraftigt at kaste håndklæde i ringe og søge min FP inden et kommende valg.PGA frygt at det vil blive enu svære at få FP ligemget hvem nu end har magten
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 16:19   #20
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
Sandheden er, at sådan er det allerede. Man får kun førtidspension, når det er helt åbenbart, man ikke kan forsørge sig selv.
Så ændringerne bliver ikke særlig store i realiteten. Men det ved regeringen ikke endnu.
Problemet ligger jo så bare i at hvad der er helt åbenbart for nogen måske ikke er helt så åbenbart for andre...
Vi kender jo alle måden kommunerne arbejder på... de sætter tal på det åbenbare... og skal der spares 2 milliarder på pension og fleksjob så kan man jo selv regne ud at ret mange ryger udenfor betegnelsen... helt åbenbart...

Så jeg ville ønske jeg kunne dele din optimisme men prøv lige selv at regne ud hvor mange pensionister der går på 2 milliarder kroner hvis de hver får ca 140.000 kr efter skat...det er over 14000 pensionister...
nu ved jeg godt det var ikke kun pensionister der blev sparet væk... men man må vel formode at det system der så skal afløse pensionen også koster kassen og går fra besparelsen...
Det bliver altså barskt for rigtig alvor.... hvis den går igennem....

.....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg har en plan... phhmw Alt det andet 3 13-03-2013 16:56
plan før sygedagpenge stop MTVRV1 Alt det andet 26 26-10-2009 09:24
Job-plan Chanel Spørgsmål ang fleksjob 1 03-12-2008 02:21
Mit møde med Plan & Handling DaisyBoo Hvordan forløb det da du søgte fleks? 3 14-08-2008 13:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension