K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2013, 23:26   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er ikke så meget det at vi er to, planen er at skabe mere sympati når man har et barn med
Jeg tror mere det handler om, at være godt skåret for tungebåndet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2013, 17:29   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det hjælper desværre ikke her, for der er ikke lagt op til man sådan kan ''holde foredrag'' - hundehold er bare et punkt på dagsordenen, blandt andre, og så stemmer man ellers derud af. Helt stift

Når det så er sagt, så er der efterhånden en del der har hunde her - min overbo har hund og har haft det i flere år (en lille bitte en), og ungernes ven har hund....og en masse andre, men jeg har bare ikke nerver til det, så jeg skal have noget på skrift om tilladelse, før end jeg får hund. Det ville jo være en katastrofe at blive opdaget.

Men jeg tror ikke vi får det igennem, nu er der gået 10 år med at prøve......og 20 år før jeg flyttede ind! Det er de gamle der rotter sig sammen - normalt kommer de aldrig når der er møde, men når der er hundehold på dagsordenen, så kommer de styrtende med rollator, drop og ledsagerordning og danner flertal
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2013, 18:18   #23
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det hjælper desværre ikke her, for der er ikke lagt op til man sådan kan ''holde foredrag'' - hundehold er bare et punkt på dagsordenen, blandt andre, og så stemmer man ellers derud af. Helt stift

Når det så er sagt, så er der efterhånden en del der har hunde her - min overbo har hund og har haft det i flere år (en lille bitte en), og ungernes ven har hund....og en masse andre, men jeg har bare ikke nerver til det, så jeg skal have noget på skrift om tilladelse, før end jeg får hund. Det ville jo være en katastrofe at blive opdaget.

Men jeg tror ikke vi får det igennem, nu er der gået 10 år med at prøve......og 20 år før jeg flyttede ind! Det er de gamle der rotter sig sammen - normalt kommer de aldrig når der er møde, men når der er hundehold på dagsordenen, så kommer de styrtende med rollator, drop og ledsagerordning og danner flertal


Jeg tænker nemlig også at de ældre kommer rendende og så rotter de sig sammen, men advokaten undersøger muligheden for at køre sagen.

Så skal hunden "bare" trænes op til servicehund, det tager ca. 1 ½ år og så skal den op til en public test, godt nok i England, for jeg kan ikke få den prøvet her i landet, men sådan er det, eksaminator vil teste den gratis, grundet alle de problemer der er med det.

Og så søger jeg legater til transport og træning.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2013, 18:48   #24
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Skal lige sige, at som psykisk "ramt" har jeg åbenbart haft det meget svært ved også at rumme dyr, børn og deslige. Jeg kan dog ikke undvære eller leve uden mine børns hund. Dog skal hun til hverdag overmiddag over til sin "far", da jeg er "færdig".

Hvordan skal det virke for dig med en service hund, René? Det kan jeg ikke lige gennemskue.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 25-08-2013 kl. 18:52.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2013, 18:50   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men hvordan får du det kringlet med lægen?? Kører i på at du har problemer med knæene, eller?

Min læge skreg af grin - og jeg må indrømme at jeg også selv fik grineflip, da jeg overhoved ikke har nogen funktionsnedsættelser, og at lægeerklæringen skal påpege, at man har svære handikaps, for at kunne få hunden gennem hos boligforeningen.
Min læge sagde jeg enten skulle være blind, have mistet nogle lemmer, eller have andet handikap, hvor en hund kunne komme ind og ''hjælpe''...
Så han kunne kun hjælpe mig med en socialhund, og skrive en erklæring på det psykiske, men boligforeningen ville kun godtage servicehunden

Hvad skal din servicehund gøre for dig?? Den kan jeg ikke lige gennemskue.

- og hvordan vil du selv træne den, når du ikke må have den??

Og tror du ikke de vil undrer sig over at du SELV træner en hund til at kunne hjælpe dig?? Hvis du kan træne den til det, så kan du vel også selv udføre tingene....eller misforstår jeg konceptet

Sidst redigeret af Ninja; 25-08-2013 kl. 18:53.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2013, 19:02   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er de gamle der rotter sig sammen - normalt kommer de aldrig når der er møde, men når der er hundehold på dagsordenen, så kommer de styrtende med rollator, drop og ledsagerordning og danner flertal
Sådan var det også der hvor jeg boede før, bare med omvendt fortegn.
Hver gang nogen stillede forslag om hunde-forbud, så kunne de fleste troppe op.
For nogle få år siden blev der, for første gang i afdelingens historie, stemt for hunde-forbud.
Men året efter stillede jeg så forslag om hunde-tilladelse, og fik det igennem.

Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Jeg tænker nemlig også at de ældre kommer rendende og så rotter de sig sammen,
Lad være med, at tage sorgerne på forskud, der er meget stor forskel på hvordan de enkelte afdelinger fungerer.

Her hvor jeg bor nu kommer der ikke ret meget over 20 mennesker til afdelingsmøderne, og det er de samme hver gang.
Og det er uanset hvad der er på dagsordenen.

Alligevel blev der vedtaget hunde-forbud ved det sidste møde, men lad os nu se hvor længe det varer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2013, 19:03   #27
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Men har du tænkt over hvad det vil koste.. med hund og det hele er vi sikkert over 50.000 eller sådan noget..

Og hunden skal stadig kunne udføre en hjælpeting som din læge skal skrive at du ikke kan undvære hjælp til...

Det er at kæmpe mod vindmøller, og dyrere end at flytte til et sted hvor hunden vil være velkommen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2013, 19:18   #28
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Men har du tænkt over hvad det vil koste.. med hund og det hele er vi sikkert over 50.000 eller sådan noget..

Og hunden skal stadig kunne udføre en hjælpeting som din læge skal skrive at du ikke kan undvære hjælp til...

Det er at kæmpe mod vindmøller, og dyrere end at flytte til et sted hvor hunden vil være velkommen.

Hvad er det dyre i det her spil?

Hunden har jeg fået gennem en kennel som gerne vil støtte mig, desuden er hundens nytteopgave at give tryghed, både i hjemmet og i det offentlige rum.

Et lille udsnit om loven:


§ 127. Uanset bestemmelserne i husordenen for almene boliger har personer med fysisk funktionsnedsættelse eller blinde og svagtseende personer, der er afhængige af et servicedyr, altid ret til at holde et sådant.

Stk. 2. Ved servicedyr forstås fører- og servicehunde, som er specielt trænet til at udføre en eller flere nytteopgaver for de personer, der er nævnt i stk. 1.

(Servicedyr)


§ 1

I bekendtgørelse nr. 1307 af 15. december 2009 om drift af almene boliger m.v., som ændret ved bekendtgørelse nr. 506 af 10. maj 2010, bekendtgørelse nr. 1238 af 5. november 2010 og bekendtgørelse nr. 20 af 16. januar 2012, foretages følgende ændring:

1. I § 127, stk. 1, ændres »fysisk« til: »vedvarende fysisk eller psykisk«.



Og det kan stadig ikke passe at psykisk syge skal kæmpe sådan for sine rettigheder.

Nytteopgaven må være at give tryghed samt at huske mig på mine piller.

Længere er den vel ikke?

Og ja det er nemmere at flytte, men jeg er lige flyttet ind pr. 1 maj
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2013, 20:05   #29
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tror ikke du får den godkendt som servicehund på det..

Tryghed er defineret som en socialhunds opgave.. og det at huske piller kan klares ved at have en pilleæske med alarm.
Og socialhunde er ikke undtaget husordenen.

Det skal være en praktisk nytteopgave som at hjælpe strømper på eller sådan noget.

Har du undersøgt prisen for dyrepension og træning i halvandet år ?

"Ændringerne går bl.a. ud på ligestilling
Med ændringerne indføres der en ligestilling mellem fysisk og psykisk handicappede med hensyn til retten til at holde servicehund, selvom hunde ikke er tilladt efter husordenen. Både for fysisk og psykisk handicappede vil det være et krav, at der er tale om en vedvarende funktionsnedsættelse, og at den pågældende er afhængig af et servicedyr.

Ingen mulighed for servicedyr af sociale årsager
Kravet om, at dyret skal være specielt trænet til at udføre en eller flere nytteopgaver for den handicappede, opretholdes uændret. En hund, der alene har sociale funktioner, vil således ikke kunne anskaffes i strid med husordenen. "
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 25-08-2013 kl. 20:07.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2013, 20:13   #30
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Tror ikke du får den godkendt som servicehund på det..

Tryghed er defineret som en socialhunds opgave.. og det at huske piller kan klares ved at have en pilleæske med alarm.
Og socialhunde er ikke undtaget husordenen.

Det skal være en praktisk nytteopgave som at hjælpe strømper på eller sådan noget.

Har du undersøgt prisen for dyrepension og træning i halvandet år ?

"Ændringerne går bl.a. ud på ligestilling
Med ændringerne indføres der en ligestilling mellem fysisk og psykisk handicappede med hensyn til retten til at holde servicehund, selvom hunde ikke er tilladt efter husordenen. Både for fysisk og psykisk handicappede vil det være et krav, at der er tale om en vedvarende funktionsnedsættelse, og at den pågældende er afhængig af et servicedyr.

Ingen mulighed for servicedyr af sociale årsager
Kravet om, at dyret skal være specielt trænet til at udføre en eller flere nytteopgaver for den handicappede, opretholdes uændret. En hund, der alene har sociale funktioner, vil således ikke kunne anskaffes i strid med husordenen. "


Men så må der laves om på de regler, hvor står det i loven at hundens nytteopgave ikke kan være at skabe tryghed?

Hvor står der at den SKAL hjælpe med ting som strømper og lign.??? INGEN STEDER.

Så længe den har uddannelsen servicehund, så må den gerne være hos mig, ja det mener jeg og advokaten gør da også.

Hvorfor skulle loven ellers laves om? Til hvilken fordel?

Der står ikke engang i loven hvilke krav der er til uddannelsen "servicehund"!?

Hunden skal ikke på pension, det ville da være synd for hunden....

Jeg drøfter det i morgen med advokaten og så tager vi den derfra.

Jeg skal nok skrive hvad udfaldet bliver.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykisk syge i ingenmandsland buster Politik og Samfund 2 01-08-2011 23:20
Man hader psykisk syge logikeren Politik og Samfund 7 15-05-2011 17:23
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Psykisk syge får ret til behandling Pyt Dit og Dat 6 15-10-2008 13:13
Armbånd til psykisk syge LUM Politik og Samfund 4 02-10-2008 09:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension