K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2013, 06:50   #1
sylle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Indlæg: 30
Styrke: 12
sylle er ny på vejen
Indsendt 2012. Afslag, anke, nye regler?

Min sag blev behandlet igår, og venter så på svar om hvad de har vedtaget. I nat kom jeg til at tænke på, at hvis de giver mig afslag og jeg så anker den, så skal den vel stadig vurderes på ny efter gamle regler, eller hvordan?

Den blev indsendt 20 dec. og som §17 på det foreliggende grundlag.
sylle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2013, 08:20   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sylle Se meddelelser
Min sag blev behandlet igår, og venter så på svar om hvad de har vedtaget. I nat kom jeg til at tænke på, at hvis de giver mig afslag og jeg så anker den, så skal den vel stadig vurderes på ny efter gamle regler, eller hvordan?

Den blev indsendt 20 dec. og som §17 på det foreliggende grundlag.
Ja, ved anke skal sagen stadig behandles efter de gamle regler, som var gældende på ansøgningstidspunktet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2013, 09:44   #3
sylle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Indlæg: 30
Styrke: 12
sylle er ny på vejen
Ok super og mange tak
sylle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2013, 11:40   #4
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sylle Se meddelelser
Ok super og mange tak

Jeg fik afslag nr 2 og sagen er nu overgået til BAN.. Og så er det de nye regler.... som jeg har forstået det... så øv for mig og held og lykke til dig...
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2013, 16:48   #5
sylle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Indlæg: 30
Styrke: 12
sylle er ny på vejen
Hvad betyder BAN?
Afslag nr 2, betyder det at da du ankede blev den også afvist?
Jeg håber selvfølgelig min går igennem, men jeg kan også lige så godt forberede mig på de afviser den. Min sb sagde hun ik mente der kunne blive noget, kun at de evt ville ha endnu en arbejdsprøvning. Den jeg var til i sep. viste jeg kunne arbejde ca 1 time hveranden dag med pauser..
Men nogen siger det er sværere at få fp i nogle kommuner end andre. Det ved jeg ikke om passer??
sylle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2013, 17:04   #6
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
BAN er Beskæftigelsesankenævnet.
Der ryger alle klagesagerne hen når kommunen har genbehandlet sagen, og som oftest fastholdt deres afslag på sagen.
Og der er kilometerlang ventetid i BAN rundt om i landet - desværre.
BAN er under den instans som før gik under betegnelsen Statsamtet - hvis det leder dig på sporet.

Hilsen
Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2013, 18:52   #7
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af sylle Se meddelelser
Hvad betyder BAN?
Afslag nr 2, betyder det at da du ankede blev den også afvist?
Jeg håber selvfølgelig min går igennem, men jeg kan også lige så godt forberede mig på de afviser den. Min sb sagde hun ik mente der kunne blive noget, kun at de evt ville ha endnu en arbejdsprøvning. Den jeg var til i sep. viste jeg kunne arbejde ca 1 time hveranden dag med pauser..
Men nogen siger det er sværere at få fp i nogle kommuner end andre. Det ved jeg ikke om passer??
Hejsa.. Ja den blev også afvist 2 gang.... Samme begrundelse.... Men derfor kan din jo sagtens gå igennem.... Læs selv herinde.. Det er heldigvis lykkes for nogle..smiler

Mine 2 arbejdsprøvninger var åbenbart ikke nok... Men nogen har fået det uden arbejdsprøvninger... Så hold ud og tro på det bedste

Kærligst herfra
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2013, 19:31   #8
sylle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Indlæg: 30
Styrke: 12
sylle er ny på vejen
Ok og tusind tak for gode og altid brugbare svar samt opbakning
sylle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2013, 21:35   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fib Se meddelelser
Hejsa.. Ja den blev også afvist 2 gang.... Samme begrundelse.... Men derfor kan din jo sagtens gå igennem.... Læs selv herinde.. Det er heldigvis lykkes for nogle..smiler

Mine 2 arbejdsprøvninger var åbenbart ikke nok... Men nogen har fået det uden arbejdsprøvninger... Så hold ud og tro på det bedste

Kærligst herfra
du skal huske at din lægefaglige dokumentation skal ligge helt op ad hvad en arbejdsprøving viser.
men har du søgt en §17 2 gange eller er du indstillet via en §18
en stor forskel.

men dem som har fået uden en arbejdsprøving er fordi det rent lægefagligt er vurderet man kan tage varig skade. så det er faktisk få og er som regel også §18 sager.

du skal huske at nu er under de nye regler og som udgangspunkt kan man ikke få en pension før man har været i et ressourceforløb på mindst et år

for at få tildelt ressourceforløb, kan i mange tilfælde faktisk betyde at man er så syg at man sikkert havde fået en pension før 1 januar 2013
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på fp. Anke hvordan? sylle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 08-02-2013 12:10
HJÆLP til anke af § 100 afslag søsser98 Alt det andet 4 07-07-2012 20:20
Afslag på ftp :(( anke! Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 09-10-2010 21:46
Afslag, anke + ny paragraf? Mariepigen Hjælpemidler til handicappede 24 31-03-2010 15:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension