K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2016, 22:16   #1
Huldren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Huldren er ny på vejen
Ingen Ydelsessag

Godaften, jeg er ny her på K10, og håber jeg skriver i den rigtige kategori. Jeg er i oktober '15 blevet indstillet af egen læge til førtidspension p.g.a. arvelig sygdom. Jeg har haft 3 eller 4 sagsbehandlere siden, og der er sådan set ikke sket noget endnu. Sidste møde var med sagsbehandler og job konsulent, og sluttede med at job konsulenten ville undersøge, om jeg kunne få oversættelsesarbejde hjemme i et par timer om ugen.

Jeg spurgte, om jeg kunne få nogen ydelse under forløbet, til hvilket sagsbehandleren svarede, at dette ville blive undersøgt og man ville ringe til mig næste dag. Jeg ringede selv, da jeg ikke hørte videre, og fik følgende svar. Jeg kan ikke få ledighedsydelse, da jeg ikke er visiteret til flexjob. Jeg spurgte så, om jeg er i et ressource- eller jobafklaringsforløb og fik at vide, at jeg ikke er, og at min sag er en "Ingen Ydelsessag".

Siden har jeg i den sidste måned forsøgt at Google mig frem til denne status, så jeg kan finde flere informationer, men uden held. Er der nogen, som har erfaring med dette, som kan hjælpe mig lidt på vej? På forhånd tak.
Huldren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2016, 23:05   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldren Se meddelelser
Jeg er i oktober '15 blevet indstillet af egen læge til førtidspension
En læge kan ikke indsille til pension, og har din læge sagt at vedkommende har gjort det, skal du skynde dig og finde en ordentlig læge der kender sine egne grænser i forhold til lovgivningen.

Hvilken ydelse får du nu, eller hvad er den sidste ydelse/løn du har modtaget ?

Er der en patientforening for din arvelige sygdom, så kan de måske vejlede dig så kommunen ikke render om hjørner med dig.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 01:04   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du ingen ydelse får fra kommunen...så må det være pga ægtefælles indtjening.…altså gensidig forsørgerpligt...kan dette passe?

Det forløb du skal i...er det for at blive afklaret eller hvorfor skal du i det..

Det er rigtigt at ens læge ikke kan indstille til førtidspension....ja eller for den sags skyld nogen anden ydelse...

Det er udelukkende kommunens sagsbehandlere/rehabiliteringsteam der kan indstille dig til en førtidspension...eller fleksjob...eller ressourceforløb..

Dette gør de først når det er dokumenteret at du er varigt syg og at der ingen behandlingsmuligheder er...og at din arbejdsevne er blevet afprøvet..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 13:43   #4
Huldren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Huldren er ny på vejen
Ingen Ydelsessag

Mange tak for hurtige svar KageØre og Webmaster. Jeg har nok formuleret mig forkert, idet min læge sendte ansøgning om Førtidspension til kommunen og ikke "indstillede mig". Jeg får ingen ydelser af nogen art, bortset fra boligstøtte. Har forsørget mine børn og migselv i 5-6 år af opsparing/hussalgsbeløb. Min sygdom har taget rigtigt fat i de seneste 8 år, og jeg har ikke kunne arbejde. Jeg er alenemor, og har ikke søgt hjælp før.

Der er ikke lavet nogle tiltag fra kommunens side mht. arbejdsprøvning, der er kun indhentet oplysninger fra egen læge (LÆ142). Jeg går ud fra at forløbet, jeg er i, er et afklaringsforløb. Er det et almindeligt kendt begreb at ens sag er en Ingen Ydelsessag? Jeg har ikke kunne finde info om dette nogen steder.

Som I nok kan se, er dette helt nyt for mig, og jeg forsøger at sætte mig ind i alting. Jeg har haft diverse midlertidige sagsbehandlere siden okt. 2015, men alting lader til at gå ret langsomt. Fik at vide ved sidste møde i juli, at jeg nok skulle lave en ny formular LÆ265 sammen med egen læge, da den forrige nok var for gammel. Den er fra 7. juni i år.

Tak igen for hjælp. KageØre, der findes en forening for min sjældne sygdom, som jeg netop er blevet medlem af. Vil søge hjælp der.

Sidst redigeret af Huldren; 06-09-2016 kl. 13:44. Årsag: Forkert navn rettet.
Huldren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 14:02   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Normalt kan ens læge ikke søge pension for en. Hvordan foregik det?

Stod der højt og tydelig ansøgning om pension efter paragraf 17 eller skrev lægen det i en lægeerklæring hvor der blev udtrykt at han ikke ser andre muligheder end pension for dig

Det lyder nemlig lidt underligt, hvis det har været en ansøgning at du ikke har fået en brev om fra hvilken dag de påbegyndte sagsbehandlingen og så skulle du få et afgørelse indenfor tre måneder.

Det første du skal gøre er at bede jobcenteret om agtindsigt, så du kan læse alle de papirer igennem der ligger i din sag
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 06-09-2016 kl. 14:04.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 15:38   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er ganske alm at de borgere som ikke får nogle ydelser på kommunen står som "Ingen Ydelsessag"

Det betyder bare at din sag forgår uden at du får nogen ydelse...

Jamen de skal afklare dig for at kunne finde ud af hvad der skal ske i din sag...

Noget kunne tyde på (dog uden at være 100 % sikker) at de forbereder et møde i rehabiliteringsteamet...siden de snakker om at du skal have lavet en LÆ265

Hvis de påtænker at din sag skal for et rehabteam....ja så er det fordi de enten tænker i retning af ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension...

Men før sagen kan for et rehabteam...så skal du have været afprøvet og der skal ligge nok lægelig dokumentation..for at det er varigt og uden behandlingsmuligheder..

Inden et rehabmøde skal der være lavet en rehabiliteringsplan i samarbejde med din sagsbehandler...

Det din læge sikkert har gjort er at anbefale en førtidspension...dette gøres som regel via en LÆ165 som lægen kan indsende på egen hånd...uden at kommunen har bedt om den...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 16:29   #7
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Hvad lever du af?

Kommunerne er ikke glade for at skulle af med penge, så du risikerer at det kan trække ud, når du er uden ydelse.

Du søger selv kontanthjælp, hvis du ikke får sygedagpenge eller lign.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 18:20   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldren Se meddelelser
Jeg har nok formuleret mig forkert, idet min læge sendte ansøgning om Førtidspension til kommunen og ikke "indstillede mig".
En læge kan heller ikke sende en ansøgning om førtidspension.

Lægen kan som absolut max "prikke" en kommune på skulderen og sige at lægen vurderer at der er er tale om en person som bør undersøges i forhold til pension.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 21:33   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Hvad lever du af?
Dette er der blevet svaret på:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldren Se meddelelser
Jeg får ingen ydelser af nogen art, bortset fra boligstøtte. Har forsørget mine børn og migselv i 5-6 år af opsparing/hussalgsbeløb.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 09:24   #10
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Men i fremtiden

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Dette er der blevet svaret på:
Ja , men.... Hvad skal du leve af når de penge er opbrugt, og hvornår når du bunden af pengekassen, og hvad så, det er problem nr 1

Problem nr 2 er , at få rejst og igangsat den pensionssag, der må du selv holde fast i kommunen.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension