K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2007, 16:00   #11
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Spørgsmål til socialformidler.

Jeg har i dag kontaktet min sagsbehandler selv om jeg har en aftale med min bisidder om at jeg undlader kontakt. Men jeg er så langt ude i tovene psykisk af dette pres, at indlæggelse på psyk er nær, så i forsøget på at skaffe mig tankemæssigt ro ville jeg lige vide hvor langt kommunen var kommet i deres overvejelser. Jeg fik lavet en speciallægeerklæring fra psykiater 7. februar som så førte frem til en opfølgningssamtale med sagabehandler 31/3. Denne speciallægeerklæring mente kommunen ikke kunne række til "at alle behandlingsmuligheder var udtømte" uanset hvad der stod. Et afklaringsforløb blev "afværget" og i stedet ville man gerne have en generel helbredserklæring fra egen læge. Denne er udført og min læge glemte desværre at give mig en kopi. Men jeg har så i samråd med min bisidder anmodet om opdaterede sagsakter 25/6. Disse er endnu ikke modtaget, så vi kan se på skrift hvad der står til trods for at sagsbehandler lovede dem inden sidste uges udgang!!
Under samtalen i dag, fik jeg ingen løfter om noget som helst, men fik dog alligevel oplyst at kommunen ville indstille mig til pension når ressourceprofilen var opdateret. Adspurgt om tidsfrist på dette var svaret undvigende og ukonkret! Det eneste jeg lovmæssigt kunne få at vide var at behandlingstiden NÅR pensionssagen var indledt var 3 måneder. Men at opdatere en ressourceprofil var noget der blev gjort når ressourcerne var til det og jeg måtte da vide at kommunerne havde begrænsede ressourcer. Så blev jeg ærligt talt meget sarkastisk og sagde at jeg var faktisk bedøvende ligeglad med deres begrænsede ressourcer, som jeg kun fandt at de opfandt for at slippe for at få fingeren ud af anus. Jeg opfatter det som en stor lang forhaling af min sag så de selv kan beholde deres statsrefusion. Jeg fandt det urimeligt med dette ukonkrete tidssperktiv, når jeg faktisk balancerede på kanten af en indlæggelse! Jeg fik ikke mere ud af det end at jeg blev lovet at hun ville sende sagsakter i denne uge. Mit forslag om at hun skulle gøre det lige efter vores samtale blev ikke modtaget positivt.
Så langt og så godt. Nu ved jeg da HVAD kommunen har tænkt sig, men ikke HVORNÅR!!! Det er sgu frustrerende!!! Men jeg venter stadig som jeg har gjort de sidste 2 år!!!!!!:@
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2007, 17:19   #12
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Spørgsmål til socialformidler.

Kære Susanne!

Ak ja, vente, vente, vente! Der er ikke noget som uvished, der kan få én helt ud i tovene!
Men om ikke andet lød det da som positivt, at kommunen vil indstille dig til pension efter en opdatering af din ressourceprofil. Selvom man ikke tror på noget, før man ser det..!!
Ønsker dig held og lykke med det hele!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Et par spørgsmål... Gerbilwoman Alt det andet 8 17-11-2011 00:25
Hej Spørgsmål ?? Messi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 15-11-2011 08:11
Et par spørgsmål til FP Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension