K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2017, 20:38   #1
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Diagnose Psykisk belastningsreaktion F 43.28

Hej!

Er der nogen af jer der ved hvad Diagnosen Psykisk belastningsreaktion F 43.28.
Reelt står for? Og lige så, Kronisk depression F 34.8.
Og er der nogen der har erfaring med hvordan rehabiliteringsteamet forholder sig til disse?
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2017, 21:45   #2
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Jeg kender kun diagnosen fra min erfaring med børn.

Hvor den bruges om en (kæmpe) overreaktion på en situation.

Som følge af, vedkommende ikke kan magte kravene.

Om kommunen anerkender diagnosen, ved jeg ikke.

Jeg ved fra mit arbejde med børn, at vedkommende kan fremstå fuldstændig normal og velfungerende for så at eksplodere med en verbal og udadreagerende adfærd.

Hvis man kender barnet, kender man de udløsende faktorer og kan genkende tegnene på, at vedkommende er presset. Så det kan forebygges eller minimeres.

Vedkommende vokser ikke fra disse situationer med stress belastningsreaktion
men kan lære at takle den bedre ved at sætte ord på. Nu får jeg ondt i maven, og det ved jeg, jeg får, når jeg har brug for en pause.

De børn med belastningsreaktioner, jefg har arbejdet med, har en svær psykisk diagnose
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2017, 15:18   #3
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Hej Fiselback.
Jeg har selv fået diagnosen belastningsreaktion et par gange. Den dækker over at du reagerer voldsomt på et eller andet der sker i dit liv. Den kaldes også "tilpasningsreaktion."

Jeg tænker at rehabiliteringsteamet ser på dit funktionsniveau ift arbejde. Og der vil gentagne tilpasnings/belastningsreaktioner, der nok udspringer af din underliggende kroniske depression, helt sikkert komme i betragtning.

Et simpelt "den diagnose er noget man helt sikkert får fleks/ftp på" eller "den diagnose betyder ikke så meget" er ikke ting man kan udtale sig om, fordi rehab team ser på et helhedsbillede og funktionsevne.



Der er et alenlangt skriv her, hvor man kan læse lidt mere, men det er noget knudret akademisk sprog:
http://www.armoni.dk/sites/default/f...reaktioner.pdf
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2017, 16:05   #4
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Okay! Tak amaranth & fleksjobber.

Håber så Psykiaterens slutteligt konklusion.

“Og tilstanden må nu betegnes som kronisk og undertegnedes kan ikke pege på behanlingstiltag, som på afgørende vis vil kunne bedrer eller stabilisere den psykiske tilstand eller funktionsniveauet.
Efter undertegnedes vurdering er tilstanden at betragte som stationær markant nedsat.
Efter undertegnedes vurdering er funktionsniveauet ophørt og nedsat til det ubetydelige i et hver erhverv.”

Kan få div, Team’s til at udvise bare en smule humanisme.🙈
Men må sq indrømme, bliver ikke overrasket mere.🤯
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension