K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2011, 23:44   #1
Klaus K
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
Klaus K er ny på vejen
Question Afslag på Fleksjob...

Hej alle...

Dejlig side - har virkelig hjulpet mig meget. Nu er det ikke mig, der er syg og bliver trynet af systemet, men derimod min far...

Han har fibromyalgi - og vi har kæmpet længe, for at få den hjælp, som han vel egentlig har ret til.

Jeg vil ikke kede jer med hele den lange historie - men derimod be om hjælp.

Min far har nemlig søgt førtidspension selv efter § 17. Han har som sagt fibromyalgi - og efter tre virksomhedpraktikker, bliver han sendt til psykiater, som mener, at han har en angstlidelse også.

Der kommer et foreløbigt afslag - begrundet i at han ikke har prøvet fleksjob.

Vi var så til 7A-møde med Jobcentret - som ikke vil sende ham i fleksjob, fordi han kan behandles for angstlidelsen (han går igang til april).

Så min far er for syg til revalidering - for rask til førtidspension - og for syg til fleksjob.

Så nu er det kontanthjælp - som han jo så ikke kan få grundet at han er gift med min mor, der tjener alt alt alt alt for "mange" penge.

Jeg henviste selvfølgelig til retssikkerhedsloven § 7a - og Helsingør-dommen - principal-afgørelser fra Ankestyrrelsen - men de var fuldstændig kolde i R.... - og vi var velkomne til at klage - og de sagde, at de regler gjaldt ikke, fordi der stadig er behandlingsmuligheder - og at retssagen fra Helsingør intet var værd - for det er en ny individuel sag hver gang.

Selv sagt, skal vi jo igang med at klage og anke osv. - men jeg mangler noget hjælp.

Hvordan kan man nægte fleksjob, fordi han skal i behandling for angst - når hans primære lidelse er fibromyalgi.

Hvilke love osv. kan jeg bruge i klagerne osv...

Og er der nogen, der ved om det er lovligt?

Håber I kan forstå, hvad jeg leder efter - ellers skriv gerne, så prøver jeg at svare...

På forhånd tak...
Klaus K er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 23:54   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
må desværre give kommunen ret
så længe der er behandlingsmuligheder om de er fysiske eller psykiske
så kan du ikke bruge den dom til noget
for at få flex eller pension skal alle behandlingsmuligheder være udtømte
sidder selv i samme situation uden indtægt
ingen behandlingsmuligheder på mit fysiske, men er ikke afsluttet på mit psykiske

så der er ikke meget andet at gøre og vente på den sidste behandling for hans angst

desværre er loven sådan og har fået brev fra beskæftigelsesankenævnet
kommunen fik ret i sygedagpenge stop
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 00:10   #3
Klaus K
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
Klaus K er ny på vejen
Det er sgu skidt... Men ved du hvilke paragraffer, der siger det...?
Klaus K er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 00:15   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til.....

Kære Klaus K.

Om MTVRV ! har ret kan jeg pt ikke bedømme, men bliv her på DIN tråd.

Læs http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Har du søgt aktindsigt i ALT fra ALLE?

Hilsen Peter

Lukker ned nu da sengen kalder men bliv her fremover
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 00:24   #5
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Tungen lige i munden og FOKUS

Hej Klaus K

her er lidt ammunition at starte med, hvis der er slynget tvang om medicin/træning/andre tiltag i hovedt på jer: http://www.k10.dk/showthread.php?t=16736
Læs og brug!
Spørg ind i tråden hvis du har brug for mere.

Og du har ganske ret, FOKUS på Fibro'en, som er det sagen er startet på og handler om.

Ikke tale om, at I skal lade jer manipulere til fokusforskydning og trækkes rundt ved næsen i deres groteske træk-sagen-ud/kør-dem-trætte-cirkus.
Så ender farmand bare på bistand - eller i hullet uden!

P's link om STOP AF SYGEDAGPENGE er et must at læse fluks - utvetydig holden med jer.

Lidt mere inspiration til stålnakket retorik - det virker, som du kan se
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15074 - læs fra indlæg 5.

I skal nok få mere hjælp herinde. Se Sociale Grupper øverst på siden - mener der er en Fibro-gruppe.

Dejligt far har dig.

Sidst redigeret af L.S.; 17-02-2011 kl. 00:39.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 00:32   #6
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Klaus K Se meddelelser
Hej alle...

men de var fuldstændig kolde i R.... - og vi var velkomne til at klage - og de sagde, at de regler gjaldt ikke, fordi der stadig er behandlingsmuligheder
Selv sagt, skal vi jo igang med at klage og anke osv. - men jeg mangler noget hjælp.

Hvordan kan man nægte fleksjob, fordi han skal i behandling for angst - når hans primære lidelse er fibromyalgi.

Hvilke love osv. kan jeg bruge i klagerne osv...

Og er der nogen, der ved om det er lovligt?

Den problemstilling skal vi have klargjort under alle omstændigheder - for hver eneste skæv tånegl der efterfølgende dukker op, kan jo ellers i princippet gøre behandlingsmulighederne EVIGT U-udtømmelige!

Er også på vej i dynen, men vi må i morgen (eller nattefolket?? - de er her også Klaus) lede efter en klargøring af, PRÆCIS HVAD der skal være udtømte behandlingsmuligheder for - den skal sgu da findes et sted.

Og ellers skal den på listen over lovforslag vi skal have ind til rød blok.


Og husk at få DOKUMENTATION på deres tåbelige udsagn - kun sådan kan vi skyde dem ned.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13045

Sidst redigeret af L.S.; 17-02-2011 kl. 00:42.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 00:33   #7
Klaus K
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
Klaus K er ny på vejen
Hej Peter...

Ja vi har søgt Aktindsigt - og tror vi har været hele vejen rundt Men der var ikke så meget at komme efter, fordi vi stort set havde det hele.

Men er der noget specielt du tænker på?

I det hele taget har jeg bare hjulpet min far fra ende til anden med den her sag - som gik rigtig fint hele vejen.

Tre virksomhedspraktikker osv osv - for så til sidst, at hans sagsbehandler ringede og sagde til ham, at han ville blive indstillet til førtidspension, efter §18.

Han skulle bare lige til et enkelt møde, for at opdaterer ressourceprofilen.

Her stødte han så ind i Brian Nielsen - han var vikaransat i Jobcentret - og sjovt nok samtidig projektchef i Ressourcekonsulenterne - et firma der jo lever af at spare kommunerne for penge.

Han hænger sig gevaldigt i en erklæring fra en speciallæge/psykiater, der skriver at den primære årsag til at min far ikke kan arbejde er fibromyalgien - og at han sekundært har en angstlidelse, som muligvis kan behandles medikamentelt eller kognitivt.

Det vender Brian Nielsen til, at min far ikke kan tåle noget - hverken at gå uden for en dør, eller få besøg at sit barnebarn (min søn).

Min far bliver så ikke indstillet - og står nu i denne suppedas - hvor han skal behandles for angst - som han i øvrigt ikke selv føler han lider af længere...

Derfor skal min far så leve for 0 kr gennem hele behandlingen...

Under alle omstændigheder - så vil jeg bare gerne se den eller de paragraffer, der sort på hvidt sender folk i dette hul.
Klaus K er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 00:42   #8
Klaus K
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
Klaus K er ny på vejen
Vildt, at der allerede er kommet så mange svar her...

Det er dejligt - og jeg giver LS helt ret - som jeg også skrev til Peter, så vil jeg bare gerne se den eller de paragraffer, der gør det her lovligt.

Umiddelbart tror jeg, at svaret vel skal findes i mellem tre lovgivninger - nemlig sygedagpenge, førtidspension og fleksjob.

Meningen med den nye førtidspensionslov i 2003, var vel ikke, at kommunerne kunne parkerer folk i et hul mellem de tre dele - og så bare finde nye ting, der gang på gang skal eller kan behandles.

Nu så de fleste af jer vel Kontant tirsdag aften - og der var jo også et hul - men det er for nemt for kommunen at skyde ned - og for nemt for Støjberg.

Men, hvis der findes sådan et hul længere nede, som det min far er faldet i - så skal der gøres noget.

Og det kunne jo være, at jeg kunne bruge min journalistuddannelse og pressekort til det...
Klaus K er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 00:46   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Klaus K Se meddelelser

Men, hvis der findes sådan et hul længere nede, som det min far er faldet i - så skal der gøres noget.

Og det kunne jo være, at jeg kunne bruge min journalistuddannelse og pressekort til det...
ohhh, my friend, you are MOST welcome

De andre journalister der har snuset rundt herinde har primært ledt efter ofre til forsider - vi mangler en der stå på denne her side af stregen!

to be continued....
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 00:54   #10
Klaus K
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
Klaus K er ny på vejen
Det her drejer sig jo ikke om at lave forsider - men om at ændre det system, som alle jo er oppe imod.

Det har undret mig, at man i det hele taget har systemet - når den overordnede agenda er, at få folk ned i et så billigt hul som muligt, så kommunen slipper for at betale.

Hvorfor så bruge så mange penge på at få folk derned - man kunne jo bare sige det til første møde - og så spare en masse penge...

Det kan også undre mig, at det er kommunerne, der skal betale - det her er vel et samfundsproblem - eller rettere et synspunkt, som vi har her i samfundet, at vi alle vil hjælpe dem der ikke kan klare sig selv.

Under alle omstændigheder - så hjælper forsider ikke, der skal mere til - der skal ske noget lovsmæssigt - men så ender vi jo nok alligevel med forsiderne

Men lad os finde frem til de paragraffer - så jeg i første omgang kan hjælpe min far, forhåbentlig, og så vi sort på hvidt kan se, om der er et hul, som vi kan gå videre med...

Sidst redigeret af Klaus K; 17-02-2011 kl. 01:00.
Klaus K er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på fleksjob m.m. YRMB Alt det andet 30 11-01-2011 22:40
Afslag på fleksjob fra ankestyrelsen, hva gør jeg? metropol Spørgsmål ang fleksjob 22 16-04-2010 17:51
Fleksjob afslag jfm Spørgsmål ang fleksjob 2 15-02-2010 08:40
Afslag på fleksjob og hvad nu jfm Spørgsmål ang fleksjob 9 21-01-2010 16:05
Afslag på fleksjob dino Spørgsmål ang fleksjob 5 25-04-2008 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension