K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2013, 14:24   #1
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Klage over FP sager før 1/1 behandles efter reglerne efter 1/1

Jeg sakser lige fra fjæs- gruppen: privatraadgiver.com Link: https://www.facebook.com/privatraadgiver

Det er nemlig rigtig gode nyheder for nogle *ss*

Citat:
DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL

Som en del af jer ved, så har vi skrevet en del klager der omhandler at Kommunerne IKKE ville behandle førtidspensioner på det rigtige lovgrundlag i forhold til de sager der var søgt inden nytår.

Vi har i dag fået brev fra Ankestyrelsen om at vores klager nu antages som en principsag ved styrelsen, hvor de vil vurdere lovligheden i de beslutninger der er truffet i kommunerne på det område!
Det er en super god nyhed, for hvis de giver os medhold i sagen vil det betyde at der er rigtigt mange sager ude i kommunerne som vil være ugyldige og skal starte forfra.

Derudover har vi idag fået besked på at Statsforvaltning Sjælland indleder en tilsyns-sag mod Stevns Kommune på baggrund af en klage/henvendelse fra os.
Årsagen er her at vi her fremsendt skriftlig dokumentation på at Stevns Kommune IKKE tilbyder at borgere der skal have afgjort en pensions sag på det foreliggende grundlag, et møde med pensions-udvalget.
ALLE skal tilbydes dette uanset hvilken paragraf sagen behandles efter.
Hvis vi får ret her, så er der så også en del sager i Stevns Kommune som skal kulegraves igen, for så er deres afgørelser OGSÅ ugyldige.

Så som i kan se, så gør vores arbejde i enkelt-sager, faktisk det at det meget bredt kan komme mange mennesker til gode.

Det er rigtigt gode nyheder!

DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL
Håber nogen vil smile lidt
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2013, 15:15   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Underligt at de kan skrive "hvis de giver os medhold"

De kan vel ikke andet...ho ho...ihvertfald ikke hvis de skal følge det der hele tiden er blevet sagt...

Så det er en mere end tydelig sag hvis ankestyrelsen IKKE giver medhold i det....for så er hele l*rtet korrupt....

Men lur mig om ikke der er en eller anden der ringer til dem og får dem til at gøre som de gjorde med det at man ikke måtte afslå feks hjemmehjælp på grund af økonomien i kommunekassen....

Dette lavede de bare om og vupti nu kan kommunerne bare afslå og sige at kommunen ikke har råd til det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 06:15   #3
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Jeg kan så fortælle at både Vejle kommune og BAN har praktiseret den nye lovgivning i en stor del af 2012, i en sag har AST afvist at gå ind med begrundelsen "din sag er for komplex"
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 17:57   #4
thyradanebod
Elsker at være her på K10
 
thyradanebods avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 96
Styrke: 14
thyradanebod er ny på vejen
Jeg fik afslag på ansøgning om føp efter gl. ordning, også uden at have haft mulighed for at tale med pensionsudvalget inden afgørelsen. Nu anker jeg og gør opmærksom på det også sammen med alle de andre sagsbehandlingsfejl der er blevet begået.
Tak for tippet
thyradanebod er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 11:55   #5
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Jeg sakser lige fra fjæs- gruppen: privatraadgiver.com Link: https://www.facebook.com/privatraadgiver

Det er nemlig rigtig gode nyheder for nogle *ss*



Håber nogen vil smile lidt


Ja gid jeg kunne smile, jeg har fået afslag hele vejen igennem, alle her troede den gik igennem, men både kommune, BAN og ankestyrelsen afviser/stadfæster.

Så nu har jeg sat en advokat på sagen, hun mener også som mange her at jeg har en god sag

Håber domstolen giver mig medhold.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 20:12   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, vi er mange der hepper på dig og din sag, Rene!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ung mand død efter lykkepiller. Virker de allerede efter 11 dage? Indiansummer Politik og Samfund 35 27-03-2012 20:33
Hvornår overgår en sag til behandling efter reglerne om ftp.? Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 28-02-2012 13:58
Ansøgt efter §17 – sagsbehandlet efter § 20 - afgørelse efter § 17? Mitochondrie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 12-11-2011 01:10
80 sygedagpenge sager behandles om PiaL Politik og Samfund 0 22-03-2011 14:45
Opstramning efter fejl i to ud af tre sager om fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 13-09-2009 06:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension