K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2010, 00:07   #31
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Haha nabokone... de fleste af os behøver vist ikke dyrke SM for at føle smerte..hæhæ..

eller halvvilde sexlege er vist udenfor kategori..

at der så er en del folk man efterhånden har lyst til at give en omgang pisk er jo en anden sag... og det er helt uden for den kategori. det skal såre simpelt kun være smerte og had..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 16:30   #32
Skorpion
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
Skorpion er ny på vejen
Hej Joan2
Jeg står i næsten samme situation som dig med kronisk migræne uden aura, dog har jeg har jeg haft det i 21 år ;-/, er snart færdig med arbejdsprøvning og skal have min sag vurderet mhp fleksjob. Jeg har som dig ml 18-24 migræne dage pr måned, og det er ulideligt. Skadet nakke pga gammel wiphlash fra mv. Har også forsøgt alt uden den store effekt. Jeg er snart mør til at smide håndklædet i ringen (mine børn har kun 1 mor) og selv få dem til at søge min pension, hvilket min mand bakker mig op i.......men der er vi jo i evig kamp, med mindre jeg bliver kasseret til et fleksjob på max 8-10 timer!
Nå, jeg ville blot fortælle dig at du ikke er alene med din migræne. Håber du kender forummet på migræne og hovedpineforeningens hjemmeside, der er der meget hjælp at hente.
Kh Skorpionen
Skorpion er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 17:09   #33
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Altså - SM afgørelsen går på at kommunen ikke kan give afslag på flex grundet man er for dårlig og så samtidig give afslag på pension grundet man er for god- logik for viderekommende !!! Det efterlader jo folk i totalt ingensmandsland.
Vil du ikke lige lave et link til den afgørelse ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 14:18   #34
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 55
Indlæg: 40
Styrke: 15
joan2 er ny på vejen
Hej Skorpion!
Tak for din søde hilsen. Det er enormt hårdt at være så syg af migræne. Det er dejligt at høre at din mand støtter dig, jeg får desværre ikke meget støtte fra min familie der er flere som lider af migræne som selv har deres at kæmpe med og resten har bare nok i sig selv. Jeg har mistet mange venner grundet sygdommen.
Jeg venter på det endelig svar fra kommunen om de vil give mig pension. Jeg er ved at blive sindsyg at vente på svar. Humøret svinger hele tiden og usikkerheden på ens fremtid tror jeg giver flere og stærkere anfald.
Jeg kender godt hovedpine-migræneforeningens hjemmeside.
Jeg har lige købt en migrænecap. Det er en hætte som har køleelementer i. Den tages på hovedet og skulle køle smerterne væk. Jeg ved ikke om det virker, men nu er den lagt på køl også må jeg prøve den ved næste anfald.
Jeg ønsker dig alt mulig lykke og held fremover.
Du er meget velkommen til at skrive til mig hvis du har brug for trøst eller bare har brug for at lufte tankerne. MVH joan.
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 08:02   #35
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 55
Indlæg: 40
Styrke: 15
joan2 er ny på vejen
Så fik jeg endelig læst hele min sag igennem, der er mange sider. Jeg fandt ikke noget afslag på den pension jeg selv søgte via sagsbehandleren i 2009.Der står intet nævnt i sagen om at jeg vil søge pension. Det eneste papir jeg fandt var den samtykkeerklæring jeg underskrev 15/7 2009. Den skulle bruges til behandling af min sag om førtidspension, hvor jeg giver samtykke til at forvaltningen indhenter relevante oplysninger fra hospitaler og læger.
Jeg sendte en klage til kommunen 27/8 2010 over de joboplysninger de havde skrevet i min resourceprofil som jeg mener ikke passer, men jeg har endnu intet hørt fra dem. Og jeg har hellere intet hørt om jeg får pensionen eller ej.
Jeg er så træt af denne sag den har kørt mig helt ned og jeg har ingen energi.
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 08:20   #36
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af joan2 Se meddelelser
Så fik jeg endelig læst hele min sag igennem, der er mange sider. Jeg fandt ikke noget afslag på den pension jeg selv søgte via sagsbehandleren i 2009.Der står intet nævnt i sagen om at jeg vil søge pension. Det eneste papir jeg fandt var den samtykkeerklæring jeg underskrev 15/7 2009. Den skulle bruges til behandling af min sag om førtidspension, hvor jeg giver samtykke til at forvaltningen indhenter relevante oplysninger fra hospitaler og læger.
Jeg sendte en klage til kommunen 27/8 2010 over de joboplysninger de havde skrevet i min resourceprofil som jeg mener ikke passer, men jeg har endnu intet hørt fra dem. Og jeg har hellere intet hørt om jeg får pensionen eller ej.
Jeg er så træt af denne sag den har kørt mig helt ned og jeg har ingen energi.
Jeg kan godt forstå, du er træt og modløs- Men nu skal du ikke give op - jeg føler mig overbevist om, at du har en rigtig god sag. Hvad mener I andre?

Står der på den der samtykkeerklæring du fandt en kopi af, at den er til brug for ansøgning af førtidspension? Du har tidligere fortalt, at du fik brev om, at de nu havde modtaget samtykkeerklæringen en tid efter, du havde underskrevet den. Står der her noget som helst om, at det drejer sig om en samtykkeerklæring til brug for ansøgning om førtidspension?

Jeg prøver at finde ud af. hvordan det bedst bevises, at du mener, du har søgt førtidspension tidligere. Men det er jo svært, hvis der ikke er skriftlige beviser nogen steder. Telefonsamtaler er jo svære at bevise, specielt når de ikke er optaget på bånd.

Jeg prøver at finde ud af, hvordan du bedst griber det her an. Efter min mening skal du ikke i arbejdsprøvning igen - det har jo vist sig at være nytteløst- Sidst du var det havde du en fraværsprocent på 77, hvis jeg husker ret. Hvis flere arbejdsprøvninger er formålsløst, kan man få sin læge til at skrive sådan - og det skal kommunen rette sig efter!



Venlige hilsener

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 11:18   #37
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 55
Indlæg: 40
Styrke: 15
joan2 er ny på vejen
Hej Nabokone!

Den samtykkeerklæring tror jeg kun gav kommunen oplysninger til at hente oplysninger om min sygdom hos egen læge og hospital. Disse oplysninger skulle bruges til behandling af min sag om førtidspension.

Det eneste jeg kan finde i alle mine papir fra kommunen er et almindeligt notat i min journal. Her står der at lægekonsulent Anders Ottar Jensen skønner: DEr er beskrevet hovedpine i en udstrækning som svarer til, at fuktionsevnen er helbredsbetinget nedsat til det ubetydelige. Tilstanden har været sådan i 4år, men det er ikke muligt at fastsætte varigheden. Det har han skrevet den 5/3 2009.
Den 15/4 2009 skrives der i journalen den 15/4 2009:
Overstående d.d drøftet med førtidspensionskonsulent. Giver ikke anledning til at rejse sag om førtidspension-ikke dokumenteret at arbejdsevnen er varigt nedsat til ubetydeligt.
Da der ikke har været foretaget afprøvning, skønnes det nødvendigt at iværksætte en sådan m.h.p vudering af arbejdsevnen. D.d opringning til Joan og informeret herom.

Ikke etord om at det var mig som ringede og rykkede for et svar.
Kommunen prøvede at sende mig i arbejdsprøvning igennem et jobkonsulentfirma, men kommunen havde sendte de forkerte papir til konsulenten og de kunne ikke få fat på min sagsbehandler hverken via email,telefon eller brev.
Sagen gik istå indtil jeg kom i arbejdsprøvning i marts 2010.

Men det afslag per telefon er før jeg selv beder kommunen om at søge pension som først er 15/7 2009. Jeg er total forvirret og har snart svært ved at hitte rundt i min egen sag.

Bare rolig jeg opgiver ikke jeg er bare noget så træt af denne sag skal køres i langdrag selv (bortset fra Anders ottar jensen) om alle siger at jeg ikke kan arbejde og skal havde pension. Men det er vel det komunen håber på at man opgiver sagen, men så nemt slipper de ikke. Jeg og en masse skønne mennesker fra K10 skal nok kæmpe videre og jeg stopper ikke før vi vinder.
Det værste er bare denne lange ventetid hvor intet sker. Jeg vil hellere havde et svar også kaste mig over sagen, der føler jeg at jeg kan gøre noget. Nu sidder man bare og glor ud i luften og man kan intet gøre. Men trods voldsomme migræneanfald så kæmper jeg.
Tusind tak for din og alle andre her på K10 for jeres støtte.
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 15:04   #38
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Hej Joan og velkommen til k10, selvom det er en lidt sen velkomst, jeg har været fraværende et stykke tid, blev lige knaldet i gulvet psykisk (en bivirkning af kommunens sagsbehandling).

Citat:
Det er meget hårdt at få at vide at videnskaben ikke kan gøre noget. Jeg har prøvet al den medicin som findes men intet hjælper. Det har taget hårdt på mig at få den dom, og det hele bliver værre når man skal kæmpe med kommunen som ikke tror på ens sygdom.
Jeg kan fuldt ud følge dig, jeg har haft selv kronisk spændingshovedpine i 18 år, mine smerter går mange gange om ugen over i migræne ligende tilstand, dicideret migræne anfald har jeg kun 1-2 af om måneden, et gennemsnit på 95 timer om ugen (har lige lavet en ny opmåling af timer), altser 13,5 timer med smerter om dagen.

Dertil kommer følgevirkningerne, trætheden efter smerterne, det meget lave funktionsniveau grundet smerter og den konstante træthed, kroppen bliver langsomt i dårligere form pga af inaktiviteten og følgevirkningerne af den den dårlige form er blevet til lidt overvægt, for højt blodtryk og for højt kolesterol, så kommer det psykiske, det sociale, det økonimiske og kommunens sagsbehandling (= ny sygdom, stres).

Jeg fik min diagnose i 2005, jeg tænkte også, det kan ikke være rigtigt at der ikke er noget at gøre, men jeg fik denne besked: du er kronisk syg og du bliver aldrig rask, lær at acceptere det og så prøv at leve med det på bedst mulig måde.

Den har hjulpet mig rigtig meget, det var drønhårdt at skulle accepterer det selv, men det hjalp mig utrolig meget da jeg endelig gjorde det.
Det der er værre er, at få omverdenen til at gøre det samme, det er praktisk talt umuligt, har jeg erfaret.

Der er flere typer af mennesker derude omkring, dem der overhovedet ikke vil prøve at forstå det, dem der acceptere delvist at man er syg og har nogle begrænsninger, men ikke kan forstå hvorfor man ikke kan klare 117 ting, når man alligevel bare går der hjemme og fiser husleje af og så er der menneskerne på k10 som forstår alt.

Men jeg kan høre du har en kampgejst uden lige, hold for guds skyld godt fast i den, så du ikke ender som mig og mange andre, der er sparket så langt ned psykisk ned, at man næsten ikke har kræfter til at bede om hjælp.

Når du kæmper, så kæmper du ikke kun for dig selv, men for alle syge der er i klemme i systemet, jo flere der brokker sig jo bedre.

Sådan lige et enkel spørgsmål, hvor er din læge henne i din sag?, ham/hende skal du sørge for at have med hele vejen.
Hvis ikke fagforeningen kan/vil hjælpe, så har de fleste læger tilknyttet en socialrådgiver, som ikke er i lommen på kommunen.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 16:19   #39
jailbird
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2010
Lokation: Roskilde
Indlæg: 21
Styrke: 15
jailbird er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Nu skal du finde kræfter til at kæmpe din sag i landets værste kommune med hensyn til at håndtere syge borgere korrekt.

.
host host ...tror nu ikke Roskilde kommune er bedre !!!!
jailbird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 10:39   #40
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 55
Indlæg: 40
Styrke: 15
joan2 er ny på vejen
Hej lola44:
Tak for velkomsten.
Mit humør er pt. meget langt nede, dels grundet den enorme lange ventetid på svar fra kommunen og at jeg har mistet endnu en "ven" grundet min sygdom og at jeg skal kæmpe med nogle håndværker som skal lave deres arbejde om. Det tager meget hårdt på kræfterne.

Jeg kan genkende alt det du skrive om din sygdom og det den betyder for ens omgivelser. Jeg føler med alt det du kæmper med.
De venner jeg har haft mente at jeg bare skulle tage en treo og se at komme videre i livet og holde op med at klynke. Det ville jeg da også gerne gøre hvis bare det var så nemt. Mange folk har svært ved at sætte sig ind i hvad det vil sige at havde smerter stort set hele tiden og hvor mange kræfter det tager på en at skulle kæmpe med systemmet.idag har jeg kun en ven som har forståelse for min situation, men det er kun fordi han selv har en vinterdeprision og har 2 børn med sygdomme og han har også måtte kæmpe med sin kommunen for at få den rigtige hjælp til sine børn.

Jeg har idag ikke kontakt med egen læge, hun kan ikke gøre mere for mig. Hun har skrevet i min heldbredsundersøgelse som kommunen bad om at jeg skulle havde førtidspension med det samme. Hun skriver at der ikke er mulighed for at jeg kan vende tilbage til arbejdsmarkedet. Min egen læge har støttet mig i min sag men desværre er det ikke noget kommunen lytter til, desværre.

Men selv om jeg er langt nede vil jeg blive ved med at kæmpe. Jeg er meget stædig og vil ikke finde mig i systemmet. Jeg har klaget til flere politiker og har fået svar fra en men han kan desværre ikke gøre noget ved min sag men hvis han og hans parti bliver stemt ind i folketinget vil han gøre alt for at kæmpe for bedre forhold til de svage. Så denne kamp er ikke kun for min egen skyld den er også til ære for alle i samme situation i fremtiden.

Jeg håber at du har det godt og jeg ønsker det bedste for dig.
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål vedr. pension.... Trunten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 02-11-2011 20:54
Principafgørelser vedr. midlertidig pension Andersine85 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 17-08-2010 10:42
Vedr. extern pension Susanne2412 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-06-2010 21:50
Reva - arbejdsprøvning -vedr pension lunamaria Alt det andet 12 21-12-2008 08:37
Jeg forstår alt vedr. pension Kjersti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 25-11-2008 00:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension