K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-04-2010, 21:12   #1
CasperR23
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2009
Lokation: Syddjurs
Alder: 38
Indlæg: 31
Styrke: 15
CasperR23 er ny på vejen
A kasse

Når man nu er på revalidering. er der så nogen grund til at være i a kasse imens man er under uddannelse?
CasperR23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 21:26   #2
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Ja det er der, for så har du "dagpengeretten" i baghånden hvis du skal få brug for den.

Men det kommer også lidt an på, om det er en uddannelse du kan dimmittere på - det betyder om du kan melde dig ind i a-kasse pba. Er det dét, kan du melde dig ind 14 dages efter endt uddannelse og så være dagpengeberettiget en mdr. efter. MEN DET VILLE JEG SÅ TIL GENGÆLD TJEKKE MED A-KASSEN INDEN JEG VILLE SATSE PÅ DET. For det kommer helt an på HVILKEN uddannelse du er igang med, og så skal du huske at forklare dem at du er under revalidering. Men fidusen ved revalidering er jo at du gerne skulle ende med at komme til at lave noget du kan tåle - og dermed igen stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

UPS det blev langt - men der er så mange "hvis/men"´er... såååå skriv lige igen hvis det er....
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 21:32   #3
CasperR23
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2009
Lokation: Syddjurs
Alder: 38
Indlæg: 31
Styrke: 15
CasperR23 er ny på vejen
jamen det er en vvs installatør/ tekniker. hvad betyder pba? og ja jeg håber på at jeg kommer godt igennem forløbet, jeg er pt i praktik i en virksomhed og det ser ud til at være den rigtige løsning.
CasperR23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 21:38   #4
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Det vil sige at den tager længere end 18 måneder ikk??? Normalt råder jeg folk til at vente til du har været igang en 3 måneders tid, for at være SIKKER på at det er den rigtige uddannelse. SÅ kan du melde dig ud af a-kassen og så melde dig ind når din uddannelse slutter - som det der hedder dimmittend.

Pba betyder På Baggrund Af - undskyld jeg kom med en forkortelse - det var fejt.

Men tjek lige 100% med din a-kasse om du kan optages som dimmettend på den uddannelse du er igang med at tage, og om du kan når du er på revalidering. Jeg kan ikke huske optagelsesreglerne længere. Men jeg tror altså du har den mulighed. At melde dig ud under uddannelse (når du er sikker på at det er den vej du skal og kan holde til) og så melde dig ind igen når den er slut.

MEN TJEK med A-kassen...
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
A-kasse Dancer Alt det andet 29 18-06-2012 16:38
A-kasse Timmy Politik og Samfund 3 29-02-2012 02:08
SDP / ret til DP fra A-kasse? imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-02-2012 16:59
A-kasse Storm67 Spørgsmål ang fleksjob 6 07-11-2011 14:35
A-kasse Bassemanden Alt det andet 12 13-08-2010 11:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension