K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2013, 13:04   #1
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Sagsbehandling

Jeg er fleksjob visiteret, har ikke fået fleksjob, modtager ledighedsydelse.

Er tilknyttet jobcenter - jsv.

Har ingen fast sagsbehandler, ved møder har den pågældende sagsbehandler ikke tid til at høre på mig / besvare spørgsmål. Den hjælp jeg ønsker i form af vejledning i min sag modtager jeg derfor ikke, det eneste jeg bliver mødt af er påbud og krav, trusler om ledighedsydelse bliver stoppet hvis jeg ikke gør det de forlanger.

Laver man en aftale med sagsbehandler, ændrer den næste sagsbehandler aftalen.

Fik at vide jeg i revurdering skulle i praktik, spurgte hvis jeg efter praktik stadig er vuderet til fleksjob, hvad er handleplanen så ? sagsbehandler svarede - så fortsætter du som hidtil det næste år, med selv at søge job, møder i jobcenter jvs til kontakt samtaler hvert 3 mdr.

Gennemførte praktik. Revurdering var at jeg stadig er godkendt til fleksjob.

Blev efter 3 mdr. indkaldt til samtale. Ved samtalen fik jeg at vide, at det jeg havde fået at vide ved sidste møde vedr. handleplan - møder hvert 3 mdr. var ændret, at jeg nu blev henvist til anden aktør, jobsøgningskursus, med vægt på cv. uopfordrede ansøgninger osv. varighed 6 mdr. At det ikke var et tilbud, men krav. Skulle have 3 forsk. aktører at vælge imellem, men det ene var blevet væk, så jeg kunne vælge imellem 2, skulle selv tale med aktør vedr. tilrettelæggelse af forløb.

Fik at vide jeg ikke skulle kontakte sagsbehandler, at centeret flyttede at jeg ville blive kontaktet af jobcenter jvs på den anden adresse, skulle møde op der.

Blev kontaktet vedr. møde, mødte op på den ny adresse.

Sagde jeg havede undersøgt de aktører jeg havde fået tilbudt, som den anden sagsbehandler havde opfordret til, og valgt aktør, men at jeg ikke kunne se de aktører jeg havde fået havde tilbudt, havde et forløb som tager hensyn til mine behov, jeg har hukommelsesbesvær, indprentnings vanskeligheder og skal have meget hjælp.

Inden jeg fik sagt hvilken aktør jeg havde valgt, sagde sagsbehandler at den ene aktør kendte hun, ( det var ikke den jeg ville ha valgt ) der kunne jeg få al den hjælp og støtte jeg havde brug for, og afslutte med praktikforløb.

Jeg sagde at kursusforløb var aftalt med den anden sagsbehandler med fokus på jobsøgning osv. men sagsbehandler var allerede i gang med at taste tilmelding hos den aktør hun havde valgt ind på computer. Dvs. jeg blev frataget valgmulighed.

Jeg havde bedt om referat fra møde, på grund af hukommelsesbesvær.

Modtog referat der var mangelfuldt, i referat er forløb der er sendt til aktør ændret til 8 dages jobsøgningskursus 3 mdr. i praktik gerne i føtex.

Det er jeg utilfreds med, da jeg slet ikke vil få udbytte af 8 dages kursus.

Hvad gør jeg så nu ? Gode råd søges ...

Aner ikke hvad jeg skal gøre i denne situartion ...
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2013, 08:34   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kontakt evt din fagforening?

Alternativt må du klage.

Undersøg evt rettigheder inden, for dokumentation, og husk, SKRIFTLIGHED.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 12:56   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Generelt vil man nok altid få udbytte af et 8 dages kursus, men selvfølgelig størst udbytte, hvis mulighed for at være motiveret. Er forløbet noget, der modarbejder dine, skal du selvfølgelig gøre opmærksom på det. Du skal jo ikke blive mere syg.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 14:23   #4
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Generelt vil man nok altid få udbytte af et 8 dages kursus, men selvfølgelig størst udbytte, hvis mulighed for at være motiveret. Er forløbet noget, der modarbejder dine, skal du selvfølgelig gøre opmærksom på det. Du skal jo ikke blive mere syg.
Jeg er fleksjob visiteret på grund af fysisk sygdom med smerter i muskler, led, hovedpine osv.
Har indprentnings vanskeligheder, hukommelses / erindrings problemer.

Kan kun benytte pc. i sammenlagt 3 timer, så bliver tekst dobbelt, sløret ulæselig, fortsætter jeg får jeg hovedpine.

Viser man på pc. i det program skal du trykke på den og den tast osv. og bagefter siger prøv det, så har jeg allerede glemt hvilke jeg taster jeg skal trykke på.

Hvor mange programmer tror du at jeg som motiveret kan nå at lære på et jobsøgningskursus incl. jobsøgning på 8 dage dvs. ialt 24 timer ?

Ps. Speciallæge siger jeg er normalt begavet, min hukommelse er normal, men at jeg har indprentnings vanskeligheder , erindringsproblemer.

Sidst redigeret af le cuere; 15-04-2013 kl. 14:45. Årsag: tekst
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 21:29   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af le cuere Se meddelelser

Hvor mange programmer tror du at jeg som motiveret kan nå at lære på et jobsøgningskursus incl. jobsøgning på 8 dage dvs. ialt 24 timer ?

Ps. Speciallæge siger jeg er normalt begavet, min hukommelse er normal, men at jeg har indprentnings vanskeligheder , erindringsproblemer.
Ja, men der er jo mange måder at få et jobsøgnings kursus på .

Når jeg der sådanne stæder kan jeg kun sidde kort .og kan ikke finde hvad jeg skal bruge .
Den slags starter jo med et møde,og der siger du som det er ,og de skal hjælpe dig .

Jeg er selv håbeløs og ordblind ,pc fjols,og iøvigt kan jeg ikke forstille mig vilken job jeg kan klare,derfor ender det med at jobkonsulenten må arbejde med at skrive cv og jobansøgninger for mig.
Og skal du ud i praktik så må det være konsulenten,der skal hjælpe eller gøre det for dig.hvis i skal nå at finde en passende føtex,for de har jo allerede en hel del i praktik rundt omkring i derres afdelinger.

Det med at vælge mellem 3 det haar jeg vist kun prøvet 2 gange ,og har været hos nogle stykker ,der er vist ikke så stor forskel på dem,de skal jo det samme alle sammmen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 23:06   #6
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser

skal du ud i praktik så må det være konsulenten,der skal hjælpe eller gøre det for dig.
Den med at konsulenten skal gøre praktik for mig, fik mig til at grine så tårene løb ...

Ved godt det ikke var det du mente...

Jeg har ingen konsulent.

Det er anden aktør der har jobsøgningskursus, dem der skal finde praktikplads.

Sagsbehandler sagde, at den aktør er dygtig til at få kursusdeltagere i praktik.

Anden aktør ser nok sådan på det, kan kursusdeltager arbejde i føtex, kan personen også arbejde i forretning, et supermarked eller lignende.

Netto, fakta, aldi, lidl, kiwi, superbest, brugsen, kvikly osv. vil nok gerne ha gratis arbejdskraft.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 09:45   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hi hi ja ,min formulering er ikke altid lige forstålig
Men det var måske ønske tænkning ha ha .

Jeg mente også konsulenterne ihos anden aktør,og ja de nok alngt fra jobkunsulenter men alt muligt andet .

Når jeg har været på den slags ,må jeg sige fra for at side længe ved pc,jeg får det fysisk og psykisk dårligt i de der "vente værelser "

Jeg var jo i en genbrug med tøj,og de fungsioner jeg havde der ,har fået indskrevet sådanne at der ikke er trivel om sener at job i butikker ikke er en mulighed.
Mine praktiker lukker døre åbner desværre ikke andre mulighedder.

Pøj pøj med din søgen og ferie
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 14:08   #8
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Hi hi ja ,min formulering er ikke altid lige forstålig
Men det var måske ønske tænkning ha ha .
Ønsketænkning - Det tror jeg på. Thi hi ...
Det ville være skønt hvis de hjalp os syge borgere der har smerter, udførte arbejdet for os ...

Sidste år blev jeg snydt for 5 dages ferie på grund af praktikforløb.

Fandt lige ud af, at jeg som ledig fleksjobber i år ikke har ret til at holde ferie i sommerperioden, på grund af at sagsbehandler har tilmeldt mig et kursus og praktik. Frækt..

Vil jeg holde ferie kan det først blive i oktober. Surt show .. Hvem gider holde ferie i oktober ..

Det bliver en ferie for mit vedkommende med skisokker på hjemme i stuen.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 14:13   #9
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
det tror jeg ikke holder be om at se lovgivning på du nægtes ferie i sommerperioden


normalt så har man ret til 3 ugers sammenhængende ferie i sommerhalvåret og de sidste 2 uger fordelt på resten så det tror jeg ikke de kan nægte dig
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 14:27   #10
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
det tror jeg ikke holder be om at se lovgivning på du nægtes ferie i sommerperioden


normalt så har man ret til 3 ugers sammenhængende ferie i sommerhalvåret og de sidste 2 uger fordelt på resten så det tror jeg ikke de kan nægte dig

Jeg tjekkede på kommunens side. Der står at man som ledig fleksjobber har ret til at holde ferie, men at man ikke har ret til at holde ferie hvis man deltager i tilbud, aktiviteter osv.

Sidst redigeret af le cuere; 16-04-2013 kl. 14:30. Årsag: tekst
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
God sagsbehandling hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-10-2010 11:50
Sagsbehandling Tullee Alt det andet 5 05-02-2010 21:57
Sagsbehandling kat2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 10-10-2009 16:11
Sagsbehandling zuza Et godt link! 0 28-06-2007 20:08
Sagsbehandling labratz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 16-04-2007 18:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension