K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2012, 21:52   #1
Susanne M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2012
Indlæg: 53
Styrke: 13
Susanne M er ny på vejen
Inkompetent sagsbehandler.

Hej, jeg er ny herinde, og jeg fik rådet om at søge herind, fordi jobcentret nu vil lukke for mine sygedagpenge.

Jeg blev sygemeldt 31/01/11, og jeg har efterfølgende gået hjemme... og gået... og gået...

Mine skavanker består af piskesmæld, med alle de bivirkninger det medfører, en cyste i nakken som trykker på nerverne til højre arm (de vil ikke operere igen), en ikke særlig velfungerende højre arm (er højrehåndet), slidgigt i lænden og stofskifteproblemer.

Min sagsbehandler ville have mig i praktik to timer om ugen, men det eneste praktiksted hun kunne finde, var som kassedame i Bilka, som på ingen måder matcher mine skavanker, så Bilka ville ikke have mig.

Derefter kunne hun ikke finde noget praktiksted til mig, så jeg fik besked på selv at finde en, hvilket jeg ikke kunne. Så jeg har bare gået hjemme.

Alle forespørgsler på, om jeg ikke skulle arbejdsprøves, fik jeg et rungende nej, fordi jeg skulle jo tabe mig, for lægen havde været så "smart" at skrive i mine papirer, at min funktionsevne kunne forbedres ved vægttab (med henblik på slidgigten).

Jeg søgte så om at komme på sundhedscentret og deres 8 ugers forløb med kostændring og motion, men det fik jeg afslag på, så jeg kom "kun" til en kostvejleder. MEN mine stofskifteproblemer gør, at jeg har rigtig svært ved at tabe mig, så nu står jeg der, hvor mine sygedagpenge forfalder.

Lægen har så henvist mig til en smerteklinik, og der har jeg været for første gang i sidste uge. De vil sende mig til fysioterapeut/akupunktur for at se, om de kan hjælpe mig, og så skal jeg på et smertehåndteringskursus.

Jeg er ikke arbejdsprøvet, jeg har ikke fået en risikovurdering (hvad jeg ved af), og jeg kan ikke samarbejde med min sagsbehandler. Faktisk klagede jeg allerede over hende efter 1. møde, men de nægtede mig at få en anden.

Hun mener ikke, at jeg kommer ind under en af de punkter for forlængelse, da hun vurderer, at jeg sagtens kan få det bedre, selvom lægerne ikke forudser en bedring af mit piskesmæld, cyste eller arm - nærmere tværtimod.

Så nu vil hun have, at jeg søger kontanthjælp, da hun ikke vil arbejdsprøve mig, før jeg har været igennem et vægttab og smerteklinik.

Jeg har i dag kontaktet fagforeningen, socialrådgiveren på smerteklinikken, og to medarbejdere på kommunen er også inde i sagen. Jeg har yderligere bedt om alle sagens akter, så jeg kan anke den, og jeg har klaget over sagsbehandlingen og sagsbehandleren.

Er der andet jeg kan gøre? Er der specielle §, jeg kan henvise til?

Når jeg kommer på kontanthjælp, kommer det til at betyde, at vi indenfor overskuelig tid kommer til at stå på gaden, så jeg søger al den hjælp, jeg kan få.
Susanne M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 23:13   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
De kan ikke nægte dig at deltage på et kommunalt hold, hvis dine ønsker om vægttab er begrundet i for det første en lægelig afvejning, og for det andet kan begrundes som en beskæftigelsesfremmende foranstaltning. Princip afgørelse nr. 16-12
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 01:17   #3
Susanne M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2012
Indlæg: 53
Styrke: 13
Susanne M er ny på vejen
Jeg ved ikke helt, hvad du mener.

Det vægttabshold jeg skulle være startet på, det er på frivillighedsbasis, og det er betinget af, at man er i fare for at udvikle en livsstilssygdom. Og da jeg ikke er i farezonen, kan/vil de ikke optage mig på holdet.
Susanne M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 12:29   #4
Susanne M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2012
Indlæg: 53
Styrke: 13
Susanne M er ny på vejen
Jeg har lige fået mine sagsakter i dag, og nu hvor jeg er halvvejs igennem dem, kan jeg se flere fejl og manglende oplysninger.
Susanne M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 16:54   #5
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
åh hvor er det bare så opslidende altid at kæmpe op ad bakke og mod systemet hele tiden... sender lige et stort kram afsted ;-)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 17:37   #6
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Skriv til overordnede om, at du gerne vil bede om en ny socialrådgiver, da du desværre ikke kan samarbejde med hende du har.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 21:03   #7
Susanne M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2012
Indlæg: 53
Styrke: 13
Susanne M er ny på vejen
Tak, det er dejligt med et kram.

Jeg har sendt en klage, som også er en klage over min sagsbehandler, hvor jeg giver udtryk for, at jeg vil have en anden. Jeg tror så bare ikke, at jeg kommer så langt med det, men det skal prøves.
Susanne M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 18:44   #8
Susanne M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2012
Indlæg: 53
Styrke: 13
Susanne M er ny på vejen
Der var ikke meget hjælp at hente herinde, så jeg tror bare, at jeg daffer fra denne side. Jeg må inddrømme, at jeg er skuffet.
Susanne M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 19:17   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du har sendt en klage og den venter du svar på
vi på k10 kan jo ikke give dig et svar

vi kan ikke sige om du får en ny sagsbehandler, det er helt op til kommunen at bestemme
du skal bare være klar over alle sagsbehandler snakker sammen
så det behøver ikke at være positvt med en ny.

en arbejdsprøvning er en meget vigtig del for at kommunen kan bedømme din arbejdsevne.
så hvis de ikke skriver du kan få varig skader, så skal du arbejdsprøves
men fint kommunen ikke bare sender dig ud i en arbejdsprøvning
fordi den tæller først når alle behandlingsmuligheder er udtømte

du er stadig under udredning
Lægen har så henvist mig til en smerteklinik, og der har jeg været for første gang i sidste uge. De vil sende mig til fysioterapeut/akupunktur for at se, om de kan hjælpe mig, og så skal jeg på et smertehåndteringskursus.
ergo er alle behandlingsmuligheder ikke udtømte

så når det ikke er slået fast du aldrig kommer tilbage på ordinær vilkår
så kan du ikke forlænges
den anden mulighed er hvis en læge skriver du bliver rask og kan arbejde på ordinær vilkår inden for den periode du kan forlænges.
det ser din sag heller ikke lige ud til

så må desværre indrømme at en forlængelse ser sort ud, men du skal anke når du får et sygedagpenge stop
du må kun have 10000 kr i banken for at modtage kontanthjælp

tungt system desværre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 22:13   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne M Se meddelelser
Der var ikke meget hjælp at hente herinde, så jeg tror bare, at jeg daffer fra denne side. Jeg må inddrømme, at jeg er skuffet.
Må jeg have lov at spørge hvad du havde forventet?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandler asti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 03-04-2012 08:53
Ny sagsbehandler :) Thomas1981 Alt det andet 4 10-01-2012 06:07
Må sagsbehandler det? helle2440 Alt det andet 19 19-01-2011 10:54
sagsbehandler pruttenQ34 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 1 06-09-2008 16:47
Sagsbehandler andi1975 Alt det andet 20 14-07-2008 12:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension