K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2011, 08:43   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Hej Enteneller.

Undskyld, men jeg forstår ikke hvad du mener.

God Jul.

Mvh Kim
Ja det er jo lidt pinligt for en "gammel garvet" bruger som mig, he, he.

Jeg mener, at du i din klage/partshøring omkring stop af sdp., som de andre også nævner, skal henvise til forlængelsesreglerne i §27 stk. 1. Du har allerede fået det link til denne, men jeg sætter den lige ind her.:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
Jeg mener at Ricky pegede på, at du burde kunne forlænges iht. §27 stk. 1, 2 og 4, dette skal du lægge vægt på i din partshøring.

I det brev om varsling af stop af sygedagpenge fra kommunen, har din sagsbehandler da ikke skrevet om hvorfor de tiltænker at stoppe dine sdp. ? Jeg formoder at de samtidig har nævnt hvorfor du ikke kan forlænges iht. de forskellige punkter i §27 stk. 1. Måske er der noget i brevet fra kommunen du kan bruge i din klage/partshøring ?

Det en god idé at påpege hvorfor du er uenig i deres begrundelse(r) for stop af dine sygedagpenge, ligeledes er det en god idé at fortælle hvorfor du bør kunne forlænges iht. §27 stk. 1 nr. 1, 2 og/eller 4.

Efter din partshøring vil kommunen, som Curls også nævner, give dig endeligt svar på om dine sygedagpenge forlænges iht. §27 stk. 1 eller om de stadfæster stoppet heraf. Modtager du en afgørelse om at de fastholder sdp. stop har du 4 uger til at klage herover. Bliver kommunen ved med at fastholde stop, ryger din sag til BAN (Beskæftigelses ankenævnet).

Håber at jeg fik forklaret mig lidt bedre om, hvorfor du i din partshøring skal henvise til forlængelse iht. §27 stk. 1 og de specifikke forlængelses punkter du her kan forlænges under. Sygedagpenge loven er meget snæver og mener kommunen at man ikke kan "passes ind i" §27's forlængelses regler, jamen så tillader de sig ofte at varsle stop også selvom sygedagpenge perioden ikke er udløbet.

Held og lykke med partshøringen og god jul til dig ligeså.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 11:56   #22
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen

@Enteneller

Takker og bukker for dine råd, de er værdsat.
---------------------------------------------

Jeg har nu været nede personligt og aflevere mine kommentarer til Jobcenter
København Baldersgade ( fik selvfølgelig en kvittering for modtagelse), hvor
jeg i min formulering henviser til Sygedagpengelovens § 27 stk. 1 og stk. 2
samt § 7 stk. 5, samt for en god ordens skyld en erklæring om Aktindsigt.

Hvad er forretningsgangen så for Jobcenter København Baldersgade ?

Skal jeg så nu bare vente på at få et brev med posten, eller hvad kan jeg forvente ?

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcenter København: liste over sagsbehandlere, læger, mm. man skal undgå. Lotte68 Skal kommuner ikke overholde loven? 186 03-01-2018 18:17
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade nr. 2 Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 25 30-12-2011 00:04
Jobcenter København sylter min sag! Hobbitten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 84 22-02-2011 21:36
Jobcenter København gennemgår 600 sygedagpengesager buster Politik og Samfund 1 19-11-2010 21:41
Brev fra jobcenter... annagw Alt det andet 13 11-08-2010 15:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension