K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2014, 17:19   #1
lyhne36
Føler sig hjemme på K10
 
lyhne36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2014
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
lyhne36 er ny på vejen
så er der meldt til rådgiver jeg søger paragraf 17 på det forlæggende grundlag

jeg har et par spørgsmål.

jeg har forlagt min rådgiver jeg søger efter paragraf 17 på det forliggende grundlag.
det var hun ikke meget for, men jeg mener det er på tide jeg gør det..

rådgiver siger så: det er uklogt, jeg får afslag? og efterfølgende ved et afslag vil jeg ikke kunne komme i resurseforløb? eller søge igen er det rigtig?
hun kan da ikke sidde og vurdere om jeg får det afslag, vil jeg mene skal siges hun er ny rådgiver i min sag meget ny 2 samtaler indtil nu.. .
hvis jeg er for syg til resurseforløb? hvilke jeg kraftigt mener jeg er .har forsøgt komme i resurseforløb siden 2012 uden held derfor nu pensionsansøgning..

og parkeret på kontanthjælp som jeg mener jeg er,

kronisk migrene.
har stasionære migrene anfald 2-3 stk i ugen af varrighed af 12 til 36 timers varrighed,af gangen,ligger i sengen når det er værst, kaster op osv, tåler ikke lys mm. får meget stærk medicin på 3 år, for min migrene siden 2007,

samt kronisk koll, siden 2006/07 .
er meget syg om vinteren pga vejret om vinteren , får mine lunger det dårligt,
og en agiteret deperasion på 3 år,

samt udbrændthed pga en meget svær handicappet søn jeg er alene om.

nu har jeg meldt hende at jeg søger pension.
hvad gør jeg så nu? skal jeg ikke fremlægge min del og så kommer kommunen med deres eller hvordan forgår det efter den paragraf ?

har bedt lægen om at skrive en erklæring om mine stationære sygdomme samt de andre ting, hvilke han mener er en god ide at søge pension, bedt min psykolog om det samme til min sag, jeg har papirer osv liggende fra incestcenter og min egen version af mit liv liggende på mail sendt til tidl rådgiver osv osv
som bekræfter mange af mine ting her..

spørgsmål 2 : hvad skal jeg så nu gøre ?

rådgiver siger okay jeg lukker din sag nu så og du får en rådgiver mere på nu så ?
hvad betyder det ?
håber der sidder en her som kan hjælpe mig lidt videre ..
lyhne36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 17:31   #2
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hvis du akter at søge førtidspension efter §17 stk. 2 på det foreliggende grundlag er det vigtigt du først søger aktindsigt via formular her på K10
http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Herved får du oversigt og styr på, hvad der er af dokumenter på din sag og evt. måtte mangle.

Hvis der mangler f.eks. lægedokumenter er det vigtigt at disse er tilgået din sag som partsindlæg til din sag inden ansøgning.

Ved ansøgning på det foreliggende grundlag bliver der kun taget hensyn til hvad der er på sagen indtil ansøgningen !
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 19:27   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er fuldstændig lige meget hvad du fejler, eller hvor meget du fejler, for de kigger KUN på din arbejdsevne - og de er KUN interesseret i din arbejdsevne.

Så hvis du mener din arbejdsevne er belyst grundigt, og der allerede ligger gode dokumentationer på arbejdsprøvninger, praktik mm, og der samtidig ligger speciallægeerklæringer der entydigt siger, at din tilstand er varig og uden behandlingsmuligheder, så giver §17 på det foreliggende meget god mening.
- hvis ikke, så er det spild af tid.

Hvis du ikke er udredt mht fleks først, så kan pension aldrig komme på tale, da alle muligheder indenfor fleksjob, skal være afprøvet og være veldokumenteret formålsløst INDEN der overhovedet kan tænkes førtidspension...

Nu kender vi jo ikke din sag, så vi ved jo ikke hvordan dine arbejdsprøvninger ser ud, samt hvor dit timetal ligger osv osv....og om du er udredet mht fleks.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 19:44   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
undrer mig over at du beder om en §17 inden du har fået papirer fra egen læge og psykolog. disse skulle have været lagt i din sag inden du søgte.

På det foreliggende betyder jo, at du søger på de papirer som allerede er i din sag IKKE PÅ NYE papirer og nye oplysninger - tror det er en meget stor fejl du er ved at gøre der.

men du skal nu sammen med din sagsbehandler udfylde det forberedende skema til rehabiliteringsteamet og møde dem. De vil så udelukkende snakke om de støtter din ansøgning eller ikke.
Når de har udtalt sig har pensionsnævnet tre måneder til at afgøre sagen.

Se skemaet her: http://ams.dk/~/media/AMS/Dokumenter...170113doc.ashx
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 19:56   #5
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
CITAT "så er der meldt til rådgiver jeg søger paragraf 17 på det forlæggende grundlag"

Du skriver du har forelagt SB du søger pension på det foreliggende grundlag - men har du afleveret ansøgning ?

Er i tvivl om jeg har misforstået dig.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 20:39   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Er enig med helenekr

du skriver intet om hvad din arbejdsevne er vurderet til
udfra arbejdsprøvninger, praktik
Det er det eneste som tæller, hvis man søger pension

samt det skal være vurderet af kommunen du ikke kan arbejde i fleksjob
det først her du overhovedet kan komme i et ressourceforløb
samt man skal været i gennem. før der kan vurderes om det skal være pension.
det er meget få som kan undgå et sådan forløb, efter de nye regler om pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 20:46   #7
lyhne36
Føler sig hjemme på K10
 
lyhne36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2014
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
lyhne36 er ny på vejen
svar

nej ansøgningen er ikke afl endnu . har meldt rådgiver jeg vil søge som jeg skriver.
har lægens papirer næsten klar. psykolog erklæring er færdig osv osv har en mappe klar som jeg vil sende med med div papirer

hvor hentes den ansøgning ? og hvor afl jeg den ? det rådgiver siger er at hun stopper min sag pt ?. jeg siger der kommer erklæring fra lægen d 10/4 fordi det gør der .. men hvad gør jeg skal den laves i samarbejde med rådgiver ? NÅR MAN SØGER EN 17
eller hvordan LIGE .. jeg havde forstået det sådan jeg skulle dokumentere min del og kommunen har så deres / mine agter osv .. eller er det helt forkert set ?
lyhne36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 21:01   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du skriver bare at du søger pension §17 på det foreliggende, andet er ikke nødvendigt og afleverer på jobcenteret og beder om at få en kvittering på at de har modtaget din ansøgning (hav evt en kopi med som de kan skrive under på). Du kan bare aflevere den i receptionen/forkontoret eller hvad der nu bruges på dit jobcenter.

Du bliver herefter indkaldt til at udfylde rehabiliterings teamets forberedende del som skal bruges til det rehabiliterings team møde du skal til. Her tager de kun stilling til om de støtter din ansøgning eller ej.

Alt papir vil være dette skema + de lægepapirer/ arbejdsprøvninger m.v som er i din sag på den dato du afleverer ansøgningen - så du skal sørge for at din sagsbehandler har papirerne du har samlet klar i din sag inden du søger - ikke medsendes din ansøgning - det er kun det som er i din sag på jobcenteret som hører under "foreliggende"

Og ja, sagsbehandler har stoppet din sag - det lyder som om hun har opfattet dine ord som at du har ansøgt/ som en mundtlig ansøgning for så arbejder hun ikke videre med din sag før der er en afgørelse på pension.

Det din pensionsansøgning vil blive bedømt på er:
1.) rehabiliterings teamets forberedende skema
og
2.) de papirer fra din sag som vedhæftes (lægepapirer/ arbejdsprøvninger m.v.)

- ikke noget som du kommer med som dokumenterende del efter ansøgningsdatoen eller kommunens del - det er en samlet del i skemaet
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 21:29   #9
lyhne36
Føler sig hjemme på K10
 
lyhne36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2014
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
lyhne36 er ny på vejen
okay dvs. jeg skal udfylde nu i samarbejde med rådgiver et skema rehabiliterings skema ? så er jeg lidt mere med ,hvor længe går der inden rådgiver indkalder til sådan et møde? efter vores samtale i går ?
og det skema du omtaler skal jeg selv hente den eller hvordan ?

i øvrigt mange tak for svar fra jer alle ..
lyhne36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 22:23   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Og ja, sagsbehandler har stoppet din sag - det lyder som om hun har opfattet dine ord som at du har ansøgt/ som en mundtlig ansøgning for så arbejder hun ikke videre med din sag før der er en afgørelse på pension.
Sådan forstår jeg det også, og i så fald er det ikke nødvendigt, at aflevere en skriftlig ansøgning.

Som jeg forstår det, så har lyhne36 bedt læge og psykolog om, at beskrive ting, som er afklaret for længe siden og , som vel egentlig allerede burde ligge i sagen på kommunen.
Hvis dette er tilfældet er det jo ikke nye oplysninger og må derfor godt tages med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension