K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2011, 16:38   #1
Wilhelmine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: København
Indlæg: 18
Styrke: 14
Wilhelmine er ny på vejen
Revurdering efter 2. arbejdsprøvning-råd og vejledning søges!

Jeg har brug får råd og vejledning nu, hvor min sag snart skal afgøres!
Først et resume og så mine spørgsmål!

Jeg har været i anden arbejdsprøvning-revurdering- og har netop afleveret min dagbog. Min arbejdstid var i gennemsnit 9-10 t. men effektiviteten svarer til ca.2 t. skriver jobkonsulenten i sin rapport (det private firma, som kommunen samarbejder med). Det er den tid jeg kan holde mig frisk på medicin, som jeg bruger på arbejdsprøvningen. Resten af tiden er jeg meget langsom, sover, er trist, kan ikke bestemme mig, osv. Derfor måtte jeg droppe min træning og spiste kun forsvarligt halvdelen af ugen og så næsten ingen mennesker. Jeg fik desuden influenza 2 gange på 6 uger og til slut en kraftig herpes infektion.Jobkonsulenten skriver desuden at han ikke kan se at jeg kan klare et fleksjob uanset erhverv fordi alle skånehensyn har været opfyldt.

Jeg har tre kroniske sygdomme og papir på at de er varige og uden yderligere behandlingsmuligheder. Revalidering er udelukket og arbejdsevnen er lav. Jeg er over 50.

Min jobkonsulent i kommunen, som er ham der står for revurderingen, sagde i starten af arbejdsprøvningen, at der ikke er nogen nedre grænse for fleksjob. Man får ikke pension, hvis man kan arbejde 5 timer om ugen. Han svarede mig ikke, da jeg senere skrev og spurgte, hvem der betaler fra 5-12,5 t. eller om man må vælge at arbejde 5 t. i fleksjob og evt undvære 7,5 t.løn pr uge- fordi man hellere vil passe på sit helbred. Han sendte vist brevet videre til den jobkonsulent, jeg skal have, når sagen er afgjort , men hun har heller ikke svaret!

På vores første møde, inden arbejdsprøvningen, sagde han endda, at der er langt til en pension. Han er ikke sagsbehandler af uddannelse, men havde dog en sagsbehandler med til at korrigere ham (eftersom han ikke var færdiguddannet jobkonsulent).

Den jobkonsulent jeg havde i året inden, mente at jeg burde have fået en FTP allerede efter første arbejdsprøvning, og sagde at jeg var en af dem, som de aldrig ville finde et fleksjob til, med de skånehensyn. Hun snakkede med juristen i afd. som rådede til endnu en arbejdsprøvning. Jeg ønsker og håber virkelig at få en FTP inden de sidste kræfter er brugt. Håber at nogen af jer hjælpsomme og kloge hoveder her på k10 vil komme med et par råd!
Hvis det er klogt at indsætte indlægget et andet sted-så sig endelig til!

1) Har jeg krav på - og hvis - hvordan sikrer jeg så, at det er en rigtig sagsbehandler der opdaterer resourceprofilen?

2) Når jeg er kommet med mine rettelser og tilføjelser- kan jeg så gøre mere?
Hvem tager stilling til om jeg skal have ledighedsydelse fortsat eller førtidspension?

3) Består partshøring udelukkende i at komme med rettelser og tilføjelser, eller har jeg mulighed for at møde dem der behandler min sag inden afgørelsen, eller er det først når/hvis sagen er overgår til pensionsbehandling? (§20 stk. 3)

3) Kan jeg være sikker på at pensionsteamet ser på min sag eller er det kun hvis jobkonsulenten synes det?
Der er kun få sagsbehandlere tilbage i Baldersgade!

4) Jeg har brug for en dygtig bisidder- er der nogen her på k10 der vil, eller kan anbefale en? - og evt. gerne en dygtig privat socialrådgiver?
Wilhelmine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 00:46   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er det 9-10 timer pr uge eller dag?

Vedr dine spørgsmål, må en der kender sagsgangene i kbh hellere svare fordi det er forskelligt fra kommune til kommune.

Vedr ressourceprofil, skal du udover partshørringen, i denne sikre at alle dine vigtige dokumenter ingår.
Evt tilføjer du de manglende i ressourceprofilen, før underskrift.
Husk at du ikke må godkende før den fremstår, med de rigtige oplysninger, og dine kommentarer.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 08:10   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Når du har skrevet dine rettelser og kommentarer til rp'en skal du vente med, at underskrive den til sb'en har kommenteret på dine påstande, d.v.s., at sb skal tage stilling til, om h*n anerkender dine kommentarer eller om h*n fastholder sin oprindelige påstand.

Først når du er helt tilfreds med rp'en skal du skrive den under, men hvis du føler dig presset til, at underskrive rp'en før du er helt tilfreds med den kan du evt. gøre det, at du skriver "Læst, men ikke godkendt" og så dit navn.

Så kan du ikke senere få stukket i næsen, at du jo selv har godkendt rp'en.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaring med at skrive efter en diktafon søges Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 6 19-08-2012 16:11
Liggende arbejdsprøvning Erfaring søges Bobbi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 71 06-12-2011 22:50
Erfaring med hvilende FP, tilkendt efter 2003, søges L.S. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 15-07-2011 07:18
Søges gode råd og vejledning dobar Spørgsmål ang fleksjob 21 15-10-2010 16:08
Efter en revurdering af flekser ? Stella Spørgsmål ang fleksjob 102 29-07-2008 22:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension