K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2009, 14:02   #1
tulliehund
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
tulliehund er ny på vejen
Flexjob

I forbindelse med sygdom vil jeg gerne om jeg evt. kunne få et flexjob.
Min fagforening siger, at det er en balancegang der kræver meget, meget stor forsigtighed, idet man meget let vil kunne fratage mig mine supplerende dagpenge. Det skulle "åbenbart være muligt" såfremt man blot brugte et forkert ord ved ansøgningen, så det er jo lige før, at det kan være for problematisk.
Hvad er det man må samt ikke mindst IKKE må gøre/sige ved en sådan ansøgning?
tulliehund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 14:26   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.792
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Tulliehund.
Hjertelig velkommen.

Din forening har ret. Det er en særdeles vanskelig vej du er på vej ud af. Hvis.......din sag ender som en negativ sag. Og det er disse vi hjælper med.

Men der findes ikke korte svar som du ønsker. Desværre....men der er nogle ting du kan starte op med, som er MEGET vigtige.

Søg aktindsigt i alt hvad der har med dit helbred at gøre. Læger, kommunen og hospitaler.
Dan dig et overblik.
Brug søgefunktionen her på k10 eller spørg videre her på DIN tråd.

Som du kan se er der virkelig mange ting at tage hensyn til.
Er du sygemeldt? Har du en diagnose? Har du kontakt med kommunen? Er der skrevet en resourceprofil? Er du på kontanthjælp? osv osv osv osv osv.

I 2003 blev loven lavet om. Førhen så man på hvor syg du var. I dag ser man på hvor rask du er. Med andre ord så skal din sag/helbred undersøges tilbunds. Det er din kommunale sagbehandler der bestemmer hvornår dit helbred er udredt så der kan træffes en afgørelse om du skal tilbage på arbejdsmarkedet på fuld tid, have flex-job eller pension.

Herimellem findes der nogle regler, muligheder som fylder en hel tlf-bog. Men nu skal du ikke blive modløs på forhånd.

Omvendt hvis du er så syg eller handicappet at du ikke kan blive selvforsørgende skal du selfølgelig have den hjælp som loven beskriver. Ingen tvivl om det.
Men læs lidt om flexjob her: http://www.dch.dk/publ/fleksjob/fleksjob18net.pdf
Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 22-04-2009 kl. 14:45. Årsag: tilføjelse
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension