K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2019, 11:53   #1
ABL
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2019
Indlæg: 1
Styrke: 0
ABL er ny på vejen
Hvilke indkomster modregnes i fleksløntilskud?

Hej,
Jeg håber nogen kan hjælpe med et præcist og afklarende svar, da jeg har spurgt i øst og vest og tæsket rundt på nettet efter konkrete svar uden held. Jeg er ansat i fleksjob og er i tvivl om 4 tilfælde af privat indkomst og evt. modregning af fleksløntilskud.

1. Jeg er medejer af det firma jeg er ansat i som fleksjobber. Jeg får udbetalt ca. 60.000 om året efter skat i udbytte. Vil dette blive modregnet mit fleksløntilskud og i så fald hvor meget? 1 til 1 – eller en procentsats af beløbet og i så fald, hvor stor procentsats?

2. Hvis jeg vælger at sælge mine medarbejderaktier i stedet, hvad er situationen så? De er ca. 1 mio. værd før skat. Vil dette blive modregnet mit fleksløntilskud og i så fald hvor meget? 1 til 1 – eller en procentsats af beløbet og i så fald, hvor stor procentsats?

3. Når jeg i fremtiden skal arve mine forældre, hvad er situationen så? Vil dette blive modregnet mit fleksløntilskud og i så fald hvor meget? 1 til 1 – eller en procentsats af beløbet og i så fald, hvor stor procentsats?

4. Hvis jeg sælger mit hus til ca. 1,5 mio. kr. og skylder 1.1 mio. kr. i banken, hvad er scenariet så? Kommer hele beløbet på 1,5 mio. kr. til at stå som en indtægt, som skal modregnes mit fleksløntilskud? For så kommer man jo aldrig til at kunne betale af på gælden. Eller bliver overskuddet på 400.000 modregnet fleksløntilskudet? 1 til 1 – eller en procentsats af beløbet og i så fald, hvor stor procentsats?

Har meget svært ved at læse mig frem til hvornår/hvordan indtægter der ikke har noget med løn, ferie og barsel evt. modregnes fleksløntilskud.

På forhånd tak for hjælpen!
ABL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2019, 14:44   #2
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Jeg er ret sikker på at al overskud/indkomst, som er relateret til din ansættelse/virksomhed, også salg af aktier, bonus osv. bliver modregnet.

Det som IKKE har relation til din virksomhed/ansættelse modregnes ikke.

Alt som har med din virksomhed/ansættelse at gøre, som giver indtjening - modregnes.

Hvis du ejer et hus, og en del af huset er afsat som virksomhed, og opført som sådan, så vil den del modregnes, hvis der findes et overskud

Hvor meget osv. det skal der vist et mere klog hoved til at svare på! Håber det gav lidt svar?
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2019, 16:33   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Ifølge de informationer jeg kan finde på nettet så modregnes formue ikke i flekslønstilskudet og det uanset hvilken form formuen er i.

Jeg fandt et svar på nettet der siger at arv ikke modregnes fordi det er formue.

https://scleroseforeningen.dk/netraa...ue-og-fleksjob
Citat:
Spørgsmål
Jeg har fleksjob efter den nye reform. Har jeg ret til at arve et større beløb efter mine forældre og beholde pengene, eller skal jeg bruge dem til at leve for?

Svar
Tildeling af fleksjob sker på baggrund af nedsat arbejdsevne. Formue har ingen betydning i denne sammenhæng.
Med hensyn til boligsalg så har jeg ingenting kunne finde om emnet, men jeg er overbevist om at hussalg bare er formue der overgår fra en tilstand (mursten) til en anden tilstand (kontanter) og derfor ingen indtægt og derfor ikke bliver modregnet.

Dine medarbejder aktier er straks en helt anden sag, jeg fandt ganske vist en ældre diskussion her på k10 hvor der blev svaret at aktier bare er formue og derfor ikke blev modregnet http://www.k10.dk/showthread.php?t=34859

I tråden bliver der skrevet:
Citat:
I princippet modregnes KUN arbejdsindtægter der betales Am-bidrag af.
Der KAN være undtagelser.. Men så skal man reelt set drive noget erhvervsmæssigt/ andet job sideløbende..
Men i din situation er det medarbejder aktier og oven i købet i samme selskab hvor du er ansat, det kan godt være at kommunen vælger at betragte det som noget erhvervsmæssigt, eller lønudbetaling.

Men hvis de begynder at modregne, så bør du for en sikkerheds skyld klage, om ikke andet så for at få afprøvet din sag i ankestyrelsen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension