K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2013, 16:25   #1
cam3brn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2013
Indlæg: 12
Styrke: 11
cam3brn er ny på vejen
Question Sygedagpengestop men stadig syg

Hej med jer.

Jeg vil prøve at forklare min sag så kort som muligt så hvis jeg mangler at komme med nogle oplysninger må i endelig sige til. Håber at jeg kan forklare det hele ordentligt da jeg selv synes at det er svært at overskue.

Jeg har siden 1996 haft problemer med min ryg som hele tiden bare bliver værre og værre. I 1998 blev jeg henvist til Rygcenteret (nu sundhedscenteret) Hans Knudsens Plads som ikke kunne finde ud af hvad der var galt. Hverken deres fysioterapeut, kiropraktor eller reumatolog. Kiropraktoren antydede flere gange at jeg skabte mig. I flere år blev jeg sendt rundt mellem klinikker og hospital og ingen kunne forstå hvad der var galt. Ingen ville henvise mig til scanning da "det var for dyrt bare at scanne folk uden grund". Jeg kunne på det tidspunkt stadig klare at arbejde på trods af smerterne. Men i 2007 gik det helt galt og jeg endte akut på hospitalet fordi jeg pludselig ikke kunne gå. Der fik jeg så endelig min scanning og de fandt ud af at jeg havde en kraftig diskusprolaps på L5 og og de to oven over bulede ud og var lige ved at blive til diskusprolapser. Jeg genoptræner og kommer tilbage til arbejde. I jan. 2008 er det igen blevet så slemt at jeg ikke kan arbejde og får min første operation der ikke kan gennemføres pga. komplikationer. I marts bliver jeg igen opereret og får sat skruer ind. Det hjælper ikke og jeg får fjernet dem igen i 2010. Hvilket heller ikke gør det bedre. Lægen der opererede mig og min egen læge siger at det ikke kan trænes væk fordi jeg har gået med det for længe.

Efterfølgende har jeg fået konstateret endnu en diskusprolaps i nakken og slidgigt i nakke og lænd. Jeg har samtidig også skoliose midt på ryggen som også er blevet værre.

Jeg er siden der blevet sendt rundt til de verse jobprøvninger og aktiverings ting hvor det til at starte med har lykkedes mig at møde op 8-10 timer om ugen og på den sidste 2-3 timer om ugen hvor jeg tvang mig selv til at møde op da jeg selv gerne vil vide hvor meget jeg kan klare. Men har så mange smerter at jeg tit ligger i sengen hele dagen og kan som regel ikke sove særlig længe af gangen pga. smerter. Da jeg pga. smerter ikke kunne møde mere end 2-3 timer om ugen mener de nu at jeg ikke er mødt kontinuerligt nok op til at kunne give et retvisende billede af min arbejdsevne. Men hvad skal man gøre når det ikke er fysisk muligt at møde mere op. Det er jo det der er hele mit problem og derfor jeg er sygemeldt.

I 2011 søgte jeg pension og fik afslag da de mente at de to jobprøvninger jeg havde været i ikke gav et retvisende billede af min arbejdsevne. Og de mente også at der stadig var mulighed for smertebehandling. Det har vi nu fundet ud af at der ikke er. Min tilstand er nu stationær og uden behandlingsmuligheder.

Jeg har nu mistet mine sygedagpenge efter endnu en jobprøvning hvor da de ikke mener at de kan forlænges yderligere. Hvad gør jeg nu?

I afslaget står der at jeg skal raskmelde mig på jobnet... Øøøøhhhh jeg kan møde 2-3 timer om ugen!! Og det var fordi jeg tvang mig selv og gik direkte hjem i seng og havde ikke noget med min mand og mine tre børn at gøre.

De mener også at sagen er tilstrækkeligt belyst.

De skriver at jeg kan få forlænget sine sygedagpenge hvis:

1. Der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der sandsynligvis fører til, at du kommer i beskæftigelse på almindelige vilkår.
Vores vurdering: Vi mener ikke at det er overvejende sandsynligt, at vi kan iværksætte revalidering idet dit forløb i HKI (min sidste jobprøvning) ikke har været kontinuerligt nok til at give et retvisende billede at din arbejdsevne grundet manglende fremmøde, hvorfor det ikke kan vurderes om revalidering er overvejende sandsynligt.... Men burde jeg så ikke komme i yderlige erhvervsrettede aktiviteter så vi kan få klarlagt min arbejdsevne??

2. Din arbejdsevne skal afklares gennem en virksomhedspraktik eller andre afklarende aktiviteter.
Vores vurdering: Vi vurderer ikke at der er grund til at gennemføre en virksomhedspraktik eller andre afklarende aktiviteter, fordi denne forlængelse er opbrugt..... ??? forstår det ikke.

3. Du er under lægelig behandling eller afventer en planlagt behandling der antages at ville gøre dig i stand til at komme i beskæftigelse på almindelige vilkår og på fuld tid inden for 104 uger. En læge skal vurdere dette.
Vores vurdering: Du er ikke i behandlingsforløb og der er heller ikke planlagt behandling, der vil medføre at du inden for 104 uger vil kunne genoptage beskæftigelse på almindelige vilkår og på fuld tid. Grunden dertil er at der ikke er flere behandlingsmuligheder...... ??? Hvordan kan jeg så raskmelde mig??

4. Det er dokumenteret at du ikke kan påtage dig et arbejde på almindelige vilkår, men det endnu ikke er afklaret om det er flexjob eller førtidspension du vil være berettiget til.
Vores vurdering: Vi vurderer at det ikke er udelukket at du kan komme i beskæftigelse på almindelige vilkår. (men skal jeg så ikke revalidering hvis der er mulighed for at jeg kan det? (som de skrev i punkt 1 at jeg ikke kan?)) Du har i dine partshøringskommentarer givet udtryk for et arbejdsmarkedsperspektiv, herunder i forhold til flexjob. Vi vægter dog at dit forløb i HKI ikke har været kontinuerligt nok til at give et retvisende billede at din arbejdsevne grundet manglende fremmøde hvor der ikke ses belæg for yderligere afklaring.....??? Men vi har tidligere fået fastslået at jeg ikke kan klare et almindeligt job og at min tilstand er stationær og uden behandlingmuligheder. Hvorfor mener de så nu at jeg måske kan klare det??

5. Du har en livstruende sygdom hvor behandling ikke fører til helbredelse.
Vores vurdering: Er at din lidelse ikke er livstruende.

6. Der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade - hvilket ikke er tilfældet.

7. Du har søgt om førtidspension - hvilket du ikke har.... ???Kan jeg det igen???

Tilsidst skriver de:

Vi vurderer heller ikke at der er behov for at iværksætte yderligere erhvervsrettede aktiviteter for at bringe dig tilbage på arbejdsmarkedet. Grunden er: Du har i dine partshøringskommentarer givet udtryk for et arbejdsmarkedsperspektiv, herunder i forhold til flexjob (som flere sagsbehandlere har fortalt mig at jeg ikke kan få) Vi vægter dog at dit forløb i HKI ikke har været kontinuerligt nok til at give et retvisende billede at din arbejdsevne grundet manglende fremmøde hvor der ikke ses belæg for yderligere afklaring......??? Men er det da afklaret hvad jeg kan/ikke kan? De skriver jo selv at jeg ikke er mødt nok op til at kunne vurdere min arbejdsevne. Forstår det ikke???

Jeg håber ikke at det blev for langt og at der er nogle af jer der kan hjælpe mig til hvad jeg nu skal gøre. Det skal siges at jeg ikke kan få kontanthjælp da jeg er gift. Så vi er virkelig på den nu.

Mvh. Cam3brn.
cam3brn er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er stadig i tvivl Frk. Olsen Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 12 25-04-2019 09:07
Mon der stadig er håb for mig? SNOOKI Alt det andet 7 27-08-2012 17:23
Jeg er stadig for ung! buster Politik og Samfund 12 12-12-2009 17:54
Prøver stadig Phönix Dit og Dat 9 17-03-2009 18:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension