K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2009, 08:03   #41
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Vi har en fantastisk ret som danskere. Vi kan selv være med til at bestemme, hvordan vores hverdag og verden skal se ud, men den frihed oplever jeg desværre er blevet lagt for "had" - og ALLE der gør oprør mod VK + Pia kommer i skammekrogen, for vi skal alle tækkes det system som regeringen kører i stramme tøjler - også selv om de knap nok ved hvad den højre hånd foretager sig og omvendt!

Regeringens politik er bl.a. på flygtninge indvander området så langt fra, hvad jeg står for, og hvad Danmark burde kendes for.

Også her ved regeringen ikke selv hvad de egentlig mener, og så kommer den igen igen den der med hvad den højre hånd laver og omvendt!

http://www.youtube.com/watch?v=WBptRuRcDyY

Seneste nyt er at underskuddet på de offentlige finanser bliver 85 milliarder næste år.
Det er mere end 25 milliarder MERE end vores geni af en finansminister CHF får få måneder siden lavede en beregning på.
Pengene fosser ud af statskassen - og ALDRIG har det gået så godt - for hvem?

Selv de mest inkarnerede venstrefolk oplever med røde ører, hvad deres politik har ført til når den bliver personlig, og den rammer hårdt skulle jeg hilse og sige - for vores velfærdssamfund er fattigt, så fattigt at empatien er forsvundet.

Trine

Sidst redigeret af Trine; 25-08-2009 kl. 08:06. Årsag: tastefejl
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 08:15   #42
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du glemmer bare at forstælle, at da fogh overtog magten i 2001 var vores udlands gæld cirka 600 mia kr efter poul Nyrup. sidst år havde vi 0 kroner i udlandsgæld og overskud på det offentlige budget. så kom krisen og derfor vil der komme underskud.
under anker j var Danmark 14 dage fra at gå fallit.
stort set alle lande har underskud i øjeblikket.
bare lige for at sætte de 85 mia lidt i relief.
Hvem var det der banede vejen for det økonomiske opsving? ... det var vidst skæbnen, samt Poul Nyrups måde at forvalte staten på, INDEN Fogh kom til magten.... så det eneste Fogh har gjort, er at bruge alle pengene på de 8 år, til at lade kapitalismen æde det hele op i spekulation

Men det er den typpiske borgerlige reaktion... de tager æren for alting, og når de har festet færdig, og regningen skal betales, så er rød fløj som vanligt nødt til at tage over, og høre på i hele deres regeringsperiode, at der skal spares til højre og venstre, selv om det er de borgerlige der har brugt alle pengene på nonsens...

Det har været sådan hele tiden... blå politik i de gode tider, fordi folk kan lokkes med skattelettelser, og rød politik i de svære tider hvor der skal spares, og hvor folket har brug for fællesskabet og solidariteten...
  Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 08:19   #43
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trine Se meddelelser
Vi har en fantastisk ret som danskere. Vi kan selv være med til at bestemme, hvordan vores hverdag og verden skal se ud, men den frihed oplever jeg desværre er blevet lagt for "had" - og ALLE der gør oprør mod VK + Pia kommer i skammekrogen, for vi skal alle tækkes det system som regeringen kører i stramme tøjler - også selv om de knap nok ved hvad den højre hånd foretager sig og omvendt!

Regeringens politik er bl.a. på flygtninge indvander området så langt fra, hvad jeg står for, og hvad Danmark burde kendes for.

Også her ved regeringen ikke selv hvad de egentlig mener, og så kommer den igen igen den der med hvad den højre hånd laver og omvendt!

http://www.youtube.com/watch?v=WBptRuRcDyY

Seneste nyt er at underskuddet på de offentlige finanser bliver 85 milliarder næste år.
Det er mere end 25 milliarder MERE end vores geni af en finansminister CHF får få måneder siden lavede en beregning på.
Pengene fosser ud af statskassen - og ALDRIG har det gået så godt - for hvem?

Selv de mest inkarnerede venstrefolk oplever med røde ører, hvad deres politik har ført til når den bliver personlig, og den rammer hårdt skulle jeg hilse og sige - for vores velfærdssamfund er fattigt, så fattigt at empatien er forsvundet.

Trine
Det blir' vel et "Island Fænomen" om igen, bare her hjemme... kunne være sjovt at se de papirer Hjort har ædt i finansloven inden udgivelsen, og se, om de indeholdt forklaringer på HVORDAN man skulle lappe hullet, for det skal da ikke undre, om det var velfærden der har været beskrevet som emne, og at han i sidste øjeblik fandt ud af, at det vil betyde den sikre død for VKO... (hvilket de aligevel er, så de har alt at tabe, intet at vinde).
  Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 08:36   #44
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og så har vi Hjort i aktion igen igen:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1211001.ece

Så snart tingene ikke går som han vil, snyder og bedrager han, eller også truer han.... flot!. Det hænger jo nok nøje sammen med de papirer han har "revet ud" af finansloven inden offentliggørelsen, og nu vil han melde dem der siger noget om de manglende papirer åbenbart.

Jeg synes at fornemme en presset Hjort...

Sidst redigeret af Razmo; 25-08-2009 kl. 08:39.
  Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 09:29   #45
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Og så har vi Hjort i aktion igen igen:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1211001.ece

Så snart tingene ikke går som han vil, snyder og bedrager han, eller også truer han.... flot!. Det hænger jo nok nøje sammen med de papirer han har "revet ud" af finansloven inden offentliggørelsen, og nu vil han melde dem der siger noget om de manglende papirer åbenbart.

Jeg synes at fornemme en presset Hjort...
Og det er jo da sådan set ikke fordi der ikke har været røde advarselslamper nok mod den skattepolitik og de skattelettelser der med djævlens vold og magt skulle presses igennem, for at de velstillede kunne hytte deres eget skind!

Og cirkus VK regering kører stadig med klatten, nu skal de kongelige forgyldes - her midt i kaos, hvor ALLE os almindeligt dødelige med rødt blod i årerne må sætte tæring efter næring.

http://politiken.dk/politik/article774605.ece

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 10:16   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Åh, hvor jeg synes det her er en dejlig debat...elsker når der er lidt gang i den, hehe

Nej, men der er bare nogle ting som jeg ikke kan forstå, selvom jeg vitterligt prøver....ganske almindelige dagligdags ting som jeg derfor har tæt på livet.

1. I vores institution serveres der kun halalkød og/eller vegetarretter..
- er det særlig iorden? Flere danskere dernede spiser ikke hahalkød pga slagtemetoden, og deres børn kan så kun få grøntsager. Flere danskere er nu droppet helt ud af ordningen, da deres børn ikke blev mætte nok af grøntasgerne.

2. Hvorfor er det kun udlændinge der skal kunne spise i børnehaven?
Hvorfor skal danskerne tilpasse sig muslimsk tankegang og religion?

3. På min søns skole må to af de muslimske drenge ikke bade med nogen der ikke er omskåret fordi det er 'harom' (urent). Flere af de danske drenge blev oprigtigt ked af at få afvide de er urene og kom hjem og fortalte at de heller ikke måtte lege sammen efter skole. Flere af de danske drenge var i tvivl om hvad de så skulle gøre til fødselsdage, da man enten skal invitere ALLE drenge eller hele klassen. Ingen må føle sig udenfor.

4. Er det iorden, at man på skolen skal til at lave særordninger?
Er det fair over for alm danske drenge, at de allerede NU skal føle sig mindre værd, urene eller ikke værdige til at lege med??

Det kom frem på forældremødet, at de muslimske fædere, faktisk kun vil have at deres sønner/døtre leger med andre muslimer.
De skyndte sig også at gøre opmærksom på, at de i fremtiden heller ikke må deltage i lejerskoleprojekter. Eller svømmeundervisningen fra 4 klasse. Til kristendom undervisningen som læreren fortalte nu er obligatorisk, valgte forældrene så, at holde dem ulovligt hjemme fra skole 'så kunne de tage den derfra'....

Er jeg VIRKELIG så SLEM, hvis jeg kommer til at tænke ,,hvad laver de egentlig her''.....
Eller jeg kommer til at tænke ,,hvad har danskerne gang i''......??

Er jeg racist hvis jeg høre Pia k sætte spørgsmålstegn ved de samme problemstillinger?

Og kan muslimer selv komme til at skabe problemer for sig selv, ved at skulle være modsat og på tværs hele tiden?

5. Kan man række nogen en lillefinger, og så snupper de hele armen???

Sidst redigeret af Ninja; 25-08-2009 kl. 10:50. Årsag: slåfejl
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 10:24   #47
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Jeg synes også man ser talmanipulationerne bliver mere og mere tydelige, og de borgerlige fløje burde egentligt indse troværdighed blandt vælgerne går fløjten på sådan noget. Ærlighed og integritet blandt politikere virker mere og mere som 2nd rangs kvaliteter ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser

Jeg synes at fornemme en presset Hjort...
Så havner han i fødevareklassifikation med (eller måske som?? ) presset kylling ?


mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 10:51   #48
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Åh, hvor jeg synes det her er en dejlig debat...elsker når der er lidt gang i den, hehe

Nej, men der er bare nogle ting som jeg ikke kan forstå, selvom jeg vitterligt prøver....ganske almindelige dagligdags ting som jeg derfor har tæt på livet.

1. I vores institution serveres der kun halalkød og/eller vegetarretter..
- er det særlig iorden? Flere danskere dernede spiser ikke hahalkød pga slagtemetoden, og deres børn kan så kun få grøntsager. Flere danskere er nu droppet helt ud af ordningen, da deres børn ikke blev mætte nok af grøntasgerne.

2. Hvor er det kun udlændinge der skal kunne spise i børnehaven?
Hvorfor skal danskerne tilpasse sig muslimsk tankegang og religion?

3. På min søns skole må to af de muslimske drenge ikke bade med nogen der ikke er omskåret fordi det er 'harom' (urent). Flere af de danske drenge blev oprigtigt ked af at få afvide de er urene og kom hjem og fortalte at de heller ikke måtte lege sammen efter skole. Flere af de danske drenge var i tvivl om hvad de så skulle gøre til fødselsdage, da man enten skal invitere ALLE drenge eller hele klassen. Ingen må føle sig udenfor.

4. Er det iorden, at man på skolen skal til at lave særordninger?
Er det fair over for alm danske drenge, at de allerede NU skal føle sig mindre værd, urene eller ikke værdige til at lege med??

Det kom frem på forældremødet, at de muslimske fædere, faktisk kun vil have at deres sønner/døtre leger med andre muslimer.
De skyndte sig også at gøre opmærksom på, at de i fremtiden heller ikke må deltage i lejerskoleprojekter. Eller svømmeundervisningen fra 4 klasse. Til kristendom undervisningen som læreren fortalte nu er obligatorisk, valgte forældrene så, at holde dem ulovligt hjemme fra skole 'så kunne de tage den derfra'....

Er jeg VIRKELIG så SLEM, hvis jeg kommer til at tænke ,,hvad laver de egentlig her''.....
Eller jeg kommer til at tænke ,,hvad har danskerne gang i''......??

Er jeg racist hvis jeg høre Pia k sætte spørgsmålstegn ved de samme problemstillinger?

5. Kan man række nogen en lillefinger, og så snupper de hele armen???
Man er ikke racist, fordi man forsvarer sine egne overbevisninger og kultur... men man bliver det når man vil undertrykke andres... hvad end man er kristen, muslim, budhist eller bare anarkist...

Jeg ser ikke mig selv som racist, selv om jeg også synes det er forkert med de ting du beskriver... men du beskriver også kun de grimme ting, der går ud over danskerne i den her henseende, og ikke de mange ting som bla.a. DF gør overfor invandrerne, social politikken osv. som er lige så slem, den anden vej rundt.

Dette problem kan ikke sættes til at være "muslimernes fejl", eller "danskernes fejl" osv. osv... it takes two to tango, det er jeg UDMÆRKET godt klar over, og muslimerne bidrager med lige så meget lort som DF gør det efter min mening.

Men denne tråd handler om DF... derfor får DF nogle skud fra boven herfra. Lav en tråd mere, der sætter fokus på hvad de ekstremistiske muslimer gør af fejlslag, så skal jeg nok fyre fra boven der også... måske nogen synes jeg er hellig, og placerer mig helt udenfor begge lejre, men det er nu engang der jeg fornemmer at jeg står... træt af hele den debat om DF, og hele den debat om muslimer osv... der er langt vigtigere ting i verden at forholde sig til, som f.eks. kapitalismens ødelæggende korstog, og det skrantende klima der bare bliver værre og værre, imens alle kun tænker på økonomi.

Nogen der har set udsendelsen om Nostradamus, og hans profetier om "jordens endeligt" i 2012 d. 21 december? ... alle hans profetier omhandler et "skift" i menneskeheden den dato, og stort set alle hans profetier ind til nu er gået i opfyldelse... han varslede enorme klima-forandringer og andet, der vil gøre at mennesket er tvunget til at "starte forfra" en dag... og ser nogle overhovedet det der er ved at ske med vores klode? ... næh... de har mere travlt med at bekæmpe hinanden i religionens navn og opbruge alle resourcerne...

Fri mig fra mavesure DF'ere... fri mig for fanatiske muslimer og kristne... fri mig for grådighed og selvoptagethed... fri mig for arogante magtliderlige politikere... for min skyld kan vi godt få en solar-wind, der æder hele atmosfæren op og menneskeheden med, hvis menneskeheden fortsætter i den retning den gør i øjeblikket... jeg er sikker på at verden ville have godt af et nyt livets træ, og en adam og eva igen, hvis det fortsætter på denne måde...

...menneskeheden har fået en seriøs kollektiv depression...

Sidst redigeret af Razmo; 25-08-2009 kl. 10:55.
  Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 10:51   #49
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Åh, hvor jeg synes det her er en dejlig debat...elsker når der er lidt gang i den, hehe

Nej, men der er bare nogle ting som jeg ikke kan forstå, selvom jeg vitterligt prøver....ganske almindelige dagligdags ting som jeg derfor har tæt på livet.

1. I vores institution serveres der kun halalkød og/eller vegetarretter..
- er det særlig iorden? Flere danskere dernede spiser ikke hahalkød pga slagtemetoden, og deres børn kan så kun få grøntsager. Flere danskere er nu droppet helt ud af ordningen, da deres børn ikke blev mætte nok af grøntasgerne.

2. Hvor er det kun udlændinge der skal kunne spise i børnehaven?
Hvorfor skal danskerne tilpasse sig muslimsk tankegang og religion?

3. På min søns skole må to af de muslimske drenge ikke bade med nogen der ikke er omskåret fordi det er 'harom' (urent). Flere af de danske drenge blev oprigtigt ked af at få afvide de er urene og kom hjem og fortalte at de heller ikke måtte lege sammen efter skole. Flere af de danske drenge var i tvivl om hvad de så skulle gøre til fødselsdage, da man enten skal invitere ALLE drenge eller hele klassen. Ingen må føle sig udenfor.

4. Er det iorden, at man på skolen skal til at lave særordninger?
Er det fair over for alm danske drenge, at de allerede NU skal føle sig mindre værd, urene eller ikke værdige til at lege med??

Det kom frem på forældremødet, at de muslimske fædere, faktisk kun vil have at deres sønner/døtre leger med andre muslimer.
De skyndte sig også at gøre opmærksom på, at de i fremtiden heller ikke må deltage i lejerskoleprojekter. Eller svømmeundervisningen fra 4 klasse. Til kristendom undervisningen som læreren fortalte nu er obligatorisk, valgte forældrene så, at holde dem ulovligt hjemme fra skole 'så kunne de tage den derfra'....

Er jeg VIRKELIG så SLEM, hvis jeg kommer til at tænke ,,hvad laver de egentlig her''.....
Eller jeg kommer til at tænke ,,hvad har danskerne gang i''......??

Er jeg racist hvis jeg høre Pia k sætte spørgsmålstegn ved de samme problemstillinger?

5. Kan man række nogen en lillefinger, og så snupper de hele armen???
Helene, nej, der skal ikke laves særordninger. Vil de spise halalkød, så må de have det med hjemmefra, men tag den da med skolebestyrelsen, de må da træde i karakter.

Forklar de danske drenge at alle har forskellige værdier, det må vi respektere, og de er bestemt ikke mindre værd, fordi de ikke er omskåret.

Tag den tåbelige fødselsdagsregel med klassens forældre, vi havde den samme regel for år tilbage, den er nu skudt i sænk, ikke på vilkår om mine unger skal tvinges til at tage børn med til en fødselsdag.

Pia K sætter ikke kun spørgsmålstegn, hun vil tegne sit parti som danskerens parti, og flertallet stemmer altså ikke på hende.

Hun vil ensrette ALLE til at være danske.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 10:55   #50
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du glemmer bare at forstælle, at da fogh overtog magten i 2001 var vores udlands gæld cirka 600 mia kr efter poul Nyrup. sidst år havde vi 0 kroner i udlandsgæld og overskud på det offentlige budget. så kom krisen og derfor vil der komme underskud.
under anker j var Danmark 14 dage fra at gå fallit.
stort set alle lande har underskud i øjeblikket.
bare lige for at sætte de 85 mia lidt i relief.

Vi kan jo også se på, hvordan det engelske Labour-parti, der jo svarer til Soc., har klaret krisen. England er nærmest i bundløs gæld nu, efter at Labour har ført traditionel, socialdemokratisk 'vi låner da bare penge til alt det gode vi vil'-politik.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension