K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2012, 16:38   #1
ahn1973
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2012
Lokation: Stevns
Indlæg: 5
Styrke: 0
ahn1973 er ny på vejen
hjæp efter 52 uger

håber jeg kan få hjælp her inde da min sb vil har 4 uger mere til at finde ud at om mine sygedag penge skal forlænges (de stoppe d31/05) kan ikke klage før jeg ved om de bliver forlænget når der stå i § 7a står:
. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage på arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder med flere inddrages.
Stk. 2 Hvis kommunen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Det fremgår af bemærkningerne til retssikkerhedslovens § 7a, at hensigten med bestemmelsen er, at undgå, at der sker afbrydelser i den hjælp, som borgeren har behov for, når det for eksempel gælder sygedagpenge, der i denne sammenhæng betragtes som en ”erhvervsrettet foranstaltning
ahn1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 16:57   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kort og godt uden §

1 din tilstand er stationær og uden behandlingsmuligheder, samt har været i arbejdsprøvnig, eller skal . cirka 50 procent nedsat arbejdsevne. Så kommunen skal afklare dig til fleks eller pension
2 du er stadig under behandling og du forventes at være 100 procent rask inden for den tid du kan forlænges. en læge skal have skrevet en dato på hvornår du kan raskmeldes

kort og godt er det de 2 muligheder der er. Grunden til rigtig mange ryger ud af sygedagpenge systemet

Sidst redigeret af MTVRV1; 06-06-2012 kl. 17:09.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 17:13   #3
ahn1973
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2012
Lokation: Stevns
Indlæg: 5
Styrke: 0
ahn1973 er ny på vejen
der kan ikke sættes en dato på hvornår jeg er rask og kan ikke dagpenge fra a kassen da jeg ikke er rask og kan ikke få kontant hjælp da jeg er gift og har hus og bil
ahn1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 18:08   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal anke et stop, men hvis man ikke opfylder de to
så er det alså svært og få dem forlænget
har været uden indtægt i 2 år og det er desværre helt lovligt
mener det er noget med 8000 der mister en indtægt om året
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 18:22   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja læste lige på privat rådgiver hjemmeside ca 6ooo mister hver år..men om det er 6 el.8ooo er det stadig vanvittig,for dem det går udover..

men de fleste der slet ikke ka få noget,,har enten selv,får andre steder fra el.er gift..det er ihvertfald mit indtryk

stribe ftp 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 19:34   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du har ret, problemet er ikke så meget indtægten
men en kommune har ingen pligt til at vurdere arbejdsevnen
så hvis man ikke hele tiden presser på, vil der intet ske i ens sag
fordel er at man aldrig kommer i aktivering og man kan selv bestemme hvornår man ønsker og komme i arbejdsprøvning.
så man ikke kommer i en arbejdsprøvning inden ens tilstand er dømt varig og uden behandlingsmuligheder.
da man ikke kan vurdere ens arbejdsevne før det er på plads
så det er helt grotesk når man ser nogen i 5 eller 6 arbejdsprøvninger

så man får aldrig nogen breve fra ens jobcenter, da de ingen pligt har til at lave samtaler
som på kontanthjælp
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 22:27   #7
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Har du været ude i en arbejdsprøvning?

Er din situation stationær udfra lægelige papirer og behandlingsmulighederne udtømte??

Har du fået at vide, hvorfor Sb ønsker yderligere 4 uger til dennes vurdering?

Sådan som jeg har oplevet systemet, er der gået sparerunde i den, så derfor er der mange som bliver skudt ud af sygedagpenge satsen, selvom de endnu ikke er afklaret.
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 22:44   #8
ahn1973
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2012
Lokation: Stevns
Indlæg: 5
Styrke: 0
ahn1973 er ny på vejen
har siger hun venter flere oplysningener fra psykiater og fra hospital men hun vil ikke fortele mig hvorfor man ikke har overholdt §7a har dog ikke den store opbakning fra min psykiater men min alm. læge at hvis de ikke vil forlænge dem går vi hele vejen med anke til der ikke flere muligheder jeg har jo ret du en nu psykiater se på min tilstand
ahn1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 23:27   #9
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ahn1973 Se meddelelser
håber jeg kan få hjælp her inde da min sb vil har 4 uger mere til at finde ud at om mine sygedag penge skal forlænges (de stoppe d31/05) kan ikke klage før jeg ved om de bliver forlænget når der stå i § 7a står:
. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage på arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder med flere inddrages.
Stk. 2 Hvis kommunen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Det fremgår af bemærkningerne til retssikkerhedslovens § 7a, at hensigten med bestemmelsen er, at undgå, at der sker afbrydelser i den hjælp, som borgeren har behov for, når det for eksempel gælder sygedagpenge, der i denne sammenhæng betragtes som en ”erhvervsrettet foranstaltning
De skal meddele dig på skrift at de påtænker at stoppe dine sygedagpenge, så skal du partshøres, og først derefter kan de endeligt tage stilling til om dine sygedagpenge skal stoppes..

Prøv at læse her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Din ressourceprofil skal også være opdateret lige som der skal være en plan for hvad du skal og kan..

Hvis ikke de har varslet et sygedagpenge stop og partshørt dig så er der noget galt og du skal skrive til dem ...

Du har garanteret fået datoen mundtligt af din sagsbehandler ?
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 14:41   #10
ahn1973
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2012
Lokation: Stevns
Indlæg: 5
Styrke: 0
ahn1973 er ny på vejen
problemet med kontanthjælp er at de vil havde at jeg skal betale dem tilbage
ahn1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af Sygedagpenge efter d 52 uger morstina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 10-01-2013 13:02
kassen lukket efter 23 uger?? sydfyn Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 20-03-2011 20:44
tandlæge hjæp superkok Dit og Dat 1 10-05-2010 16:46
Hvordan efter syg i 52 uger?? jensen79 Alt det andet 3 24-04-2010 21:43
Stopper sygedagpengene efter 52 uger. Bjala Alt det andet 16 30-04-2009 09:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension