K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2008, 22:37   #1
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Typpisk!

Ja typpisk!

Ved sidste møde med min sagsbehandler aftalte vi at mine papirer nu blot skulle videre til lægekonsulenten, sådan at han kunne vurdere om en speciallægeerklæring var nødvendig, og hvis den var, så ville hun få min nuværende psykiater til at skrive den. Her efter ville jeg så få min resourceprofil til partshøring, så vi kunne starte den førtidspensionssag.

I mellemtiden har jeg så skrevet email til min sagsbehandler om, hvor længe hun mente det ville tage før konsulenten havde kigget på sagen, og min partshøring ville være hos mig til gennemlæsning og underskrift.

Jeg spurgte også om hun kunne fortælle mig om vi havde med en paragraf 18 at gøre, eftersom jeg ikke selv har søgt pensionen (17'eren).

Jeg fik et svar et par dage efter om at hun ikke kunne sige noget om hvornår sagen ville bilve sendt til mig, men at hun nok skulle svare så snart hun vidste mere via Email.

Selvfølgelig har jeg INTET hørt fra hende endnu via Email... har ikke fået svar på det med paragraf 18 endnu heller... og det var d. 22 sep. jeg var til den samtale.

Til gengæld har jeg nu modtaget et af de hersens standardskrivelser om, at jeg skal til møde omkring mine fremtidige muligheder for tilknytning til arbejdsmarkedet... ved godt at det er standardskrivelser, men jeg HADER bare at læse det fis, når jeg ikek KAN arbejde, og for i øvrigt søger pension!

Nu sider jeg så og kan fundere lige til d. 10 november hvor mødet skal finde sted... hvad det mon overhovedet handler om!?... Der var ingen aftaler om nogen møder, blot om at jeg skulle have min sag til partshøring som det næste!

Jeg har GENTAGENDE gange forklaret dem, at jeg ikek kan kapere uventede og uaftalte overraskelser, og det virker på mig som om de ikke fatter en skid! ... ikke engang ulejlige sig med at skrive i indkaldelsen, HVAD mødet vil handle om kan de ulejlige sig med!

Nu sider jeg og er pisse nervøs fra nu og til jeg får et svar på hvad de NU har gang i "deroppe i de højere luftlag"... hvad har den skide lægekonsulent mon nu fået sagt til sagsbehandleren? ... Handler det om min klage til borgmesteren?... handler det om beskæftigelsesministeriets henvendelse på mine klager? ... HVAD HVAD HVAD!?!?!?!?

Grrrr!.... jeg er SUR!
  Besvar med citat
Gammel 25-10-2008, 22:58   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ang. sagsbehandling

Kære Razmo,

Åååååh, Razmo, de trækker sq da dig også helt ud i tovene

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe med det samme på mandag, og spørge, hvad f..... DET nu handler om, for ellers kan du jo sidde der og spekulere dig grå hår i hovedet

Et underligt samfund vi lever i, hva'?

Selv sidder jeg her og skriver og skriver (på en blok, fordi jeg ikke rigtig magter de lange klager osv. på pc'en pga. mine smertende 'spasserarme'
Ja, et grin, for hvad f..... sk' jeg ellers gøre?

Jeg orker det sq da ikke; men har jeg noget VALG, hvis Kommune/Regering ikke ska' få skovlen under mig? ... Ja, jeg spør' bare ?

Så fat 'knoglen' på mandag og spørg !!!

Mange Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2008, 23:07   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Til gengæld har jeg nu modtaget et af de hersens standardskrivelser om, at jeg skal til møde omkring mine fremtidige muligheder for tilknytning til arbejdsmarkedet... ved godt at det er standardskrivelser, men jeg HADER bare at læse det fis, når jeg ikek KAN arbejde, og for i øvrigt søger pension!
Dem kender jeg godt.
I dem jeg modtager plejer der så at stå noget om "ordinær beskæftigelse", så første gang startede jeg mødet med, at spørge hvorfor de havde frataget mig min flexbevilling.
Nøj hvor hun gloede. Og så fik jeg også den der forklaring om standardskrivelser.
Jeg har tænkt mig, at sende hende en mail, og spørge hvad mødet reelt skal handle om, HVER GANG jeg modtager en mødeindkaldelse som er formuleret på den måde.
Mest for at irritere hende lidt.

Forresten, hvis man ikke, på forhånd, kan få oplyst hvad mødet skal handle om, og man så ankommer og finder ud af, at det er noget som bare trækker gulvet væk under en, så mener jeg, at man har ret til, at bede om et nyt møde, p.g.a. at man ikke har haft mulighed for at forberede sig, til det som er på dagsordenen.

Sidst redigeret af Trold; 25-10-2008 kl. 23:11.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2008, 23:50   #4
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
=Hyanna;40523]Kære Razmo,
Tjaa... jeg kan ikke med telefoner pga. social fobi'en... jeg dur kun til skrift, men det gør jeg så til gengæld også som havde jeg ikke skyggen af fobi

Så har skam allerede skrevet en mail til sagsbehandleren, og bedt om en forklaring på hvad det møde skal indeholde, så jeg kan forberede mig mentalt.

Nu har jeg bare en sagsbehandler der pr. definition undlader overhovedet at svare på ca. 25% af alt jeg spørger om, så jeg kan jo kun håbe på at jeg får et svar inden... men ellers ryger der ENDNU en klage afsted over en overskredet 10-dages periode... de slipper ikke.

Pointen er blot, at jeg mentalt bliver stresset og deprimeret af at gå og tænke på hvad de nu har gang i... det sker HVER GANG jeg bliver usikker på, om man fravrister mig min kontrol over eget liv... heldigvis har jeg psykiaterens underskrift på dette, så DE KOMMER BARE!!! ... om jeg så skal hive dem helt til ombudsmanden...

Jeg vil bare ha' den pension, og slå en streg over det lortesystem efterhånden... træt af at skulle bevise at jeg ikke kan blive noget jeg ikke er.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Dem kender jeg godt.

Det er egentligt også min mening at gøre dette Trold... altså bede om et andet møde, hvis jeg ikke har haft tid til at forberede mig... hele mit hoved kører lige nu på "Hvad vil sagsbehandleren sige?"... "Hvilke situationer kan jeg komme ud for?" ... "Hvilke modsvar skal jeg have klar!?" ... "Hvilke rettigheder har jeg, og er der noget lovgrundlag at diske op med?" ... osv osv osv... i kender sikkert det trummerum mange af jer.

Det irriterende i mit tilfælde er så, at disse tanker begynder at køre rundt i knolden og bliver forstærket hele tiden når jeg ikke har nogle data at arbejde videre med... lidt som når der går feedback i en mikrofon... og det tager ikke mange døgn før de små grå på øverste etage må slå fra på nødblus (læs: depression)...

De aner ikke en skid om hvor stor en belastning sådan et skide stykke uanmeldt papir kan gøre ved en, og endnu værre; de er bedøvende ligeglade! ... utroligt at sagsbehandlere ikke har bare en smule psykologisk uddannelse bag sig... og hvis de har, så er det helt sikkert forsvundet i chefernes regulativer

Sidst redigeret af Stezu; 26-10-2008 kl. 19:20. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
  Besvar med citat
Gammel 25-10-2008, 23:57   #5
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Raszmo

Det er fademe surt show, ar sidde der en hel weekend og gøre sig forestillinger on hvad det næste bliver.

Lige så surt er det når man ikke får besked tilbage på henvendelse.

Helt klart ville jeg også tage knoglen og inssistere i at få fat i sagsbehandleren, jeg ved det kan lade sig gøre. Du er i din gode ret til at vide hvad mødet handler om. Jeg håber at du har fået en r.profil og hvis du har haft ændringer til denne, kan du forlange at se den, når der er redigeret i den. Det kunne jo være at du har andre tilføjelser.

bmdc

Håber at du får en tålelig weekend, trods alt.
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2008, 00:03   #6
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Var det blot weekenden... næh, det er fra nu og ind til d. 10 november jeg skal side og ikke vide hvad det møde handler om. Eller som minimum ind til hun har fået svaret mig på min email.

Problemet er så bare, at hun bevidst undlader at svare på spørgsmål meget tit... selv når jeg sider foran hende og stiller mod spørgsmål til f.eks. aktivering når jeg ikke magter det... så glor hun blot på skærmen, og siger ikke en lyd... som om der er et "filter" der bare si'er alt fra hun enten ikke ved hvad hun skal svare på, eller bare ikke vil høre af.

Så jeg håber at jeg har fået et svar inden der er gået 10 dage... er der ikke ryger der en klage afsted, samt en oplysning om at hun kan booke et møde på en dato hvor jeg HAR fået at vide hvad mødet drejer sig om... så simpelt er det.

Men træls er det sgu' at man skal blive ved med at blive syltet rundt med på den måde... ingen respekt er der for borgeren i det system.

Sidst redigeret af Stezu; 26-10-2008 kl. 19:20. Årsag: citat overflødigt ved svar på foregående indlæg
  Besvar med citat
Gammel 26-10-2008, 08:34   #7
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Razmo, for mig lyder det til, at du er blevet indkaldt til den lovpligtigt 3 måneders opfølgningssamtale. Jeg er selv igang med at søge pension og er blevet indkaldt to gange i mellemtiden. Første møde tog mindre end 10 minutter (goddag og farvel!), andet 45 minutter, fordi jeg havde fået ny sagsbehandler i mellemtiden, og hun skulle lige opdateres om min situation. Eneste formål med de jobsamtaler var altså (udover at plage en syg borger ved at jage mig tværs gennem byen!) at... overholde loven og dermed vedblive med at få statsrefusion på mig... Nu har Hjorten det jo med at stramme skruen hele tiden, så man ved jo aldrig, hvad de finder på, men umiddelbart ville jeg ikke lægge meget i den indkaldelse...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2008, 09:47   #8
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Ihh, hvor jeg kender det Razmo. Det slider sådan på ens nerver.

Kan du få nogen til, at ringe til kommunen for dig ? Ellers ville jeg nok sende en mail til sagsbehandleren igen.

Anyway- som regel er det ( som Risa også skriver ) som regel kun lige en goddag og farvel ting, men det giver jo anledning til store bekymringer alligevel, hver gang de indkalder en til samtale...
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2008, 10:48   #9
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Årh ja, kender godt de indkaldelser, der jo som oftest netop kun er sat istand for at kommunen kan få sin refusion.

Ikke desto mindre får de vel os alle til at hoppe en halv meter, hvad har kommunen NU fundet på, er det godt eller skidt, skal jeg så møde i aktivering på onsdag, har lægekonsulenten endelig udtalt sig o.s.v.

Det ER opslidende, og jeg er god til at stresse mig selv, når de indkaldelser kommer, jeg pakker ALLE mine akter, læser op på diverse §er, vender og drejer alle problematikker i hovedet, bruger 1½ time på transport hver vej.........for så at blive vendt i døren af min sagsbehandler: Maj-Britt for hulen da, du ved jo godt, du ikke ryger i aktivering, du ved jo godt, jeg skal indkalde dig hver 3. måned. så CHF er glad og tilfreds :-)

Jojo, men ingen kender dagen, før solen er gået ned og klokken er jo kun 10.

Så Razmo, ro på, du er i sikkerhed, kommunen vil bare have sine penge, så du kan roligt gå hjem igen
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2008, 12:06   #10
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jammen jeg forstår ikke!? ... så vidt jeg er informeret, forsvandt den 3 måneders opfølgningssamtale da til fordel for aktivering for at få refusion? Eller har jeg misforstået noget?

Jeg var i øvrigt til møde d. 22 september, så der er langt fra gået 3 måneder... så jeg kan kun konkludere at der er et eller andet nyt i sagen, jeg ikke aner for fem flade øre om, og sagsbehandleren har jo ikke ulejliget sig med at skrive hvad mødet skal handle om.

Sider og tænker, om de mon har skiftet sagsbehandleren ud, fordi jeg har klaget til borgmesteren, eller fordi beskæftigelsesministeriet er inde over sagen nu? ... skal jeg mon til at forklare hele molevitten igen? ... Har lægekonsulenten talt "over evne" og foreslået arbejdsprøvning? ... Har de i sinde at aktivere mig? ...

Hader bare at gå og ikke vide hvad der sker... det er psykisk tortur for mig.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension