K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2010, 22:11   #1
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
EFTERLYSNING: Vejen til fleksjob.

Regner ikke med at I har den gyldne vej til fleksjob

Men man ved jo aldrig... Når nu alle mine lægepapir beskriver
min tilstand som stationær, kronisk med varig skånehensyn og alle de
ord der nu skal stå... hvad skal der så ske før kommunen indstiller en til fleksjob??

Jeg undre mig nemlig over, at min sagsbehandler siger at jeg kun har mulighed for 6 ugers virksomhedspraktik

Jeg er uden forsørgelse efter min revalideringsydelse stoppede pga. sygdom. Derfor er jeg henvist til kontanthjælpsafdelingen, og de siger, de kun kan give mig de 6 uger. Men kan man godt afklare mig på 6 uger??

Hvad er jeres erfaring?
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 22:19   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nogen kan godt afklaret på 6 uger jeg blev bla på ca samme tid eller lidt mindre men omkring de 6 uger så havde ejg flexjob
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 08:12   #3
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Det var hurtigt....troede ikke det var muligt.
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 09:43   #4
linus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Indlæg: 44
Styrke: 14
linus er ny på vejen
6 uger - Det lyder da som Danmarksrekord.
Med mindre da - og det skriver du ikke noget om - At der er tale om fleks på 25-35 timer - For så er det set før.

LINUS
linus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 10:32   #5
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
ja altså Struer kommune kan ikke afklare på 6 uger.

Jeg havde netop kontakt til min jobkonsulent igår med henblik på at fremskynde næste møde(7 dec) 2 uger, det kunne næsten ikke lade sig gøre fordi der så ikke er gået 12 uger og så mener hun ikke at hun akn lave en ordentlig beskrivelse.

Få hjælp af anden aktør, evt din fagforening eller privat socialrådgiver.

Jeg ved godt at privat socialrågiver koster penge, men for hver dag det hedder kontanthjælp og ikke flex koster det dig penge, endvidere kommer der et lovforslag om at nedsætte fleksydelsen, således at du får løn de timer du arbejder og resten hedder dagpengesats.

Så øh hvis jeg var dig ville jeg satse på at få kørt flex igennem hurtigst muligt.

Du kunne jo også spørge hvordan, det kan lade sig gøre at afklare dig på 6 uger bed om en forklaring på skrift.

Held og lykke
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 10:58   #6
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
nogen kan godt afklaret på 6 uger jeg blev bla på ca samme tid eller lidt mindre men omkring de 6 uger så havde ejg flexjob
Imponerende! Jeg er kun lidt misundelig. Dejligt for dig

Måske kunne min kommune lære lidt der
Efter at have været stationær uden behandlingsmuligheder i "et par år" og ude af stand til at varetage et job på normalevilkår eller for den sags skyld have noget, der minder om et normalt fungerende privatliv - så er kommunen nu ved at være klar til at se på fleksjob som en relevant mulighed. Jeg blev syg i 2002...
De håber sagen er afklaret inden sommeren 2011
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 12:23   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Road66 Se meddelelser
Regner ikke med at I har den gyldne vej til fleksjob

Men man ved jo aldrig... Når nu alle mine lægepapir beskriver
min tilstand som stationær, kronisk med varig skånehensyn og alle de
ord der nu skal stå... hvad skal der så ske før kommunen indstiller en til fleksjob??

Jeg undre mig nemlig over, at min sagsbehandler siger at jeg kun har mulighed for 6 ugers virksomhedspraktik

Jeg er uden forsørgelse efter min revalideringsydelse stoppede pga. sygdom. Derfor er jeg henvist til kontanthjælpsafdelingen, og de siger, de kun kan give mig de 6 uger. Men kan man godt afklare mig på 6 uger??

Hvad er jeres erfaring?
Jamen hvis alle papir er der og du har rp osv så burde de vel kunne afklare dig på de 6 uger , det er jo for at finde ud af hvor længe du kan klare at være på en arbejdsplads..

Du er jo allerede i systemet så det er kun selve praktikken der skal tage 6 uger ( og i de 6 uger skal du for guds skyld huske at skrive jobdagbog og smertedagbog ) efterfølgende skal din rp opdateres og resultat skrives ind og den skal til fleksteamet og først herefter afgøres det om du kan få fleks så det bliver en del mere end6 uger


De sidder jo også inde med oplysninger fra reva tiden fra læger osv .. jeg var i praktik /arbprøvning i 8 uger .....og derefter blev alt opdateret og jeg fik ftp , men havde som du jo så også været i systemet i mange mange år når man regner flekstid og sygedagpenge osv med (11 år fra jeg blev syg til jeg blev ftp )

Og de siger 6 uger nu , men bliver det nødvendigt at forlænge så bliver det jo nødvendigt så mon ikke også det er lidt for at presse dit til at dukke op hverdag i praktik (husk det er bedre at komme og gå hjem end slet ikke at komme )

held og lykke
  Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 12:41   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
alså var heldig gik på reva mener det var det det hed den gang også sagsbehandler stoppede som hun sagde du skal have flexjob jeg stopper de kan ikke brokke sig til mig :P var i en arbejds prøvning men måtte sande


det gik ikke så kom til at gå på reva center i køkkenet hvor alle der havdeforstand osv på flexjob pauser osv pys osv var på stedt så ja nok heldig første flexjob kom små 4-6 md efter også heldig og hurtigt desvære ledig nu og igennen komunernes helved kan vi vel godt kalde det


og ang stationær troer jeg er blevet stationær 5 gange snart hvis ikke mere
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 19:33   #9
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Tak for jeres svar. Måske det er for optimistisk at blive afklaret på 6 ugers praktik....men optimismen kan de ikke tage fra mig.....endnu da. God weekend
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 20:51   #10
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg var i arbejdsprøvning i 6 uger på Espelunden.
De vuderede 5 timers arbejdsevne om ugen og anbefalede ftp.
Blev afslået, men da socilarådgiveren pressede på, fik Jeg tildelt fleks.
Hvad Jeg så end skal med dem. Jeg har dog en indtægt, og det er Jeg meget glad for.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vejen til fleksjob + rehabiliteringsmøde :) Dancer Spørgsmål ang fleksjob 10 01-07-2013 08:59
Er det mig, der er noget i vejen med? Vanilje Din historie 9 25-04-2012 18:13
et par råd med på vejen cmay Alt det andet 6 18-02-2010 01:29
Vejen for mig? Klund De Unge 8 21-09-2008 19:08
Vejen fra fuldtidsjob via deltid til fleksjob strikkeline Din historie 0 08-01-2008 02:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension