K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2012, 20:46   #1
mortilm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Lokation: østjylland
Indlæg: 38
Styrke: 14
mortilm er ny på vejen
3½ mdr så er der gået 52 uger

Pr 30.4.12 er der gået 52 uger med sygedagpenge. Arb prøvning osv er endnu ikke påbegyndt gr 2 operationer, efterflg fixering af skulder/arm og genoptræning.

Når det nu ikke har været muligt at starte med arb-prøvning osv er det så grundlag for forlængelse eller er det bare ærgerligt ?

Har netop afsendt mail til sygedagpenge damen for at høre hvad næste skridt er. Tiden går jo bare - uden at der er fremgang med arm/skulder og lige pludselig er tiden gået...
mortilm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 20:54   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja det burde være muligt at forlænge efter § 27.1.2 med 39 uger, da der mangler afklarende foranstaltninger.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 21:02   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bemærk venligst følgende....

Kære Mortilm

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

"Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus." som meget få har set "regnskab" på

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 11:17   #4
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Der kan man bare se...!

Jeg er selv en af dem der ikke kan få svar på, helt konkret, om jeg kan forlænges. Min arbejdsprøvning slutter dagen før mine sygedagpenge stopper. Og det er sidst i Februar.

Jeg skiftede fra en special læge i Svendborg til OUH pga DSB, var lidt træt af at skulle være afhængig af diverse aflysninger osv...OUH ligger trods alt kun 10 min på cykel fra min adresse. Så er det jeg tænker, når jeg nu selv-valgt skifter...mon så jeg kommer ind under den paragraf...?? Hmmm, det var måske værd at have i baghovedet når jeg nu begynder at få de "grimme" breve...;-)

Tak for info...;-)
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 11:31   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Mortilm

Jeg går ud fra du med sygedagpen dammen mener sb! Det er godt at du rykker for stillingtagen, hsuk at gemme mail, således at du kan doukentere at du har sendt breve til sb om fremadrettethed go opfølgning i din sag.

Pga. af dine 2 operationer og eftflg. fiksering af arm/skulder bør du overveje, hvad lægerne har fortalt omkr. funktionsniveau eft.flg. operation og eft.flg. genoptræning. Der er yderst centrant at du ikke 1 mdr. el. 14 dage før står med nologe lægeudtalelser at de ikke ved hvordan din funktionsevne el. uvist om du skal have yderligere behandlinger/operationer, da Jobcentret derved kan erklære dig uafklaret dvs. uvist hvor rask du kan blive på sigt, og de derfor ikke kan vurderenoget pt., hvorfor du ikke kan forlænges eft. § 27, stk. 1, 1 - 7.

Du har ikke skrevet meget, men det er altid godt at være på forkant med sin SDP-sag, idet du jo sikkert allerede har erfaret at det er Jobcentret ikke, der for vil jeg råde dig til flg., hvis du ikke allerede har gjort det:

1. bede om aktinsigt på Jobcenter i din sag, se under fanen nyttige links øverst her på side og find derpå aktindsig, som du så kan kopiere, lave 2 ens, gå på jobcenter og afl. ene få stemplet dato og underskrift på den anden, som du opbevarer som kopi. Derpå bør du ingen for 10 dage modtage kopi af dine sagsakter.

2. kontakte din fagforenings socialrådgiver for en samtale om din sag, hvis du har en sådan, medbringende din sag og lægefaglige papirer

3. bede om aktindsigt i din journal hos hospitalsvæsen og læger, se også fane for nyttige links for en sådan, få også dem afsted og få indlbik i hvad disse læger skriver om din funktionsevne nu og på sigt, prognose, ect.

4. overveje at bestille en tid hos en spec.læge allerede nu, idet disse godt kan have lang ventetid, og du måske har brug for en sådan inden 30.04.12.

Jeg vil i modsætning til Ricky og Peter ikke udtalel mig om, hvilken forlængelse du har brug for, at påpege overfor Jobcentret med så få oplysninger du giver. Samtidig er det også uvist om du har brug for mere end en forlængelse, hvorfor det kan være centralt at vælge forlængelsesmulighederne nøje, således at man ikke lukker nogen døre/brugbage muligheder efterflg.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 12:07   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
"Jeg vil i modsætning til Ricky og Peter ikke udtalel mig om, hvilken forlængelse du har brug for, at påpege overfor Jobcentret med så få oplysninger du giver.

Jeg har slet ikke udtalt mig...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 12:46   #7
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
undskyld Ricky!

Hej Ricky

Undskyld, jeg mente selvfølgelig Jasch.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 17:48   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mortilm Se meddelelser
Pr 30.4.12 er der gået 52 uger med sygedagpenge. Arb prøvning osv er endnu ikke påbegyndt gr 2 operationer, efterflg fixering af skulder/arm og genoptræning.

Når det nu ikke har været muligt at starte med arb-prøvning osv er det så grundlag for forlængelse eller er det bare ærgerligt ?

Har netop afsendt mail til sygedagpenge damen for at høre hvad næste skridt er. Tiden går jo bare - uden at der er fremgang med arm/skulder og lige pludselig er tiden gået...
Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
Kære Mortilim,

Det er 3 korte linier du kommer med omkring din situation, så det er svært for os at "gisne" omkring forlængelses muligheder. Kravet er "blot" at du for at få forlænget dine sygedagpenge SKAL du kunne komme under et af de 7 punkter i §27 stk. 1 citeret ovenfor.

Jeg tænker mere på nr. 3 i forhold til din situation, der skal du bide mærke i de tre linier nederst vedr. denne, samt at din læge skal erklære at du er 100 % klar til det ordinære arbejdsmarked efter en evt. forlængelse iht. dette pkt.

Du må endelig ikke tænke, at det bare er ærgerligt i forhold til forlængelse, gør hvad du kan for arbejde herfor og super godt at du opsøger din sagsbehandler "allerede" nu desangående.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 21:47   #9
mortilm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Lokation: østjylland
Indlæg: 38
Styrke: 14
mortilm er ny på vejen
Tak..

Jeg skriver på en bekendts vegne, men når i skriver 100 % klar til det ordinære arb-marked er ik sikkert. Vedkommende er færdig i det job han kommer fra,- skulderen kan ikke løftes mere end 60 grader 0 graders udafrotation, kan ikke strækkes ud,- kan INTET løfte med belastning, osv osv osv - og fra det sygehus der har opereret ham er noteret at alle job mht løft, skub, træk og arbejde højere end 60 grader er udelukket for altid. Der er ikke flere behandlings-muligheder.
mortilm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 01:25   #10
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Mortilm

Du skrev i første tråd, at din bekendt havde fået genoptrænning. Hvad siger resultat af denne genoptræning, og er den tilenedebragt?

Det helt fint med udtalelserne fra behandlende læger eft. operation. Og helt godt hvis genoptrænning også kan udmøntes i et resultat inden varighedsbegrænsning. Gerne med udtalelse fra spec.læge.

Hvorfor der måske fra kommunens side vil forsøge med en revalidering, idet din bekendt måske kan omskoles til et andet erhverv, hvor armen ikke udsættes for de funktionsbegrænsninger, den nu har fået. Hvis dette er tilfældet vil det sansynligvis være § 27, stk. 1, 1 el. 2, se Entenellers opremsning af forlængelsesmuligehederne.

Mange hilnser

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er du HSP og går du/har du gået til psykolog? L.S. Alt det andet 5 25-03-2013 14:16
11 år er gået Stute. Hvordan forløb det da du søgte fleks? 2 26-02-2013 06:44
5 uger... Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 12 07-10-2012 19:19
er det 4 uger sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-03-2011 20:21
Er gået på hjemmeside!!!! lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 23-10-2007 14:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension