K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2014, 15:57   #1
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Pensionssag behandles i 2014 på tidligere lov... Hvordan ?

Jeg har en sag kørende omkring førtidspension, som jeg i december 2012 søgte på det foreliggende grundlag... Der skete en masse fejl i den sag, og Ankestyrelsen hjemviste sagen til ny behandling, på baggrund af jeg ikke havde fået lov at foretræde for pensionsudvalget, inden de traf afgørelse i marts 2013.

Jeg har idag været til det møde, som jeg ikke fik lov at være til dengang... Nu er det så bare jeg har nogle spørgsmål :

1 - Hvem sad og SKULLE sidde i det pensionsudvalg, som man fik tilbudt at foretræde for på den tidligere lov (før 2013) ?
Til stede idag, var jeg selv, min kæreste, en sagsbehandler for den afdeling samt lederen for afdelingen.

2 - Hvis der dengang jeg ansøgte om pension, ikke var lavet en ressourceprofil, fordi min daværende sagsbehandler igennem minimum 1 år, havde nægtet opstart af en sådan, fordi hun ikke havde tid... Ja det var hendes undskyldning... Men hun af DUKH fik besked om at udforme en ressourceprofil, hvilket hun så også forsøgte sig med - skulle hun så ikke inddrage allerede eksisterende lægelige oplysninger mv. i den ressourceprofil ?
Det eneste hun gjorde, var at skrive ud fra under halvdelen af punkterne (resten står tomme), hvad hun lige skønnede og troede... Hun brugte ikke en eneste ting fra udredninger osv.
Ydermere fylder det hun har skrevet, maksimum halvanden linje, ved det punkt hvor hun har skrevet mest... Dvs. en totalt ubrugelig ressourceprofil

3 - Der bliver dengang klaget med det samme over ressourceprofilen, og hun forsøger sig med en ny... Den er fuldstændig magen til den anden, med få undtagelser af nogle formuleringer hun har ændret i.
Jeg skriver selv en masse ned, som skal være under ''borgerens kommentarer''... Min sagsbehandler vælger så at droppe de to ressourceprofiler, og istedet udforme det som en arbejdsevnevurdering... Jeg har ALDRIG fået lov at komme i arbejdsprøvning før her i år, selvom de har været bekendt med min tilstand siden 2010/2011 - dvs. de havde slet ikke en sådan vurdering af mig, men hun vælger at flette mine kommentarer ind, sammen med det hun har skrevet i de to forsøg på ressourceprofiler.
Der ligger nogle forskellige speciallæge vurderinger på mig, men dem bruger hun som nævnt ikke...

Idag til mødet ønsker jeg at få begrundet dette, og forklaringen er, at jeg har søgt på det foreliggende grundlag, og man derfor ikke foretager sig mere i sagen... Ej heller selvom papirerne har været i deres hænder i flere år, uden at de har startet hverken ressourceprofil eller arbejdsprøvning op.
Så selvom min sagsbehandler fik besked på af DUKH, at hun ifølge loven skulle udforme en ressourceprofil, så har hun alligevel ikke gjort det som hun skulle, men har blot skrevet hvad hun mente, uden på noget tidspunkt at have mig med ind over, eller at læse i mine udredninger...
-Kan det virkelig passe, at de ikke må bruge papirer der lå i sagen dengang, og ud fra dem komme med en vurdering ?

3 - Som skrevet er min tilstand stationær, og jeg har netop afsluttet en arbejdsprøvning, der viser en arbejdsevne på under 2 timer om ugen... Og det på den bekostning, at der ikke er overskud til noget andet, end blot lige at klare de mest nødvendige ting i hjemmet.
Jeg fik diagnosen i 2011, har boet i nuværende kommune siden 2009, hvor jeg ikke var i arbejde, og det er anført i mine papirer fra kommunen, at de kan se jeg tilhører ''flaskehals'' området... Hvad det så end betød, men jeg blev matchet ''som ikke klar til arbejde eller uddannelse''.
Jeg har været på kontanthjælp 90 % af tiden, siden 2000... Jeg er 34 år idag.
Hvordan griber jeg det an, når kommunen ikke har foretaget sig det de egentlig skulle ?

Sidst redigeret af TBQ; 04-09-2014 kl. 16:01.
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 17:33   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du klager til borgmesteren og hele kommunalbestyrelsen over det...

De skal bare lave den ressourceprofil og de skal kun bruge de oplysninger der var i sagen på det tidspunkt...

Du kan håbe at din klage kan føre til at at de gør det rigtigt inden de afgøre sagen...

Ellers er det eneste du kan klage over sagen igen igen til ankestyrelsen...

Dem man skulle og stadig skal have møde for inden afgørelsen på en førtidspension det er selve pensionsnævnet....altså dem som skal træffe afgørelsen i din sag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 17:38   #3
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du klager til borgmesteren og hele kommunalbestyrelsen over det...

De skal bare lave den ressourceprofil og de skal kun bruge de oplysninger der var i sagen på det tidspunkt...

Du kan håbe at din klage kan føre til at at de gør det rigtigt inden de afgøre sagen...

Ellers er det eneste du kan klage over sagen igen igen til ankestyrelsen...

Dem man skulle og stadig skal have møde for inden afgørelsen på en førtidspension det er selve pensionsnævnet....altså dem som skal træffe afgørelsen i din sag...
Tak for svar...

Borgmesteren er der klaget til, men han dækker selvfølgelig over de ansatte, og har ikke reageret yderligere på mit svar tilbage, og det forventer jeg heller ikke han gør.

Var der regler for, hvem der sad i udvalget ?
Jeg har læst flere steder dengang, at det var en læge, en person med viden om det handicap eller sygdom man har, nogle personer fra kommunen samt sagsbehandler.

Jeg mener jo også at de sagtens kan lave den ressourceprofil, med de ting der forelå i sagen dengang... Men det mener de BESTEMT IKKE at de skal, for de må hverken komme med vurderinger eller noget som helst, fordi jeg søgte på det foreliggende.
Men min sagsbehandler kunne altså sagtens i sin konklusion, ud fra det totalt ikke eksisterende arbejde hun havde lavet, konkludere at hun ikke mente jeg skulle have pension... Det giver ingen mening
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 17:45   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kender ikke til regler for hver der skulle sidde i pensionsnævnet dengang...

Det er jo noget som kommunalbestyrelsen bestemmer og skal sørge for..

Har du en borgerrådgiver i din kommune...hvis du har så gå til denne...

Forsøg evt med DUKH igen og forklar dem hvad kommunen har gang i nu...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 18:16   #5
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg kender ikke til regler for hver der skulle sidde i pensionsnævnet dengang...

Det er jo noget som kommunalbestyrelsen bestemmer og skal sørge for..

Har du en borgerrådgiver i din kommune...hvis du har så gå til denne...

Forsøg evt med DUKH igen og forklar dem hvad kommunen har gang i nu...

Nej desværre er der ingen borgerrådgiver... For det er der jo ikke brug for i denne kommune !

Jeg må kontakte DUKH... Jeg har nok bare mest brug for nogle, der virkelig taler min sag.
DUKH har hjulpet meget, men når det bliver på denne måde som det gør nu, så er min opfattelse at de ikke kan gøre det store, andet end at påpege fejlene - men det har de jo gjort flere gange førhen, og kommunen lader til ikke at tage sig af det.
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension