K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2010, 15:22   #131
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg bukker og siger.....

Tak, for de rosende ord men det er nu ikke mig men Hejdien og Web der skal have tak for deres store arbejde med k10.

Hansemand, du skal lige vide at Hejdien og Web startede op med k10 for ca 5 år siden og på daværende tidspunkt forventede de, og ville blive glade, hvis der bare var 30 mennesker de kunne hjælpe.

Nu er vi over 5000 tilmeldte.....blomsten har foldet sig ud.

Derfor er det mig der siger tak for at jeg har fået lov til at have min tråd på forsiden. Fordi Hejdien og Web meget hurtigt opfattede hvor vigtig §3 stk.2 er

Sagsbehandlingsfrister: Imellem os er det et hårdt arbejde og kan nok ikke holde mit løfte alene. Derfor er min plan at når kræfterne slå til vil jeg fremstille en standard skrivelse til Statsforvaltningerne hvor jeg beder om 10 - 20 k10èr som så tager 5 klager ad gangen.

Så klager vi alle, på samme tid over alle de nævnte, på forsiden nævnte kommuner der ikke vil de handicappedes, arbejdsløses retssikkerhed.

Jeg samler kræfter og afventer lige Ombudsmandens afgørelse over Tårnby kommune. Jeg har udbedt mig tilladelse for personlig fremlæggelse af sagen, også over for socialminister Benedikte Kiær.

Her vil jeg have forklaring på hvorfor Statsforvaltningerne ikke gør brug af deres sanktioner inden for sociale lovovertrædelser.

Selv 14årige børn skal jo fremover straffes hvis ikke de følger loven.
Nyhavns resturanter modtager jo også bøder på 15.000 kr hvis de skriver "hjemmelavet" over en sur menu hvor råstofferne er købt, vacumpakket, fra Netto.

Mange hilsner
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 09:58   #132
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Tak er kun et fattigt ord...

Men HELT SIKKERT også et kæmpe et af slagsen, til Hejdien og Webmaster, for opstart af denne side, som jeg hverken havde energi eller fantasi til at gætte på eksisterede, endsige lede efter, da jeg selv var igennem møllen, nogle år tilbage.

I virkeligheden er det jo ofte følelsen af af være alene i hele verden mod Systemet som tapper os, sender os ud i tvivl, selvbebrejdelser, søvnløse nætter med endeløse tvangstanker, og tilsidst idéen, om at gøre en ende på det hele.

Og nogle gange ER vi, af mange forskellige grunde, helt alene, og menneskedyrets psyke er ikke skabt til dette.

Derfor kan værdien af fora som dette ikke roses, hyldes og støttes nok.

Fordi der udover tips og råd også uddeles cyberknus og næstekærlighed, og
dermed indgydes små øer af håb, som vi for et øjeblik kan sidde og trække vejret på og finde kræfter, til næste skridt i kampen.

Noget jeg finder umanerligt krepérligt er, at mange af dem der netop er meget/helt alene, desværre lider af angst og ufede relationer til transport, menneskemasser osv, og hvor VILLE jeg dog gerne samle folk i håndterbare grupper, til noget sommersamvær, der handlede om at grine, knuse, lave mad, synge sange og fortælle røverhistorer fra alt andet det problemfyldte sygdomsliv - fordi DET er noget mange af os trænger til, og det er i den slags samvær man især finder styrken til at tage de andre kampe.

Det er jo ulideligt, næsten kun at have en identitet i sin sygdom/lidelse/underskudskamp, og er med til at de mindre "gavmilde" sider af psyken langsom tager over - "survival of the fittest" gælder på alle planer!

Hmmmm, måske vi alligevel kunne finde på noget - det kommer i en anden tråd...

Igen TAK, også til de andre lynhurtige paragraf-eksperter - det ER i nøden man skal kende sine rigtige venner!
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 10:01   #133
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Massemails når tiden er inde

OG jeg er selvfølgelig SÅ klar ved tangenterne, når der skal spammes på den FEDE måde til Systemforvalterne!!
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 14:48   #134
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af hansemand Se meddelelser
Men HELT SIKKERT også et kæmpe et af slagsen, til Hejdien og Webmaster, for opstart af denne side, som jeg hverken havde energi eller fantasi til at gætte på eksisterede, endsige lede efter, da jeg selv var igennem møllen, nogle år tilbage.

I virkeligheden er det jo ofte følelsen af af være alene i hele verden mod Systemet som tapper os, sender os ud i tvivl, selvbebrejdelser, søvnløse nætter med endeløse tvangstanker, og tilsidst idéen, om at gøre en ende på det hele.

Og nogle gange ER vi, af mange forskellige grunde, helt alene, og menneskedyrets psyke er ikke skabt til dette.

Derfor kan værdien af fora som dette ikke roses, hyldes og støttes nok.

Fordi der udover tips og råd også uddeles cyberknus og næstekærlighed, og
dermed indgydes små øer af håb, som vi for et øjeblik kan sidde og trække vejret på og finde kræfter, til næste skridt i kampen.

Noget jeg finder umanerligt krepérligt er, at mange af dem der netop er meget/helt alene, desværre lider af angst og ufede relationer til transport, menneskemasser osv, og hvor VILLE jeg dog gerne samle folk i håndterbare grupper, til noget sommersamvær, der handlede om at grine, knuse, lave mad, synge sange og fortælle røverhistorer fra alt andet det problemfyldte sygdomsliv - fordi DET er noget mange af os trænger til, og det er i den slags samvær man især finder styrken til at tage de andre kampe.

Det er jo ulideligt, næsten kun at have en identitet i sin sygdom/lidelse/underskudskamp, og er med til at de mindre "gavmilde" sider af psyken langsom tager over - "survival of the fittest" gælder på alle planer!

Hmmmm, måske vi alligevel kunne finde på noget - det kommer i en anden tråd...

Igen TAK, også til de andre lynhurtige paragraf-eksperter - det ER i nøden man skal kende sine rigtige venner!
Ja, din beskrivelse passer på det, vi her på siden kalder Systeminvalid.

Og når vi bombarderes i pressen med, at flere og flere får pension pga. "noget psykisk", og samtidig ser, hvordan lægekonsulenter/sagsbehandlere/kommuner "fjerner" fysiske skavanker, så undrer det jo ikke.

Mht. at arrangere noget, så har Vestsjællandsgruppen gang i noget indimellem.

Måske du kan høste erfaringer der.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 21:30   #135
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Holstebro kommune...

er nu indklaget til Region Midtjylland, Tilsynet pga....

Til

Region Midtjylland, Tilsynet.

Undertegnede klager hermed over Holstebro Kommune, da jeg ikke kan opnå nogen form for fornuftig dialog vedr Retssikkerhedslovens §3 stk.2 og overholdelse af samme. Til stor skade for de svage borgere.

Dokumentation: Læs nedestående E-mail

Med venlig hilsen

Peter Hansen

Fortsættelse følger
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 21:40   #136
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ikast-Brande kommune

Til
Region Midtjylland, Tilsynet

Undertegnede klager hermed over Ikast-Brande kommune da de offentliggjorte sagsbehandlingsfrister ikke er i overensstemmelse med Retssikkerhedslovens §3 stk.2.

Med venlig hilsen

Peter Hansen
Fortsættelse følger
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 22:44   #137
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
OBS! Ny fidus fra kommunernes side......

Som i kan læse af følgende tekst: "foreslås det, at forvaltningen
administrativt kan ændre fristerne for de opgaver, som er oplistet i
skemaet."
fra en dagsorden hos en tilfældig kommune.

Hvad skal vi så med Retssikkerhedsloven?

Med andre ord, kommunalbestyrelsen vedtager sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 hvor man efterfølgende tillader embedsmænd/sagsbehandlere administrativt at ændre disse offentliggjorte sagsbehandlingsfrister.

Det er det der kaldes en "rævekage", men............jeg skal nok komme efter dem.

Det er med vilje jeg ikke nævner kommunenavn pga taktik med Ombudsmanden.

Mange hilsner
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 23:35   #138
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære phhmw

Bliv ENDELIG ved at holde dem til ilden !

Eddermama for dårligt at loven ikke følges !!!
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 00:09   #139
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg har før forsøgt at gøre dig opmærksom på, at det er en procedure Hillerød kommune benytter, hvorfor jeg ikke mener at de frister er en dyt værd.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 01:25   #140
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er ikke nok.....

Kære Popiae
bare at gøre mig opmærksom på det.......iøvrigt er jeg bekendt med ALLE de kneb kommunerne bruger......men her kan jeg bevise at de i underudvalg FØR det kommer til kommunalbestyrelsen allerede her begynder at signalere at ulovligheder vil blive tilladt.

Se det har jeg ikke haft før. Iøvrigt oplyser Hillerød kommune helt fejlagtigt at samtaler med kommunens sagsbehandlere ikke er tilladt....helt i strid med sandheden. Ja, du har ret, deres offentliggjorte sagsbehandlingsfrister er ikke fyldesgørende. Men jeg kan ikke trylle. Een kommune ad gangen indtil videre.

Jeg er ikke enig med dig......disse frister er noget af det vigtigste af næsten ALT hvad vi beskæftiger os med her på k10.

Mange hilsner

Sidst redigeret af phhmw; 16-06-2010 kl. 01:27.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fejl i statusrapport Daffodill Hjælpemidler til handicappede 4 08-10-2010 00:08
statusrapport/ journalnotater mor2 Spørgsmål ang fleksjob 2 01-03-2010 00:52
svarfrister CHNEVIDE Alt det andet 3 25-08-2009 16:54
Statusrapport egen læge! iben Spørgsmål ang fleksjob 1 17-11-2008 11:54
Vedr.Statusrapport fra kommunen mus0025 Din historie 5 16-10-2008 18:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension