K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2011, 14:59   #241
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hmmmm.. gad vide om du ikke bare kan få en taxa til stranden .. og når du så har ligget der et stk tid så hjem igen...

HUsk at du selvfølgelig gerne vil i arbejdsprøvning, men spørg lige hvem der skal stilles til ansvar hvis din tilstand bliver forværret..... så bliver der travshed...

Hehe du kan jo også forsigtigt spørge ind til hvad de havde forstillet sig at hende ergodamen skulle ha skrevet siden de ikke har brugt en dyt af hendes rapp.
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 17:20   #242
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Hej

ja, så blev det bestemt at jeg skal arbejdsprøves igen!!

De kunne ikke finde et arbejdsprøvningsssted i 2009 og nu hvor det er værre vil de så kunne? skriger af griiin.....

Hun skrev at de ville tage kontakt tl en person på Strandparken, Revacenter som så skulle have mine papirer.

1. spurgte jeg selfcourse om hvem/hvad denne person er ?
2. hvor dette reva ligger?

ååh ja, og de har bevilliget en taxa.... skriger stadig af grin -
ergoen skriver jeg intet kan og intet må...men arbejdsprøves igen ogen, det skal jeg............................. SUUUK
...ufatteligt, hvor længe man vil køre rundt i en ubetydelig arbejdsevne...føler med dig, Pia...situationen er den samme her!

Overvej en § 17 på foreliggende dokumentationsgrundlag...om ikke før, så umiddelbart efter endt arbejdsprøvning...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 09:19   #243
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Hmmmm.. gad vide om du ikke bare kan få en taxa til stranden .. og når du så har ligget der et stk tid så hjem igen...

HUsk at du selvfølgelig gerne vil i arbejdsprøvning, men spørg lige hvem der skal stilles til ansvar hvis din tilstand bliver forværret..... så bliver der travshed...

Hehe du kan jo også forsigtigt spørge ind til hvad de havde forstillet sig at hende ergodamen skulle ha skrevet siden de ikke har brugt en dyt af hendes rapp.
Knus Lone
Hejsa Lone

Nej nej de siger at hvis jeg skal ha min ftp skal jeg igennem dette, for at ftp-teamet har det de søger - for ikke at give afslag.

Min socialrådgiver har ligeledes sagt at jeg ikke skal lave noget der forværrer min smertetilstand, så jeg skal bare melde fra.

så nu tar jeg denne med - og håber at det er sidste instans før min ftp.

Tak for din omsorg
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 09:29   #244
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...ufatteligt, hvor længe man vil køre rundt i en ubetydelig arbejdsevne...føler med dig, Pia...situationen er den samme her!

Overvej en § 17 på foreliggende dokumentationsgrundlag...om ikke før, så umiddelbart efter endt arbejdsprøvning...

Carmen, ved det møde jeg havde med dem fra job-teamet her i mit hjem, talte vi om dette, med at jage folk gennem en masse ting.

De har fået så mange sager tilbage fra ftp-teamet netop pga for lidt belyst arbejdsevne ...dvs arbejdsprøvning at de idag virkelig ønsker at have alt i orden, inden den sendes til dette team, hvilket jeg fuldt ud forstår.

Team-leder og min socialrådgiver på kommunen ønsker kun at hjælpe mig til en ftp - det er lovgivningen der befaler disse umenneskelige overgreb på os.....

Jeg søger ingen §17 - før jeg er sikker på den går igennem - ikke flere spildte tårer her i hjemmet

Jeg håber virkelig for dig, at du snart får den ro du fortjener
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 14:28   #245
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hmmm, jeg havde jo ellers forventet, at dit møde med ergoterapeuten i dit eget hjem ville være det sidste, der skulle til, men sådan skulle det åbenbart ikke være.

Jeg sidder så bare og tænker; hvorfor dælan smider de så penge efter en ergoterapeut hvis dennes udtalelse alligevel ikke skal bruges.

Men det lyder som om, at du er ved godt mod m.h.t. den forestående arb.prøvning og så må du jo se, at få den overstået på en ordentlig måde.

Husk endelig, at skrive en udførlig dagbog, så du kan bevise hvordan tingene hænger sammen.

Efter min sidste afprøvning fik konsulenten fra anden aktør kopi af min dagbog og det er mit indtryk, at mange ting i hans konklusion er bygget på min dagbog.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 16:12   #246
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hmmm, jeg havde jo ellers forventet, at dit møde med ergoterapeuten i dit eget hjem ville være det sidste, der skulle til, men sådan skulle det åbenbart ikke være.

Jeg sidder så bare og tænker; hvorfor dælan smider de så penge efter en ergoterapeut hvis dennes udtalelse alligevel ikke skal bruges.

Men det lyder som om, at du er ved godt mod m.h.t. den forestående arb.prøvning og så må du jo se, at få den overstået på en ordentlig måde.

Husk endelig, at skrive en udførlig dagbog, så du kan bevise hvordan tingene hænger sammen.

Efter min sidste afprøvning fik konsulenten fra anden aktør kopi af min dagbog og det er mit indtryk, at mange ting i hans konklusion er bygget på min dagbog.
Hejsa Vovse

ja du har helt ret - havde også regnet med ro på nuværende tidspunkt, men sådan skulle det ikke være...også må man jo bare lave gode miner til slet spil

Tak for dit råd med dagbogen, skal nok gøre det, drejer det sig også om det herhjemme?

Go weekend
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 23:36   #247
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Tak for dit råd med dagbogen, skal nok gøre det, drejer det sig også om det herhjemme?

Go weekend
Ja, i allerhøjeste grad.

Formålet med at skrive dagbog er, at dokumentere hvor meget du kan klare at arbejde, men også hvordan arbejdet, og mængden af det, påvirker hele din tilværelse.

Her på K10 læser vi jo gang på gang om mennesker, der knokler r.... ud af bukserne i en arb.prøvning og det ser jo flot ud, at de kan klare f.eks. 15 timers arbejde om ugen, men hvad er det værd hvis de 15 arbejdstimer om ugen bevirker, at personen reelt ikke har et liv ved siden af jobbet.

Ved at skrive dagbog over heler døgnet kan du dokumentere, hvordan din tilværelse hænger sammen alt efter hvor mange timer du arbejder.

I min sidste afprøvning brugte jeg den model, der findes i denne tråd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Jeg begyndte at skrive dagbog 2 uger før jeg begyndte i praktikken, sådan, at jeg kunne dokumentere hvordan mit liv var før, så det blev tydeligt hvor stor forskel det gjorde, at jeg arbejdede bare ganske få timer på en uge.

Men jeg kommer nok aldrig til at forstå, hvorfor sagsbehandlere og jobkonsulenter har mere respekt for en borgers skrevne dagbog end for den samme borgers mundtlige udtalelser om det samme.

Så vidt jeg husker står der en del om det, at skrive dagbog, i wodpoulsen's tråd og i c.l.e.o.'s tråd.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 09:01   #248
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ja, i allerhøjeste grad.

Formålet med at skrive dagbog er, at dokumentere hvor meget du kan klare at arbejde, men også hvordan arbejdet, og mængden af det, påvirker hele din tilværelse.

Her på K10 læser vi jo gang på gang om mennesker, der knokler r.... ud af bukserne i en arb.prøvning og det ser jo flot ud, at de kan klare f.eks. 15 timers arbejde om ugen, men hvad er det værd hvis de 15 arbejdstimer om ugen bevirker, at personen reelt ikke har et liv ved siden af jobbet.

Ved at skrive dagbog over heler døgnet kan du dokumentere, hvordan din tilværelse hænger sammen alt efter hvor mange timer du arbejder.

I min sidste afprøvning brugte jeg den model, der findes i denne tråd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Jeg begyndte at skrive dagbog 2 uger før jeg begyndte i praktikken, sådan, at jeg kunne dokumentere hvordan mit liv var før, så det blev tydeligt hvor stor forskel det gjorde, at jeg arbejdede bare ganske få timer på en uge.

Men jeg kommer nok aldrig til at forstå, hvorfor sagsbehandlere og jobkonsulenter har mere respekt for en borgers skrevne dagbog end for den samme borgers mundtlige udtalelser om det samme.

Så vidt jeg husker står der en del om det, at skrive dagbog, i wodpoulsen's tråd og i c.l.e.o.'s tråd.
Hej igen :-)

Tusind tak for dette link og dine bemærkninger - dem er jeg meget glad for :-)
Har skrevet dagbog mm ud - Tak :-)

Ja underligt, med det skrevne ord..men så har de vel noget at hænge os op på..som vi har lært at gøre med dem
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 11:12   #249
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Ja underligt, med det skrevne ord..men så har de vel noget at hænge os op på..som vi har lært at gøre med dem
Joo, men det skulle jo gerne være til vores egen fordel så.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 15:31   #250
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Joo, men det skulle jo gerne være til vores egen fordel så.
he he nemlig
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension