K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2012, 09:53   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation Tænk lige tanken?

Hvad vi nu, at man forestillede sig et Danmark uden nogen på overførselsindkomst.... Altså ingen at give skylden for det L... vi befinder os i.


Hvem ville så være de næste i rækken, som skulle fremstilles i medier, og taler som værende problemet?

Dem der nu sidder på den grønne gren, og dømmer alle andre... Pas på med hvad det er i gør, for det kan hurtigt bliver jeres tur til at stå for skud..

Er det et stikker samfund vi ønsker? Et samfund hvor der ikke er overskud og plads til svage og syge og handicappede?

Det ses jo med al tydelighed alle vegne, hvor man kan få et valg... Vælg syge, og svage fra.

Men som med alt andet, så er det jo kun begyndelsen på et land i forfald.

Hvis vi ikke kan passe vores syge og svage og handicappede og give dem et værdigt liv, så er Danmark ikke et værdigt land... Men et land i forfald.

Hvornår det bliver din tur, det vælger du selv ved ikke at kunne se hvad der sker lige nu, og ikke stoppe det. Kh indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 10:37   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Dine synspunkter må selvfølgelig står for din egen regning.
Kan overhovedet ikke relatere dem til virkeligheden eller de perspektiver der er i diverse reformoplæg. Selvfølgelig vil man aldrig komme til at leve som grever og baroner på en ren overførselsindkomst. Håber dit positive syn også giver grundlag for at se muligheder.
Kontrol er desværre en del af dagligdagen, der alt andet lige er med til at holde udgifter nede. .
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 13:39   #3
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Hvis overførselsindkomster er skylden i Danmark, hvad er så skylden i de lande der ikke har så mange former for overførselsindkomster?

Synes ikke man skal leve som grever og baroner, men man burde kunne have et godt liv på højde med almindelige mennesker et eller andet sted.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 14:31   #4
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Kontrol er desværre en del af dagligdagen, der alt andet lige er med til at holde udgifter nede.
I beg to differ!


50 millioner kroner har den statsejede virksomhed brugt på revision i 2011 - det er dobbelt så meget som i 2010, hvor virksomheden brugte 25 millioner.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1786775.ece
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 10:05   #5
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Thumbs down Blår eller spin same same.

Til Stampe. Ja jeg skriver ikke om andres meninger, kun mine egne.

Jeg skriver ikke, at dem på overførselsindkomst skal leve som grever og baroner, det har vi i Danmark andre til at gøre.

Men ifølge alt hvad Danmark ønsker at fremstå som ude i verden, og underskrevet at følge handicap konventionen, så må man ikke forskelsbehandle handicappede i forhold til resten af befolkningen.

Men som med alt muligt andet i Danmark, så er de holdninger ikke det papir værd det er skrevet på.

Det er løgn og latin det hele, blår i øjnene på dem som gerne vil have blår.
Eller spin hvis det bedre forståes.

Min mening er helt og holdent min egen, og ytre mig kun om hvad jeg selv har oplevet i et demokratisk land, som langt fra er demokratisk men kapitalistisk, og som kun lefler og hytter dem som har deres på det tørre.

Og dem er der så åbenbart rigtig mange af, derfor den manglende forståelse for mennesker som ikke har deres på det tørre. indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 11:07   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Min mening er helt og holdent min egen, og ytre mig kun om hvad jeg selv har oplevet i et demokratisk land, som langt fra er demokratisk men kapitalistisk, og som kun lefler og hytter dem som har deres på det tørre.
Og det, som kan gå hen og blive rigtig tragisk, for nogle, er, at de ikke helt har forstået, at fordi de har "deres på det tørre" nu, så er det ikke ensbetydende med, at de også har "deres på det tørre" i al fremtid.

Fremtiden er så pokkers sværd at spå om, så fakta må være, at ingen af os ved hvad der sker i morgen, måske starter nedturen for nogle af dem, der har "deres på det tørre", så de pludselig rammer bunden og rammes af deres egne fordomme.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 11:24   #7
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Jeg er taknemlig for vores system i Danmark ! prøv og se på Spanien og Grækenland hvor folk må gå i suppekøkkener for at overleve ! hundredetusinde står i en situation hvor de intet absolut intet forsørgelsesgrundlag har og det bliver sikkert meget værre endnu.

Tænk lige over det
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 13:50   #8
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Hvis vi havde en lille borgerløn så kunne vi spare umanerligt på administration, stres, kontrol osv.

Hvis vi samtidig fjernede skattefradragene, så betalte enhver sit.

Måske kunne de som ikke magter det hele få lidt fred?
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 13:55   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg synes faktisk det med borgerløn ku være en god ide...problemmet er som altid bare de dumme penge,hvor skal de komme fra og hvem skulle kunne få borgerløn...
hvis man nu f.eks sagde at det var folk som f.eks hænger i systemet og har hængt der i flere år..på den måde ku få fred og samfundet derved sparede penge v´.ikke at jage med folk - ku det sikkert være en god ide
jeg mindes at det har været oppe at vende engag..ka bare ikke huske hvornår..men det har desværre nok været for dyrt

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 14:27   #10
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
I beg to differ!


50 millioner kroner har den statsejede virksomhed brugt på revision i 2011 - det er dobbelt så meget som i 2010, hvor virksomheden brugte 25 millioner.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1786775.ece
Ja, ja, der er åbenbart penge nok i den såkaldte "krisetid" ;-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nyt fleksjob, tænk dig om.... Te-pigen Fremtiden for fleksjob og førtidspension 19 09-03-2012 01:15
Tænk dig om, før du søger hjælp Græshoppa Den nyttige viden vi alle har 1 10-03-2011 22:39
Tænk..at vågne hver morgen,,og være Glad helle4 Jeg har fået job. 21 03-11-2010 18:55
Tænk dig om før du bliver whistleblower Lilli Susanne Skal kommuner ikke overholde loven? 6 09-06-2009 19:29
tanken er jo god nok ClausHøjer Spørgsmål ang fleksjob 6 25-02-2008 15:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension