K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2012, 22:39   #1
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Stop fleksjob -og førtidspensionsreformen nu!!!

GØR DIG SELV OG DINE LIGESINDEDE OG DE KOMMENDE LIGESINDEDE DEN STORE TJENESTE AT TJEKKE DETTE LINK UD OG AFGIV DIN STEMME, HVIS DU ER ENIG.

HENDE DER HAR SKREVET DENNE SAG PÅ EKSTRA BLADET HAR DERUDOVER EN FACEBOOK GRUPPE DER HEDDER AKTIONSGRUPPE IMOD FLEKSJOBREFORM OG FØRTIDSPENSIONSREFORMEN.

GRUPPEN ER STØDT STIGENDE OG DER LINKES MANGE NYTTIGE SIDER OG DER ER MANGE NYTTIGE DEBATTER IGANG OM ALTERNATIVE IDEER TIL AT FORBEDRE DET SYSTEM VI ALLEREDE HAR.

HOLDNINGEN PÅ SIDEN ER, AT DER SLET IKKE SKAL TALES OM EN NY REFORM, MEN SOM NÆVNT AT MAN SKAL FORBEDRE DET SYSTEM SOM ALLEREDE EKSISTERER.

HVIS MAN GÅR IND OG BEGYNDER AT KÆMPE FOR AT DEN REFORM DER UNDER OPTRAPNING SKAL BLIVE MILDERE, SÅ HAR REGERINGEN OS I DERES HULE HÅND OG SÅ KAN DET MEGET NEMT GÅ HEN OG BLIVE EN SLÅSKAMP MELLEM FLEKSERE, FØRTIDSPENSIONISTER OG KONTANTHJÆLPSMODTAGERE. DETTE VILLE VÆRE FATALT. VI BLIVER NØDT TIL AT HOLDE SAMMEN OG VISE REGERINGEN SÅ MASSIV MODSTAND SOM VI OVERHOVEDET ER I STAND TIL - JA SANDHEDEN ER JO DESVÆRRE AT MANGE AF OS I FORVEJEN HAR NOK AT SLÅS MED, MEN DEN HER DEBAT OG KAMP ER EFTER MIN MENING HAMRENDE VIGTIG FOR DET ER VORES FREMTID DER STÅR STÆRKT FOR SKUD.

http://ekstrabladet.dk/minsag/article1760809.ece

MED VENLIG HILSEN EVA
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 23:25   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Evaave Se meddelelser
...HVIS MAN GÅR IND OG BEGYNDER AT KÆMPE FOR AT DEN REFORM DER UNDER OPTRAPNING SKAL BLIVE MILDERE, SÅ HAR REGERINGEN OS I DERES HULE HÅND OG SÅ KAN DET MEGET NEMT GÅ HEN OG BLIVE EN SLÅSKAMP MELLEM FLEKSERE, FØRTIDSPENSIONISTER OG KONTANTHJÆLPSMODTAGERE.
Hvad den slåskamp vil så gå ud på?

"...Lars Løkke og et flertal i Folketinget har sagt ja til at ændre Lissabontraktaten
og give EU magt over dansk økonomi..."

http://eumodstand2012.dk/sites/eumod..._og_EU_web.pdf

http://arbejderen.dk/artikel/2012-02...anmarks-konomi

Sidst redigeret af Karo; 15-06-2012 kl. 00:01.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 00:28   #3
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Hvad den slåskamp vil så gå ud på?

"...Lars Løkke og et flertal i Folketinget har sagt ja til at ændre Lissabontraktaten
og give EU magt over dansk økonomi..."

http://eumodstand2012.dk/sites/eumod..._og_EU_web.pdf

http://arbejderen.dk/artikel/2012-02...anmarks-konomi
Lige nu er der bl.a. en gruppe på facebook som har lavet et udkast til regeringen. Gruppen koncentrerer sig hovedsageligt om fleksere og her er der flere førtidspensionister og kommende førtidspensionister der ser sig oversete. Det kunne også have været den anden vej rundt og det er bare så trist. Gruppen har lavet noget de kalder Fair-model. Det er vand på politikernes mølle hvis vi bekæmper hinanden og ikke lytter til hinanden og skaber en saglig debat om hvordan vi bedst står sammen, for en ting er helt sikkert...politikerne i den nuværende regering står ikke sammen med os....selv om det var det jeg i hvert fald havde troet og derfor satte min stemme hos dem....big mistake


Ang. det med Lars løkke
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 01:13   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har været medlem af gruppen i et stk tid

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 08:44   #5
thyradanebod
Elsker at være her på K10
 
thyradanebods avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 96
Styrke: 14
thyradanebod er ny på vejen
Unhappy Hvorfor skal man alting på Facebook?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Evaave Se meddelelser
GØR DIG SELV OG DINE LIGESINDEDE OG DE KOMMENDE LIGESINDEDE DEN STORE TJENESTE AT TJEKKE DETTE LINK UD OG AFGIV DIN STEMME, HVIS DU ER ENIG.

HENDE DER HAR SKREVET DENNE SAG PÅ EKSTRA BLADET HAR DERUDOVER EN FACEBOOK GRUPPE DER HEDDER AKTIONSGRUPPE IMOD FLEKSJOBREFORM OG FØRTIDSPENSIONSREFORMEN.

GRUPPEN ER STØDT STIGENDE OG DER LINKES MANGE NYTTIGE SIDER OG DER ER MANGE NYTTIGE DEBATTER IGANG OM ALTERNATIVE IDEER TIL AT FORBEDRE DET SYSTEM VI ALLEREDE HAR.

HOLDNINGEN PÅ SIDEN ER, AT DER SLET IKKE SKAL TALES OM EN NY REFORM, MEN SOM NÆVNT AT MAN SKAL FORBEDRE DET SYSTEM SOM ALLEREDE EKSISTERER.

HVIS MAN GÅR IND OG BEGYNDER AT KÆMPE FOR AT DEN REFORM DER UNDER OPTRAPNING SKAL BLIVE MILDERE, SÅ HAR REGERINGEN OS I DERES HULE HÅND OG SÅ KAN DET MEGET NEMT GÅ HEN OG BLIVE EN SLÅSKAMP MELLEM FLEKSERE, FØRTIDSPENSIONISTER OG KONTANTHJÆLPSMODTAGERE. DETTE VILLE VÆRE FATALT. VI BLIVER NØDT TIL AT HOLDE SAMMEN OG VISE REGERINGEN SÅ MASSIV MODSTAND SOM VI OVERHOVEDET ER I STAND TIL - JA SANDHEDEN ER JO DESVÆRRE AT MANGE AF OS I FORVEJEN HAR NOK AT SLÅS MED, MEN DEN HER DEBAT OG KAMP ER EFTER MIN MENING HAMRENDE VIGTIG FOR DET ER VORES FREMTID DER STÅR STÆRKT FOR SKUD.

http://ekstrabladet.dk/minsag/article1760809.ece

MED VENLIG HILSEN EVA
Jeg vil gerne stemme imod, men kan ikke da jeg ikke er på FB, og ikke ønsker at blive medlem der.
jeg har stemt imod på en anden side der hedder noget med skriv under - glemt nøjagtig adresse.
Er der nogen der kender et andet sted? Så skal jeg nok stemme imod der.
mvh. Thyra
thyradanebod er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 11:37   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Gruppen koncentrerer sig hovedsageligt om fleksere og her er der flere førtidspensionister og kommende førtidspensionister der ser sig oversete. Det kunne også have været den anden vej rundt og det er bare så trist."Citat fra Evaave.

Her er jeg så IKKE enig, da det netop hænger sammen.
Ingen førtidspension, til under 40år, og fleks tildeles iøvrigt helt ned til 2 timer??
Dermed tildeles næsten ingen førtidspensioner mere.
herunder kan nye fratages deres, hvis betingelsen nu bliver 2 timer!

"Det er vand på politikernes mølle hvis vi bekæmper hinanden og ikke lytter til hinanden og skaber en saglig debat om hvordan vi bedst står sammen,"Citat fra evaave.

Mener jo netop IKKE at der bliver lyttet til hinanden, hvilket flere, som jeg er enige i!

Her mener jeg sogå bare at fleksjobbere, har været for hurtige ude, og ikke medtage førtidspenisterne, og de nye der også burde tilkendes dette fremover!

PS. Undre mig bare over at denne forening, selv gør det samme som de beskylder reageringen for, IKKE AT LYTTE OG IKKE AT SE HELHEDEN!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 19:56   #7
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
"Gruppen koncentrerer sig hovedsageligt om fleksere og her er der flere førtidspensionister og kommende førtidspensionister der ser sig oversete. Det kunne også have været den anden vej rundt og det er bare så trist."Citat fra Evaave.

Her er jeg så IKKE enig, da det netop hænger sammen.
Ingen førtidspension, til under 40år, og fleks tildeles iøvrigt helt ned til 2 timer??
Dermed tildeles næsten ingen førtidspensioner mere.
herunder kan nye fratages deres, hvis betingelsen nu bliver 2 timer!

"Det er vand på politikernes mølle hvis vi bekæmper hinanden og ikke lytter til hinanden og skaber en saglig debat om hvordan vi bedst står sammen,"Citat fra evaave.

Mener jo netop IKKE at der bliver lyttet til hinanden, hvilket flere, som jeg er enige i!

Her mener jeg sogå bare at fleksjobbere, har været for hurtige ude, og ikke medtage førtidspenisterne, og de nye der også burde tilkendes dette fremover!

PS. Undre mig bare over at denne forening, selv gør det samme som de beskylder reageringen for, IKKE AT LYTTE OG IKKE AT SE HELHEDEN!

VH Popiae
Jeg tror ikke helt at jeg forstå hvad du mener. Mener du det er ok, at mennesker under 40 år ikke skal kunne opnå ftp? Jeg tror måske, at du har misforstået mig?

Altså gruppen mener, at det er grotesk at man går ind og aldersbestemmer førtidspensionister og gruppen mener ligeledes, at det er helt galt at man vil lave fleks udfra 2 timers arbejdindsats.

Der er stor ledighed blandt flekser og det kan være svært i sig selv at få et job på 15 timer. Jeg har hørt fra flere firmaer, at de slet ikke er interesseret i at ansætte folk ud fra så få timers arbejdsindsats, da der bruges næsten ligeså meget krudt på administration...også selv om arbejdsgiveren kun skal betale for de timer der reelt bliver arbejdet i.

Foreningen lytter skam(aktionsgruppen mod fleksjob og førtidsreformen), de er bare lodret uenige med regeringen og stop fleksjobreformen på facebook og regeringen lytter ikke den anden vej rundt, det er det, der er problemet. Den anden gruppe (stop fleksjobreformen) koncentrer sig hovedsageligt om fleksjobreformen og har ikke været interesseret at diskutere førtidspensionsdelen, med de af os, der er uenige med gruppen stop fleksjobreformen og det er da trist. Det er en admin, der har lavet et udkast til regeringen om hvordan de mener det vil være bedst. I admin sidder der bl.a. en kredsmedlem for socialdemokratiet og det har admin ikke informeret medlemmerne i gruppen om, hvilket jeg mener er ærgeligt. Man kan ligeså godt spille med åbne kort. Man kommer jo unægteligt til at tænke, at der er noget uldent indover.

Politikerne ved udmærket godt, at vi udsatte grupper benytter os af internettet til at udtrykke meninger osv. Jeg siger ikke, at det er sådan, men man kan selvfølgelig frygte, at gruppen stop fleksjobreformen er et led i spindokteri. Jeg blev ret overrasket da admin valgte at slette en hel tråd, da der begyndte at komme kritiske spørgsmål til deres fair model og de begyndte at slette medlemmer af siden, som de mente var lidt for langt fremme i skoen ang. div. spørgsmål. Det var heller ikke velset, at der blev stillet spørgsmålstegn ang. kredsmedlemmet fra socialdemokratiet interesse i gruppen og hans deltagelse i fair modellen. Det kan sagtens forholde sig således, at kredsmedlemmet var der af helt reelle årsager og at han kæmper for det han af hjertet tror på, men at man ligefrem sletter en tråd fordi der stilles spørgsmålstegn, det forstår jeg simpelt hent ikke og det virker bare endnu mere mistænkeligt på mig.

Nåh, nu håber jeg ikke at det blev for kringlet.

Jeg vil lige sige, at jeg ikke er ude på at skabe dårlig stemning og er ked af hvis det opfattes sådan. Vi kæmper jo alle hver især for det vi tror på.

Lad mig lige høre om vi er gået forbi hinanden og selv om vi ikke er, så respekterer jeg dine synspunkter
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 08:00   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Var ikke klar over at der var 2 grupper.

Støtter absolut den gruppe, der beskæftiger sig med hele reformforeslaget.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 09:39   #9
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Hvad er navnene på disse grupper ??
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 11:34   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
Hvad er navnene på disse grupper ??
Stop fleksjobreformen, og aktionsgruppe imod fleksjobreform, og førtidspensionsreform.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop fleksjob reformen mand Politik og Samfund 9 08-03-2013 17:03
Oplæg om fleksjob og førtidspensionsreformen? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 17-06-2012 11:04
? om førtidspensionsreformen Dakota Fremtiden for fleksjob og førtidspension 35 07-08-2010 12:25
DH om førtidspensionsreformen zuza Politik og Samfund 2 23-03-2009 16:30
Evaluering af førtidspensionsreformen her i maj zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 1 16-05-2007 11:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension