K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2012, 13:24   #41
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Hej alle I søde k10'er

Lige en kort opdatering; jeg skal nok komme med ordentlig tilbagemelding, jeg kan desværre ikke skrive så meget. Jeg har været så uheldig at få en seneknude i højre hånd og den gør ondt, når jeg skriver og overbelaster min hånd

Jeg vil bare lige sige, at jeg idag har været til et møde med SIND. De går nu også ind i min sag og hjælper mig. Jeg kan kun varmt anbefale SIND...hold op de var søde og så var de oven i købet dygtige og virkede enormt kompetente.

Jeg vil også sige at alle der sidder fast i systemet og har psykiske lidelser kan hente hjælp hos SIND af mange forskellige karakter, de hjælper bl.a. også med at finde bolig til sindslidende, skabe god kontakt mellem pårørende og den sindslidende, hjælpe med evt. igangsættelse af udd. forløb mm.

Deres bisiddere er alle uddannet gennem et 2½ år forløb og mange af bisidderne har selv nær relation til sindslidende, det vil sige, at de kender det fra deres liv enten via. deres egne børn, ægtefælle mm.

De er alle frivillige og det gode ved at have en bisidder med derfra er at de ikke er personligt involveret i borgeren, men borgerens talerør og ekstra lyttende øre. De kan nogle triks i forhold til at få kommunen til at dokumenterer osv.

Ham jeg talte med i dag har lige sendt anmodning om aktindsigt i min sag. Det SKAL kommunen reagere på indenfor 10 dage. Det valgte vi at gøre for at sætte yderlig skub i min sagsbehandling. Han sad i øvrigt og rystede på hovedet over de papir der ligger fra kommunens lægekonsulenter, han udstødte oven i købet et meget dybt suk, da han rystede på hovedet og sagde; det er jo vanvittigt det de laver.

Desuden har jeg fået taget kontakt til min gamle psykiater og håber på at kunne ave en aftale med ham.

Næste skridt er at bede kommunen om at sørge for at min speciallægeerklæring bliver opdateret. Jeg vil bede dem sende mig til den psykiater jeg var hos sidst, med det argument, at han allerede er sat ind i min sag og at min sidste speciallægeerklæring i kommune regi er ved at være "forældet".

Det var sådan lige en kort opdatering. Jeg mangler stadig lige at få borgerrådgivningen til at lave en opdatering i min klagesag vedr. ny info fra kommunens lægekonsulenters og deres hovedrystende udtalelser. Jeg ringede både mandag og tirsdag og lagde besked og fik af vide, at jeg nok skulle blive ringet op...det håber jeg så sker inden weekenden. Jeg har seriøst brug for at få tingene sat på plads og få dem gjort, det er ellers et af mine største problemer i dagligdagen, men det er bare SÅ vigtigt det her og det fylder alt alt for meget i mit hovede.

Jeg ved ikke helt hvad det er for nogle mekanismer der rumsterer i mig, jeg tror jeg er sparket så hårdt tilbage til stenalderen at det er min primitive primat hjerne der har taget over...jeg føler mig som en robot, tingene sker bare automatisk(det ved jeg godt at de ikke gør...det er jo mig der sætter dem igang, men det sker bare automatisk fordi, der for mig ikke er et alternativ..eller jo det er der, og det er et tragisk alternativ, der ville resultere i en længere indlæggelse).

Jeg tænkte i dag på vejen hjem fra SIND således; De(kommunen) har ikke blot stækket mine vinger, de har simpelt hent valgt at amputere dem. Ja det er desværre sådan jeg har det. De har suget alt godt ud af mig og jeg føler at de har frarøvet mig mit liv de sidste 10 år. Selvfølgelig har jeg ikke været nede i de sorteste hul hele tiden, men jeg må vedkende mig, at jeg har været der alt alt for længe og det har sat sine spor og gør det til stadighed.

Hvis jeg nogensinde kommer ud på den anden side af alt den her pseudo virkelighed, så er jeg overbevist om, at det kommer til at tage mig yderligt en del år at finde roen og troen på at det hele nok skal blive godt. Puha jeg er hårdt ramt

Igen igen tusind tusind tak for støtte og opbakning, jeg mener af hele mit hjerte, at I virkelig er en stor trøst i alt det her og uden Jer havde mit ******* været endnu mere ensomt

Knus fra Eva
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 14:21   #42
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Tænker på dig....og ville ønske jeg ku give dig din hårdtiltrængte ftp....

knus fra stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 15:08   #43
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er selv medlem af sind, de gør et stort stykke arbejde
har været til møde i dag med min social rådgiver, fra psykiatrien
har netop fået hende tildelt og kører min sag
det kræver dog man er inde i systemet på ens lokale psykiatri

du må have held og lykke fremover
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 21:47   #44
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Evaave Se meddelelser
Hvis jeg nogensinde kommer ud på den anden side af alt den her pseudo virkelighed, så er jeg overbevist om, at det kommer til at tage mig yderligt en del år at finde roen og troen på at det hele nok skal blive godt. Puha jeg er hårdt ramt
Og så er det nok ikke engang løgn.

Jeg føler virkelig med dig.

Det er godt 2 år siden jeg fik tilkendt fp, efter 15 års kamp, og den sidste måneds tid har jeg haft det bedre end jeg næsten kan huske, at jeg har oplevet tidligere.
De sidste 5 år har alt været op ad bakke.
Sandsynligvis p.g.a. en arb.prøvning på et beskyttet værksted.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 22:38   #45
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg tror nu de fleste der tager en socialrådgiver udannelse gør det for at hjælpe folk...og det gør de også i mange tilfælde og dem hører vi ikke så tit..''
Nu er problemet sådan set at de færreste der sidder og behandler disse sager, ABSOLUT IKKE er uddannet som socialrådgiver, men som kontorassistenter evt. med en videre uddannelse som socialformidler.
Når man ved det, så ved man også hvorfor man skal forvente absolut intet.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 22:47   #46
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Fint med alt det du har fået struktureret.
Vi kan jo godt når det gælder, desværre bliver det nogen gange tolket negativt når man pludselig kan en masse, de færreste ved at vi er nogle mennesker der kan en masse på nogle punkter men falder igennem på andre.
Desværre tolkes det tit i den retning...hun kan jo godt... underforstået at så kan man ikke have behov for hjælp på andre
Citat:
Oprindeligt indsendt af Evaave Se meddelelser
Hej alle I søde k10'er

Lige en kort opdatering; jeg skal nok komme med ordentlig tilbagemelding, jeg kan desværre ikke skrive så meget. Jeg har været så uheldig at få en seneknude i højre hånd og den gør ondt, når jeg skriver og overbelaster min hånd

Jeg vil bare lige sige, at jeg idag har været til et møde med SIND. De går nu også ind i min sag og hjælper mig. Jeg kan kun varmt anbefale SIND...hold op de var søde og så var de oven i købet dygtige og virkede enormt kompetente.

Jeg vil også sige at alle der sidder fast i systemet og har psykiske lidelser kan hente hjælp hos SIND af mange forskellige karakter, de hjælper bl.a. også med at finde bolig til sindslidende, skabe god kontakt mellem pårørende og den sindslidende, hjælpe med evt. igangsættelse af udd. forløb mm.

Deres bisiddere er alle uddannet gennem et 2½ år forløb og mange af bisidderne har selv nær relation til sindslidende, det vil sige, at de kender det fra deres liv enten via. deres egne børn, ægtefælle mm.

De er alle frivillige og det gode ved at have en bisidder med derfra er at de ikke er personligt involveret i borgeren, men borgerens talerør og ekstra lyttende øre. De kan nogle triks i forhold til at få kommunen til at dokumenterer osv.

Ham jeg talte med i dag har lige sendt anmodning om aktindsigt i min sag. Det SKAL kommunen reagere på indenfor 10 dage. Det valgte vi at gøre for at sætte yderlig skub i min sagsbehandling. Han sad i øvrigt og rystede på hovedet over de papir der ligger fra kommunens lægekonsulenter, han udstødte oven i købet et meget dybt suk, da han rystede på hovedet og sagde; det er jo vanvittigt det de laver.

Desuden har jeg fået taget kontakt til min gamle psykiater og håber på at kunne ave en aftale med ham.

Næste skridt er at bede kommunen om at sørge for at min speciallægeerklæring bliver opdateret. Jeg vil bede dem sende mig til den psykiater jeg var hos sidst, med det argument, at han allerede er sat ind i min sag og at min sidste speciallægeerklæring i kommune regi er ved at være "forældet".

Det var sådan lige en kort opdatering. Jeg mangler stadig lige at få borgerrådgivningen til at lave en opdatering i min klagesag vedr. ny info fra kommunens lægekonsulenters og deres hovedrystende udtalelser. Jeg ringede både mandag og tirsdag og lagde besked og fik af vide, at jeg nok skulle blive ringet op...det håber jeg så sker inden weekenden. Jeg har seriøst brug for at få tingene sat på plads og få dem gjort, det er ellers et af mine største problemer i dagligdagen, men det er bare SÅ vigtigt det her og det fylder alt alt for meget i mit hovede.

Jeg ved ikke helt hvad det er for nogle mekanismer der rumsterer i mig, jeg tror jeg er sparket så hårdt tilbage til stenalderen at det er min primitive primat hjerne der har taget over...jeg føler mig som en robot, tingene sker bare automatisk(det ved jeg godt at de ikke gør...det er jo mig der sætter dem igang, men det sker bare automatisk fordi, der for mig ikke er et alternativ..eller jo det er der, og det er et tragisk alternativ, der ville resultere i en længere indlæggelse).

Jeg tænkte i dag på vejen hjem fra SIND således; De(kommunen) har ikke blot stækket mine vinger, de har simpelt hent valgt at amputere dem. Ja det er desværre sådan jeg har det. De har suget alt godt ud af mig og jeg føler at de har frarøvet mig mit liv de sidste 10 år. Selvfølgelig har jeg ikke været nede i de sorteste hul hele tiden, men jeg må vedkende mig, at jeg har været der alt alt for længe og det har sat sine spor og gør det til stadighed.

Hvis jeg nogensinde kommer ud på den anden side af alt den her pseudo virkelighed, så er jeg overbevist om, at det kommer til at tage mig yderligt en del år at finde roen og troen på at det hele nok skal blive godt. Puha jeg er hårdt ramt

Igen igen tusind tusind tak for støtte og opbakning, jeg mener af hele mit hjerte, at I virkelig er en stor trøst i alt det her og uden Jer havde mit ******* været endnu mere ensomt

Knus fra Eva
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 09:11   #47
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Papaya Se meddelelser
Nu er problemet sådan set at de færreste der sidder og behandler disse sager, ABSOLUT IKKE er uddannet som socialrådgiver, men som kontorassistenter evt. med en videre uddannelse som socialformidler.
Når man ved det, så ved man også hvorfor man skal forvente absolut intet.
Jeg kan kun give dig ret her Papaya, jeg synes det er forkasteligt at man kan sidde og afgøre andre folks skæbner, uden relevant uddannet baggrund.

Jeg har selv været fysisk syg, grundet karpal tunnel syndrom i begge hænder, og da jeg er en stor mand (læs 200 kg), så har jeg også haft mine kontroverser med knæ. (men ikke nær så slemt som jer andre, heldigvis, for der er intet sjovt i at være syg), Men der var det en Vin kyper, som havde ekspederet mig i en superbest, som nu var min sagsbehandler... og det indenfor 6 måneder.. og det er jo ikke i orden.
__________________
Socialrådgiver
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 20:12   #48
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Jeg er altså ked af at jeg ikke rigtigt får svaret personligt på alles indlæg, det vil jeg meget gerne så I hver især ikke er i tvivl om, at jeg læser ALLE indlæg og sætter umådelig meget pris på jeres tilbagemelding.

Problemet er blot at jeg er topstresset og prøver at bruge min energi så konstruktivt som overhovedet muligt.

Jeg fik idag fat på min tidligere psykiater og jeg har fået en ny tid hos ham om 1½ måned...han har travlt.

Vi talte dog sammen over tlf i næsten ½ time(gratis ). Det var tid nok til at sætte ham ind i min sag og det endte med at han talte mere end jeg gjorde og nærmest var mere forarget end mig og der skal ellers noget til. Jeg fortalte ham om Bang og Ottar Jensen og han sagde; det er københavns kommunes værste psykopater der har set på din sag....så godt at have ham i ryggen, altså min psykiater

Jeg satte ham ind i, at jeg overvejer medierne på det kraftigste og han bakker mig op hele vejen. Han sagde, at han selv havde overvejet at gå til medierne som fagmand....tænk lige hvis jeg skulle være så heldig at kunne gå til medierne sammen med ham. Men det ville desværre nok kunne skade min sag, så den skal jeg måske lade ligge...det må jeg lige tykke lidt på.

Så lige nu har jeg følgende;

1. Borgerrådgivningen har taget min sag og hjulpet mig med at klage over kommunens sagsbehandling(eller mangel på samme)

2. SIND har taget min sag og hjælper mig fremover med møder, dokumenter, løbende aktindsigt osv.

3. Psykiater har taget mig ind trods flere års fravær(altså mit fravær) og bakker mig fuldstændigt op og har bedt mig tage alle væsentlige papir med fra tidligere lægers udtalelser også fra lægekonsulenterne.

Så nu tror og håber jeg på, at jeg kan trække vejret bare lidt igen for guderne skal vide, at jeg har et stort vejrtrækningsproblem.

Jeg tager til min far i weekenden for at se om jeg kan finde lidt ro(imorgen til mandag) så hvis jeg ikke får meldt tilbage, så er det fordi jeg forsøger et rekreere
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 20:21   #49
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
kære evaave

ka du så love - at du prøver på at få slappet af og prøver at glemme alt det grimme - ved jeg godt du ikke ka...men prøve kan du...
jeg håber du får hvilet og bliver lidt forkælet...

er glad for at læse - at du nu har en lille stak gode mennesker bag dig - som vil dig det bedste og ha AFSLUTTET din sag...det var gode nyheder oveni alle de dårlige...

jeg ved godt at du har 117 ting i hovedet og jeg forventer ingenting...smiler...bare du kan klare dig...det er det vigtigste...og være mor...

ka du så ha GOD WEEKEND

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 20:47   #50
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej

Hvor blev jeg glad for at læse du har alle de gode kræfter i ryggen .. har tænkt meget på dig..
Nu skal du huske at slappe af i weekenden, så har du dobbelt energi til den næste tørn ..

God weekend
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er grædefærdig!! Tullepigen90 Hjælpemidler til handicappede 8 18-10-2012 14:09
Fra JA til førtids til NEJ (langt indlæg) nkrogk Din historie 6 16-08-2012 21:06
Grædefærdig ! Physen Alt det andet 35 12-04-2010 12:24
HMS syg og syltes(undskyld langt lidt rodet indlæg) Tzari Spørgsmål ang fleksjob 11 06-06-2009 08:53
Fik afslag idag... er grædefærdig.. frhansen Spørgsmål ang fleksjob 47 22-08-2008 21:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension