K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2012, 19:33   #21
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Eva, overvej Patientombuddet - www.patientombuddet.dk - relativt hurtigt at udfylde de to sider, der kan printes ud...
...synes din psykiater lyder fornuftig.

Dermed får vi også Patientombuddet til at tage stilling til den noget "særprægede måde", lægekonsulenter er ansat på...
Tak Carmen

Jeg vidste slet ikke der var noget der hed patientombuddet. Super jeg udfylder papirene og sender dem imorgen. Jeg har så mange ting jeg skal have på plads i denne uge. Det er måske meget godt, at jeg har noget at tage fat på, for ellers ville jeg være endnu mere fortabt. Jeg overvejer også at tage kontakt til DR eller en journalist...ved ikke hvor interesserede de er og hvor mange der i forvejen tager kontakt til medierne med deres sager, men jeg kan jo prøve lykken. Synes bare det er så vigtigt at det her bliver belyst igen og igen og igen.



Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Jens Bang har også været inde over min sag den 4 december 2011 (Kommunens Mand i den grad)
Jeg tror først han er stoppet ved årets udgang.

I februar 2012 har en Dorthe Pedersen så overtaget.

Håber det vender for dig, så du kan få den rigtige afgørelse. Det er jo groteskt det du må igennem.

Jeg frygter, at det nu er min tur til at blive syltet. Jeg har ADHD og Dissimeret Sklerose (Multible Sclerose) en kombination som ikke er set så mange gange og som er umulig forudse udviklingen i.

Jeg har lige afsluttet min første (og forhåbentlig den eneste) arbejdsprøvning, så nu venter jeg på konklusionen og hvad kommunen nu mangler af oplysninger.

Piamus
han var over min sag d. 3 dec. og som jeg kan se, så er der også kommet en Dorthe indover mine papir efterfølgende, men jeg ved ikke hvad hendes funktion er. Er hun også lægekonsulent?

Hvordan behandlede din sag..hvis jeg må spørge? Du behøver ikke svare, hvis det er for personligt

Er ked af at vi skal så meget igennem, bare det at være syg og skulle erkende de begrænsninger man har er hårdt nok i sig selv, at man så samtidig skal slås med systemet og at de ligefrem underkender ens sygdomme er helt helt vanvittigt. Jeg er stadig i chock over at Jens Bang ikke mener, at der tegn på ADD hos mig. Der er ligeså meget ADD i mig, som der er mangel på hjerneceller hos ham og det siger mere eller mindre alt.

God vind til dig også og håber heller ikke du skal ud i mere
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 20:27   #22
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
har tænkt på dig idag...hvordan har du det i dag..ka du klare det..

jeg ssynes det med aviserne-tv måske var en god ide...for at komme igennem muren

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 20:37   #23
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Jeg tænkte operation x, da du skrev om at gå til pressen.
jeg har virkelig ondt af dig, og alt det du skal slæbes igennem

Har selv en datter på 12med add..så jeg forstår dine vanskeligheder,
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 21:32   #24
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Eva, Journalist Klaus Lange på Avisen.dk er interesseret i og har skrevet adskillige gode artikler om lignende emner.

Prøver lige at hitte en mail-adresse på ham...

P.S. Som modtager af kontanthjælp mister man ikke noget økonomisk ved at søge en FP på foreliggende dokumentationdgrundlag.

Fandt Lange i gemmerne:

[email protected]

Sidst redigeret af Carmen; 11-06-2012 kl. 21:37.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 23:25   #25
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej Evaave

Ja Dorthe Pedersen som jeg har indover er også lægekonsulent.
Jens bang har skrevet 2 gange kan jeg se, også 11 januar 2012

Han skriver ikke så meget andet end at de skal hente min journal hjem (selvom jeg havde afleveret en kopi af den) og så konkludere han en hel del ud af de 2 statusattester fra psykiater og scleroseklinikken
Bl.a konkluderer han ud fra min psykiaters statusattest

"Det fremgår af denne, at kl. behandles for ADHD, og at hun i øvrigt har nok at se til med en hjemmeboende søn på 12 år, der også har ADHD"

Hun nævner kun at han er 12 og har ADHD, hun skriver intet om, at jeg har nok at se til eller at han er besværlig på nogen måde.

Efter han er blevet medicineret, er blevet ældre og jeg har deltaget i et forløb på godt 1 år i familieteamet på kommunen kaldet PMTO, så er der slet ikke de store problemer og heldigvis har jeg en afsluttende rapport derfra som fortæller at alle mål med forløbet er nået. De eneste problemer vi havde før var lektierne og vores begges temperament.

Hans oversættelse går vist noget længere end tilladt, det er vist nærmere hans konklusion det her.

Han konkludere en del som er forkert, men det gør Dorthe vist også, for selvom scleroseklinikken ikke udtaler sin om min funktionsevne så konkludere hun ud fra min journal

"Alt i alt har borgeren et let nedsat funktionsniveau.
Lidelsen dissemineret sklerose er en kronisk lidelse, som fremadrettet
sandsynligvis vil give tiltagende funktionstab.
ADHD-lidelsen må vel anses for at være stabil og velbehandlet.
Alt i alt bør borgeren kunne påtage sig kontorarbejde som tidligere men under hensyntagen til trætbarheden og muligvis til hjælpemidler
efter behov.
"

Det afhænger jo så af hvordan det forståes, for trætheden/udmattelsen som er der konstant er så invaliderende, at jeg ikke kan klare alt det huslige selv (bor på 67 kvm, ikke noget stort), selvom jeg er hjemme hele tiden.

Min arbejdsprøvning viste at jeg kan arbejde 6 timer incl. pauser altså ca 5 timer pr uge.. Hvis jeg altså må kunne fungere bare en lille smule på hjemmefronten. Så om det er det hun mener med at tage hensyn til trætheden, tja det har jeg jo så svært ved at gennemskue.

Jeg er spændt på hvad der skal ske nu, min arbejdsprøvning sluttede i fredags. Jeg har fået virksomhedskonsulentens rapport læst op, og den beskriver det faktiske forløb fint, men nu må jeg se, hvad kommunen siger til den...

2 aktørs lægekonsulent mener at en midlertidig pension med opfølgning er løsningen, da det er svært at spå om fremtiden da sclerose jo ikke ligefrem er en forudsigelig sygdom.


Jeg håber du får de råd du har brug for og at du bliver afklaret inden alt for længe.

Mange hilsner fra Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 15:42   #26
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Tak for alle svar og gode råd. Jeg skal nok vende tilbage med mere uddybende svar og tak. Jeg har lidt travlt i dag med at forsøge at samle tankerne og finde ud af hvilken rækkefølge jeg skal gribe det hele an og div. tlf. opkald.

Jeg vender tilbage imorgen
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 09:41   #27
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
Altså, hvis de lægeskøn ligger tilbage i nov - januar, og der er snakke om psykiske problemer, går man da ikke ud fra dem mere, da de er over 3 måneder gamle, det gør man i det hele taget ikke, man kan godt se på dem, men for at være sikker, indhenter man da nye lægelige oplysninger, enten fra egen læge eller speciallæge, da der kan være nye forhold, som skal tages højde for.

Det er da almindelig, sund fornuft i arbejdsgangen.
__________________
Socialrådgiver
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 14:07   #28
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
har tænkt på dig idag...hvordan har du det i dag..ka du klare det..

jeg ssynes det med aviserne-tv måske var en god ide...for at komme igennem muren

stribe ftp
Kære Stribe og AAA

Jeg er meget nede i humøret.

Jeg har taget kontakt til operation x, men har ikke fået noget svar. Jeg tror desværre der skal lidt mere kød på, hvis jeg skal kunne bruge dem, men jeg har andre muligheder i tankerne.

Jeg ved bare snart ikke hvor jeg skal starte eller slutte henne.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Eva, Journalist Klaus Lange på Avisen.dk er interesseret i og har skrevet adskillige gode artikler om lignende emner.

Prøver lige at hitte en mail-adresse på ham...

P.S. Som modtager af kontanthjælp mister man ikke noget økonomisk ved at søge en FP på foreliggende dokumentationdgrundlag.

Fandt Lange i gemmerne:

[email protected]
Tusind tusind tak Carmen

Ham tager jeg kontakt til

Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser

Jeg håber du får de råd du har brug for og at du bliver afklaret inden alt for længe.

Mange hilsner fra Piamus
Hej Piamus

Mange tak.

Håber også du får den hjælp du har brug for...det er bare så hårdt med alle de kampe, det synes som en unfair kamp.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Folmand Se meddelelser
Altså, hvis de lægeskøn ligger tilbage i nov - januar, og der er snakke om psykiske problemer, går man da ikke ud fra dem mere, da de er over 3 måneder gamle, det gør man i det hele taget ikke, man kan godt se på dem, men for at være sikker, indhenter man da nye lægelige oplysninger, enten fra egen læge eller speciallæge, da der kan være nye forhold, som skal tages højde for.

Det er da almindelig, sund fornuft i arbejdsgangen.
Tror desværre ikke københavns kommune er bekendt med begrebet fornuft

Jeg har tænkt mig at bede sagsbehandler om at skaffe en ny lægeerklæring...jo flere af dem vil jo blot bekræfte til stadighed at jeg har ADD og så vil jeg gerne have fastslået at jeg også lider af emotionel ustabil personlighedsstruktur.

Hvis de på nogen mulig måde er i tvivl på kommunen, så må de jo bare sende mig i et længere udredningsforløb, så der ikke er noget som helst at være i tvivl om. Forstå bare ikke at de stadigvæk kan være i tvivl om min ADD...3 psykiatere, som jeg rent faktisk har snakket med er alle enige og så er der lige de to hønisser på kommunen, som aldrig har snakket med mig, der er lodret uenige...det er grotesk
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 14:21   #29
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak for pippet i går, Eva, rart at du lige meldte tilbage :-)

Og rart, at du går på i dag.

Ting tager desværre tid - Operation X, journalist Klaus Lange, Patientombuddet og hvem man ellers kunne finde på at henvende sig til - men du skal vide, du står ikke alene - jeg går med dig, hvis du får hul igennem til de to førstnævnte!

Og gad vide, om der ikke er andre på K10, der har 10 års jubilæum og mere i Jobcenterregi, som også gerne går med... det tror jeg.

FAT MOD, Eva!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 15:38   #30
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Folmand Se meddelelser
Altså, hvis de lægeskøn ligger tilbage i nov - januar, og der er snakke om psykiske problemer, går man da ikke ud fra dem mere, da de er over 3 måneder gamle, det gør man i det hele taget ikke, man kan godt se på dem, men for at være sikker, indhenter man da nye lægelige oplysninger, enten fra egen læge eller speciallæge, da der kan være nye forhold, som skal tages højde for.

Det er da almindelig, sund fornuft i arbejdsgangen.
De tre måneder du omtaler må vist være ved akutte sygdomme som lungebetændelse, kræft og brækkede ben.

Vi taler her om kroniske sygdomme (det er det kroniske element der gør at man overhovedet kan søge fleks eller pension)

iøvrit er ekspeditionstiden i kommunerne i 99% tilfælde over de 3 måneder.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er grædefærdig!! Tullepigen90 Hjælpemidler til handicappede 8 18-10-2012 14:09
Fra JA til førtids til NEJ (langt indlæg) nkrogk Din historie 6 16-08-2012 21:06
Grædefærdig ! Physen Alt det andet 35 12-04-2010 12:24
HMS syg og syltes(undskyld langt lidt rodet indlæg) Tzari Spørgsmål ang fleksjob 11 06-06-2009 08:53
Fik afslag idag... er grædefærdig.. frhansen Spørgsmål ang fleksjob 47 22-08-2008 21:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension