K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2010, 16:54   #1
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Kan de fratage mig min afgørelse?

hej jeg er bevilget revalidering, og er igang med uddannelsen, som er revalideringen.
Jobplan osv. er underskrevet.

Mit spørgsmål går på:

Jeg er flyttet fra en kommune til en anden, kan min nye kommune sige at de ikke er enige i revalideringen eller lign.?
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 17:14   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemusen Se meddelelser
hej jeg er bevilget revalidering, og er igang med uddannelsen, som er revalideringen.
Jobplan osv. er underskrevet.

Mit spørgsmål går på:

Jeg er flyttet fra en kommune til en anden, kan min nye kommune sige at de ikke er enige i revalideringen eller lign.?
Hej jeg prøvede at google på nettet... Fandt frem til den her side:
http://dindebat.dk/sporge-jorgen/269...idering-2.html

Derinde er der videre henvist til en vejledning, prøv at læs nr. 258 i kapitel 6:
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=87006#K6

Der står f.eks. det her:

Er der inden flytningen fastlagt en erhvervsplan, dvs. at der fra en tidligere opholdskommune er givet et bindende tilsagn om at give hjælp til erhvervsplanen, kan tilflytningskommunen ikke ændre den fastlagte erhvervsplan, medmindre der ved flytningen er sket individuelle eller generelle ændringer i revalidendens muligheder for at gennemføre planen.

Håber det kan hjælpe lidt på det...

Så nej jeg mener ikke, de bare kan gå ind og ændre noget..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 20:34   #3
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
Jeg er tidligere blevet revalideret p en læreruddannelse. Der flyttede jeg også komune midt i uddaannelsen. Den nye kommune kan ikke ændre din revalidering, men overtaget blot opfølgningen
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 22:15   #4
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Mange tak for svar, det blev jeg bestemt glad for at høre.
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 22:23   #5
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jeg er nu ikke sikker på at de ikke kan ophæve aftalen i dag.. med mindre at din tidligere kommune betaler alle udgifterne. forbundet med revalideringen.

en handlings plan ophæves automatisk hvis man flytter til ny kommune. og alt starter igen fra nul.

grunden er at kommunerne stadig ikke vil samarbejder.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 22:37   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
jeg er nu ikke sikker på at de ikke kan ophæve aftalen i dag.. med mindre at din tidligere kommune betaler alle udgifterne. forbundet med revalideringen.

en handlings plan ophæves automatisk hvis man flytter til ny kommune. og alt starter igen fra nul.

grunden er at kommunerne stadig ikke vil samarbejder.
Øh det forstår jeg ikke lige. Mener du det helt modsatte, at man kan risikere at miste jobplanen, når den ER aftalt fra tidligere kommune?

Hvis du læser de love, som jeg har sat ind i et tidligere indlæg i dette tråd, så SKAL kommunerne samarbejde. Hvis alt er aftalt og aftalen er bindende. Det mener jeg er i dette tilfælde, da vedkommende er startet på jobplanen og følger den. Så her mener jeg ikke, der vil dukke nogen problemer op - ikke når man er allerede startet...

Det handler om, hvad loven siger, hvad vi har ret til, og ikk noget om, hvad kommunerne ikke vil...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 22:54   #7
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
ja men jeg er ikke sikker på den går.. men hun kan jo starte med at forhør sig på skolen.. da det med sikkerhed skal stå i hendes sag.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fratage medhold på enkeltpunkter? einstein Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 08-05-2012 13:17
afgørelse!! dorthe76 Spørgsmål ang fleksjob 12 08-10-2009 16:35
Afgørelse Forsyg Alt det andet 2 25-07-2009 19:52
afgørelse søsser s Dit og Dat 8 29-06-2009 14:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension